Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bubsj schreef:Dat klopt, maar uit eigen ervaring weet ik dat het bij mijn merrie niet werkt. Wij werken vrij intensief aan de dubbele longe, en qua conditie gaat het ook prima met de merrie. Maar afvallen gaat niet of nauwlijks.
De DA voornaamste advies is dat de merrie gewicht kwijt moet
Bubsj schreef:Al vanaf het moment dat je de singel om de buik legt is mevrouw het er duidelijk niet mee eens. Dit toont ze ook bij longeersingels. Dekens zijn geen probleem.
Daarnaast heeft mevrouw aardig wat centen gekost de afgelopen maanden en wil ik toch ook wel eens genieten van het rijden. We rijden nog erg opbouwend en basis, het is zeker niet zo dat ze keihard aan het werk moet/we wisselen het af met veel andere dingen.
InekeH87 schreef:@TS er zijn ook bontsingels zonder elastiek. Ik heb zelf ook een ronde merrie en ben ook niet zo heel van van de singels met elastiek. Ik heb nu van mattes een singel van volledig bont. Die is echt ideaal en er zit geen elastiek. Zelfs de singelgespen zitten verstopt onder het bont. Door het openen van een flapje kan je daar bij. Ik moet zeggen dat mijn merrie deze singel erg prettig vindt.
Mijn singel is bijna dezelfde als deze alleen ik heb dan nog een extra flapje om de singelgesp te beschermen.
Kokopelli schreef:wat betreft de bach remedies denk ik niet dat die hier aan de orde zijn.
Tenzij er al een mentale onbalans aanwezig is, zoals ik het nu lees is de merrie niet bang, niet onzeker, oid en heeft ze echt last van ofwel haar buik, maar schakel haar rug en lendenen ook niet uit! het kan best zijn dat doordat haar buit opzet last heeft van haar rug.