Wat voeren jullie je veulen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Wat voeren jullie je veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:34

Mijn veulen krijgt onbeperkt hooi en 2x daags veulenbrok (als ik het nog goed weet, hij staat in de opfok) en als ik kom natuurlijk nog wat worteltjes en appels en snoepjes :D

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:28

izzy1985 schreef:
frenia schreef:
de onze krijgen onbeperkt voordroog en gaan dagelijks naar buiten op de wei overdag, 's nachts op stal
verder krijgen ze elk een halve emmer wortelen en elk 2kg Equifirst Foal (maar ga nu overschakelen op Junior) per dag, verspreid over 2 tot 3 of 4 voerbeurten (naargelang mijn vrije tijd)

Vanwaar je keuze voor equifirst???

vanwaar iemands keuze voor een bepaalde soort voer :+
omdat je je er goed bij voelt natuurlijk, er vertrouwen in hebt, de prijs-kwaliteitsverhouding goed zit, je niet betaalt voor dure emballage, je er relatief makkelijk aan kan geraken,...

hiervoor voerden we mijten en daarvoor hebben we havens gevoerd
ooit in een ver verleden ook nog pavo, maar dat vond ik echt helemaal niet goed :o de paarden waren er ook niet bijster gek van
Havens was goed, maar hier niet te verkrijgen en waar waar we het dan vandaan haalden, vreselijk duur
mijten waren we tevreden over, maar die gingen plots 80 euro transportkosten rekenen en zó goed vonden we ze dan weer niet :+
ben toen op equifirst gestuit en vind dat in prijs-kwaliteitsverhouding (wat je betaalt voor wat erin zit) echt een uitschieter +:)+
de paarden doen het er beter op dan met Mijten :j echt een heel verschil én ik moet minder kilo's voeren valt me op, dus ook nog eens een verschil in mn portemonnee in positieve zin ;)
Cavalor vind ik ook goed voer, maar daar betaal je wel weer meer de mooie verpakking etc

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:01

is idd voor een groot deel gemak, t is maar net wat je een beetje in de buurt kan halen... ik ben een paar weken geleden overgestapt op pavo, en moet zeggen dat mn paardje wat vrolijker en levendiger overkomt... zit wat meer actie in zeg maar :P daarbij lijkt hij in het algeheel er wat beter uit te zien, maar vind dat altijd wel heel lastig te beoordelen met een gezond, opgroeiend veulen... :P

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:00

Thanks Frenia.

Er is mij namelijk ook voer van Equifirst aangeraden omdat daar de grondstoffen veel natuurlijker zijn en weinig afvalstoffen in zitten.
Ik voer nu half om half met de meusli ervan zodat mijn veulen meer kauwt op de brok. Moet zeggen dat de muesli veel kruidiger ruikt dan andere meusli.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:13

Mijn hengstje van 9 maanden staat 24/7 buiten met een schuilstal waar ze onbeperkt hooi krijgen. S avonds krijg hij 250 gram pavo podo supply en een halfje hippostar veulenbrok. Hij doet het er prima op, al gaat hij nu een beetje afvallen, maar niet dramatisch.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:27

Mijn merrieveulen van 8 maanden staat overdag buiten, snachts binnen. Krijgt 2x per dag: 1/4 schep pavo podo grow en een halve schep lucerne. Binnen en buiten kuil.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:12

wat kan ik hem overigens geven dat hij een klein beetje aankomt? in april naar de show en hoewel hij er nu (denk ik:P) onder zn vacht prima uit ziet, zien ze daar altijd liever iets meer vlees erop :P ik hou nooit zo van dat extra beetje vlees erop en naar mijn mening issie nu in topconditie, niks te veel niks te weinig, maar goed, willen ook wat presteren hihi :)

maar hij krijgt gewoon onbeperkt ruwvoer en daarnaast pavo veulenbrok, wat kan ik daar aan toevoegen dat hij geleidelijk aan net die paar kilootjes extra eraan eet?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:12

voor zijn gezondheid is het beter dat hij mooi in conditie is, niet te vet en niet te mager
jaarlingen in april zijn eigenlijk nooit op hun mooiste, omdat ze dan na een rustperiode in de winter, bij het begin van de lente plots een flinke groeistuip krijgen
dus ik zou er zowiezo niet teveel van gaan verwachten ;)

maïsvlokken en luzernekorrels werken altijd wel goed om een paard wat te laten aandikken

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:10

ben ook niet van plan om hem, alleen maar voor de show, in een slechte conditie te brengen hoor :) alleen net even wat meer vlees erop :P

thnx iig :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:17

DeSa schreef:
Mijn veulen loopt 24/7 op de wei en krijgt ook pavo podo start en hooi :j

Onze jaarling kreeg eerst ook podo start. Nu staat ze op podo grow. Van alles krijgt ze een kilo per dag, dus een halve kilo per keer. Daarnaast kuilgras.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:10

Mijn veulens krijgen onbeperkt hooi en in de ochtend en avond cavalor probreed.
Zodra ze een jaar zijn ga ik over op cavalor juniormix.

Viloudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:26

mijn veulentjes staan dag en nacht buiten met schuilstal krijgen 2 maal brokken en voordroog hooi omdat hier meer vitamientjes in zitten