Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Meer mensen die hun dood geboren op sterk water hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:39

Ik had gewoon zoiets ze zaten erbij toen ik hem kocht, dus heb ik er voor betaald, ga ik ze niet weggooien.
En ik vind het interessant toen ze er net stonden heb ik ze regelmatig bestudeerd, vond het echt heel grappig dat je overal bloedvaatjes ziet lopen enzo.
Ach zal ook wel met mijn opleiding te maken kunnen hebben, paraveterinair.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:42

Ja oke, dan is het interessant.
zou ik ook wel interessant vinden om één keer te zien.
maar om ze nou in mn kamer te hebben :P

En tsja, ervoor betaald hebben.
bewaar je dan ook manen die je knipt? of de resten van bekapping? :P
nee gekkigheid, vind t wel lachen om te horen :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:51

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:52

he wat naar zeg, wat een mooi dier :)

ziet er erg groot uit, of valt het mee?
grote pot is een vereiste, maar de opening moet ook groot genoeg zijn.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:57

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:59

Jeetje, echt al zo echt zeg! Vervelend dat het dood is geboren. Was er een teken dat het geboren zou worden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:59

hmm daar valt het idd mee :j

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 23:02

vanessakusje schreef:
Jeetje, echt al zo echt zeg! Vervelend dat het dood is geboren. Was er een teken dat het geboren zou worden?

Nee, de ponys staan bij mijn ouders en ik woon 2km verderop. Ben maandag nog met ze geweest te wandelen en het ging super met haar! Niks aan te merken ben gister niet geweest, want me vader voert ze altijd wel enzo. Toen hij ze vanochtend zou voeren lag het veulen er uit en de nageboorte was er ook al af.

Je ziet echt al dat het een appaloosa zou worden al die stipjes zaten er al op..... Het moest alleen nog verder groeien etc.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:04

Onze veearts heeft in dr woonkamer een paardenfoetus en het hart van haar vroegere pony op sterk water staan. Apart zicht, maar wel interessant.

vjeerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:14

Wat naar voor je dat het veulentje dood geboren is. Ik zou het zelf in zo'n geval ook op sterkwater zetten.
Misschien weten ze bij de gezondheidsdienst voor dieren in Deventer wel hoe je aan een grote glazen pot kan komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:20

Wat mooi zeg.
Sneu dat het dood geboren is, maar als het toch dood is..
Hier is ook nog wel een liefhebber mocht je het toch niets vinden. :o

Goede tip van het sterk water!
Er is zoveel leuk op sterk water, dan weet ik waar ik het kan krijgen.
Ik heb onze algeter van 38 cm op sterk water willen zetten, maar ik wist niet hoe ik aan sterk water kwam.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:35

Prachtig veulentje was het. Zo spijtig dat het dood is geboren. Zelf zou ik nooit kunnen doen, wat je wil doen, uit respect. Ik zit misschien ook wat vreemd in elkaar.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:40

Ik vind hem er nog vrij groot uitzien, heb je idd een grote pot voor nodig...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:43

dat je daar aan durft te zitten .. hihi sorry dat zou ik al niet durven laat staan op sterk water zetten ..

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:44

Hoi,

Ik heb niet het hele forum gelezen, maar ik verbaas me erover dat je het veulen kan invriezen. Volgens mij kan dat niet nl niet ivm uitzetting van lichaamsvocht als bloed. Heb dit ivm met mijn voruge werk ooit eens bij de hand gehad dat iemand aan boord van een schip was overleden. De eerste haven was 7 dagen varen, toen wilde de bemanning dat eht lichaam ook invriezen, maar van de radio medische dienst mocht dit niet, omdat het lichaam dan kapot zou klappen.

Sterkte verder!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:47

Je moet hem wel zo snel mogelijk in de formaline zetten anders gaat hij verkleuren en indrogen en dan heb je niet zo´n mooi effect meer. Desnoods in een afgesloten emmer totdat je wat anders hebt gevonden.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:50

volgens mij moet je het lichaam koel leggen en niet invriezen dan gaat namelijk alles kapot
in een lijken huis ligt ook alles koel maar niet bevroren

erg mooi veulen trouwens
ik heb zoiets ook al eens gezien op een manege waar ik reed die was ook te vroeg geboren maar die was helemaal wit

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:00

guenivere schreef:
Die foto vertekend best wel denk ik.

Hier was ik hem nog even binnen in de keuken in de wasbak dus kwa grote is het niet groot ook nie super klein:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Q3WWZYG.jpg

En heb je daarna de sla lekker gewassen, :D

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 08:24

Ik vind het helemaal niet vies, en ik bedoel het is ook een levend wezentje geweest. Heb geen sla gegeten dus het daar ook niet gewassen, daarna de gootsteen even ontsmet met dethol :) Het veulen ligt nu nog buiten en zal hopelijk vandaag een grote pot vinden, anders zet ik hem idd eerst in een afgesloten emmer bedankt voor de tips in ieder geval:)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:46

Ieder zijn manier om het een plaatsje te geven in je leven...
Vind het jammer dat je je veulen kwijt bent, en ik hoop dat je dan maar snel een bokaal vind of een grote pot om je veulen in te leggen.
Ik hoop dat de merrie het goed doet?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:57

guenivere schreef:
Mischien voor de meeste mensen hier een heel onbegrijpelijk iets, maar ik ken meerdere mensen die een doodgeboren veulentje, (embryo) op sterk water hebben staan.
Nu is mijn mini merrietje vanacht 3,5 maand te vroeg bevallen van een dood hengstje echt ieni mieni klein. Ook ik zou dit graag met het veulentje willen doen. Natuurlijk had ik hetzelf ook liever dartelend in de wei gezien, maar het is nou eenmaal al dood geboren.

Nu heb ik alleen 1 probleem ik kan wel aan ''sterk water'' komen, maar waar haal je in godsnaam zijn grote pot of fles vandaan met een goed afsluitbare deksel? Om een indicatie te geven van de grote van het veulen hij ligt nu in een middelgrote curver bak, ik heb er eventueel een foto van maar die zet ik hier liever niet op bokt. Maar voor mensen die mij waarschijnlijk aan zoon fles kunnen helpen zou ik hem wel willen versturen.

Ik ben dus heel benieuwd of er meer bokkers zijn die dit gedaan hebben, en waar ze dan in godsnaam zoon grote fles vandaan hebben gehaald?

Ook zullen er vast bokkers zijn die het een belachelijk idee vinden, maar daar heeft ieder zijn eigen mening natuurlijk over.

Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen.

Ten eerste sterkte met het verlies van je veulentje, en ik vind het absoluut geen belchelijk idee hoor

Het klinkt misschien gek maar waarom bel je niet naat een ziekenhuis, Motuarium . Misschien dat je daar er 1 kan halen? en anders weet misschien de veearts dat wel?
Laatst bijgewerkt door Xantaatje op 24-12-09 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:57

Heel sneu voor het veulen. Neem even contact op met een Apotheek voor de goede concentratie Formaldehyde, en onthoud dat je dit regelmatig bij moet vullen want het verdampt. Succes met het zoeken naar een voldoende grote glazen bak...

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:05

Xantaatje schreef:
guenivere schreef:
Mischien voor de meeste mensen hier een heel onbegrijpelijk iets, maar ik ken meerdere mensen die een doodgeboren veulentje, (embryo) op sterk water hebben staan.
Nu is mijn mini merrietje vanacht 3,5 maand te vroeg bevallen van een dood hengstje echt ieni mieni klein. Ook ik zou dit graag met het veulentje willen doen. Natuurlijk had ik hetzelf ook liever dartelend in de wei gezien, maar het is nou eenmaal al dood geboren.

Nu heb ik alleen 1 probleem ik kan wel aan ''sterk water'' komen, maar waar haal je in godsnaam zijn grote pot of fles vandaan met een goed afsluitbare deksel? Om een indicatie te geven van de grote van het veulen hij ligt nu in een middelgrote curver bak, ik heb er eventueel een foto van maar die zet ik hier liever niet op bokt. Maar voor mensen die mij waarschijnlijk aan zoon fles kunnen helpen zou ik hem wel willen versturen.

Ik ben dus heel benieuwd of er meer bokkers zijn die dit gedaan hebben, en waar ze dan in godsnaam zoon grote fles vandaan hebben gehaald?

Ook zullen er vast bokkers zijn die het een belachelijk idee vinden, maar daar heeft ieder zijn eigen mening natuurlijk over.

Ten eerste sterkte met het verlies van je veulentje, en ik vind het absoluut geen belchelijk idee hoor

Het klinkt misschien gek maar waarom bel je niet naat een ziekenhuis, Motuarium . Misschien dat je daar er 1 kan halen? en anders weet misschien de veearts dat wel?Lukt het niet zou je nog kunnen kijken voor een aquarium bak?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:06

Xantaatje schreef:
guenivere schreef:

Het klinkt misschien gek maar waarom bel je niet naat een ziekenhuis, Motuarium . Misschien dat je daar er 1 kan halen? en anders weet misschien de veearts dat wel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:34

Ik vind het ook geen belachelijk idee.
Je zegt dat een kennis ook een veulen op sterk water heeft? Misschien dat hij weet waar je zo'n pot kunt halen?
En ik las iets van de Hanos, zo'n groothandel is inderdaad ook nog wel een idee. Hanos, Sligro, Makro, wellicht dat bij de grootverpakkingen wel een grote glazen pot zit.