wat onwijs verdrietig Donja. Ik hoop dat je merrie het nog steeds goed maakt. Dit zijn absoluut de mindere kanten van het fokken.
Marleen74
Geplaatst: 31-01-10 11:11
Sterkte met de verwerking hiervan.Dit wens je niemand toe. Fijn dat je de merrie afscheid liet nemen ......
elllis
Geplaatst: 31-01-10 15:48
Verdrietig zeg .. ik had het vorig jaar bij mijn KWPN merrie ook zonder teken of wat dan ook .. snachts een dood te vroeg geboren veulen erbij .. heel goed dat je het erbij hebt laten liggen .. zodat je merrie afscheid kon nemen !!
Jammer, kijk je er naar uit, naar een veulen, gebeurt dit.. Maar gelukkig is de merrie nog wel in orde! Sterkte met het verlies.
Anoniem
Geplaatst: 07-02-10 00:07
Jeetje..! heel erg veel sterkte. moet er niet bij nadenken als het 2,5 maand. later was geboren Stertke ermee!
friesiszwart
Geplaatst: 07-02-10 10:46
Ik lees je bericht nu pas. Jammer van het veulen, maar gelukkig voor je merrie goed afgelopen.
desillies
Geplaatst: 12-02-10 23:53
Hè jeetje wat naar! Gelukkig waren ze goed alert op stal en was de veearts er op tijd bij. Wat ontzettend jammer voor jullie en voor jullie merrie zeg! Een beetje laat, maar toch heel veel sterkte nog!
hoi, Ik weet helaas wat je hebt mee gemaakt. onze merrie heeft in 2006 een veulen afgeworpen. en inderdaad ook veulen laten liggen. mijn merrie heeft er wel last van gehad dat het veulen er niet meer was dat we twijfelde om haar bijna jaarling hengst weer bij haar te zetten. wij wilde haar zo snel mogelijk weer drachtig hebben zo dat ze zich weer wat beter ging voelen maar dat ging helaas niet door een gist infectie. gelukkig het jaar er na wel gelukt en ze is zo blij met het veulen dat ze er nu nog steeds mee naar buiten gaat anders staat ze te gillen (ze is een echte mama)
Ik hoop voor jou ook dat als je beslist om het nog een keer te doen dat het wel weer helemaal goed gaat. bij ons gelukkig wel (merrie was al 20) heel veel sterkte (mij raakte het best heel erg) hoop dat alles goed blijft gaan met je merrie.
iedereen bedankt voor de lieve woorden. Met de merrie gaat het weer prima. Eigenlijk heeft ze er helemaal geen last van gehad. Nu is het een ervaren fokmerrie, dus ik vermoed dat ze heel snel beseft heeft dat het veulen dood was en niet terug zou komen. Ze briust weer van energie en is ook al weer een keer hengstig geweest, dus dat ziet er allemaal goed uit. Vanaf april ga ik weer proberen haar drachtig te krijgen. Dan hopen we natuurlijk voor volgend jaar op een gezond, levend veulen!
ik ben blij te horen dat het goed gaat. Ik wens je heel veel succes en sterkte voor het aankomende jaar. hopelijk gaat nu wel alles goed. Je hoop zoiets als fokker nooit mee te maken, maar zeker geen 2 keer.
@Donja:Wat verschrikkelijk als zoiets gebeurd.Mag ik vragen was het hoogte verschil van merrie en hengst was? Ik heb mijn merrie drachtig van een 20 cm grotere hengst maar mij is gezegt dat dit prima zou gaan.. Krijg zo toch wel wat angst van dit soort verhalen...
Walzer
Geplaatst: 16-02-10 21:12
ik weet precies hoe je je voelt, vorig jaar bij onze merrie ook... ik was er bij en met best veel moeite heb ik met telefonische begeleiding van de da het veulen er uit gekregen. ook bij haar kwam de nageboorte er direct af. waarschijnlijk een ontsteking van de baarmoeder. je wenst het niemand toe! heel veel sterkte!