Veulen in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:20

ellepel schreef:
kan hij ook al alleen staan?
en goed vaststaan?
zo niet dan zou ik hem los in de trailer zetten.( wel achter zeil goed dicht!)
anders heb je kans dat hij gaat hangen,in paniek raakt en over de voorstang springt.
en je zal niet de eerste zijn die dat gebeurd,want komt heel vaak voor dat jonge dieren over de stang heen gaan

Chubby schreef:
Daks, ik zou je veulen dus los vervoeren. Als het kan de stangen eruit, wat hooi los en ruim tijd nemen om te laden.

@ Ellepel: Ik ga er zondag weer kijken en dan ga ik even kijken hoe die reageerd als je hem uit stal bij die andere 2 weghaalt. De voorste stang uit de trailen kan er niet uit maar zit ook voor tegen de trailer aan.

@ Chubby Ruim de tijd nemen doe ik zeker ik ben liever 5 uur onderweg met veel rust dan dat ik met 3 uur weer thuis ben en alles gehaast.

Maak me er ook zo druk over :S:S:S

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:32

als het veulen er oin staat niet te lang wachten en meteen wegrijden, hebben ze ook geen tijd om al te veel na te denken want dan moeten ze zich bezig houden met staan blijven.
de laadklep kan soms wel een probleem zijn he?
meestal wil het wel als je met 2 man even elkaar een hand geeft en dan achter de kont ze omhoog duwen.

chubby fijn dat het goed ging :D

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:48

Yoepppieeee *\o/* *\o/* Alles is goed gegaan Hij is gewoon los erin gegaan heb een trailer kunnen regelen waar de stangen uitkonden dus hij had alle ruimte.

Ben zo blij dat het goed is gegaan

joycev

Re: Veulen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:54

Ik had mijn veulen gekocht en die kwamen ze brengen. De moeder was mee en toen we de trailer open deden. Stond het veulen vast onder de voorste balk. Nou krijg die maar weer is terug. Vond het dood eng. Staat je veulen van 6 maand vast. Nouwja uiteindelijk toen moeders eruit ging wurmde ze zich eruit. Daarom zal ik aan iedereen aanraden of balk eruit en anders maar vast.

joycev

Re: Veulen in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:56

Fijn dat alles goed is gegaan!!! en goed dat je de balken eruit hebt gehaald! :D