Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Saina schreef:Dank je wel...., tja die prijs..., ik weet het niet, ik weet ook niet hoeveel eigenaren hij al gehad heeft.
Ze moesten er gewoon vanaf, dat was duidelijk..
Maar hij is hier besproken, is dat nog ergens terug te vinden?
en hoe zie jij dat hij niet ouder is dan 1 jaar?
fjordnina schreef:Saina schreef:Dank je wel...., tja die prijs..., ik weet het niet, ik weet ook niet hoeveel eigenaren hij al gehad heeft.
Ze moesten er gewoon vanaf, dat was duidelijk..
Maar hij is hier besproken, is dat nog ergens terug te vinden?
en hoe zie jij dat hij niet ouder is dan 1 jaar?
Tja, hoe zie je dat. Hou het maar op ervaring. Hier is 45 jaar lang gefokt met die kleintjes waarvan ik er zelf 21 meegemaakt heb. Je leert het na een tijdje vanzelf.
Ik denk wel dat het nog ergens te vinden is. Edit even gezocht: [PP] Leuk! Een pony met x-benen in je achtertuin..
Saina schreef:fjordnina schreef:
Tja, hoe zie je dat. Hou het maar op ervaring. Hier is 45 jaar lang gefokt met die kleintjes waarvan ik er zelf 21 meegemaakt heb. Je leert het na een tijdje vanzelf.
Ik denk wel dat het nog ergens te vinden is. Edit even gezocht: [PP] Leuk! Een pony met x-benen in je achtertuin..
kappiegirl schreef:Overbeet; Overbeet kan erg lastig zijn. Omdat het een erfelijke aandoening is, is een fokpaard waardeloos voor de fok. Bij een lichte overbeet kan het paard gewoon eten en zal er vrijwel geen last van hebben. Als het paard echter een grote overbeet heeft, heeft het paard er wel last van. Hij krijgt niet voldoende eten binnen, en wordt mager en kan ook allerlei huidproblemen en verkoudheden oplopen, omdat zijn weerstand lager is. Om op gewicht te blijven heeft het paard extra krachtvoer nodig, en moet er goed worden opgelet op de conditie van het paard.
overbeet is dus dan de bovenkaak langer is als de onderkaak en dus over de onderste rij tanden heen komt waardoor de kiezen en tanden niet op elkaar aan sluiten en dus het paard moeite heeft of krijgt met eten en drinken waardoor het vermagert.
http://www.paardenshow.nl/gebit.htm bovenstaande stukje staat beschreven in deze link moet je een stukje naar benede scrollen en dan kom je het zo tegen. Daar staat ook een plaatje van Overbeet bij.
Bokhoefjes kan ik nog niet veel van vinden op google sorry...
kappiegirl schreef:http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... kvoet.html
dit is het enige wat ik heb kunnen vinden van een bokhoefje maar is wel extreem niet zoals ik het vaker heb gezien zeg maar.
Hoop dat ik je hier een beetje mee opweg heb kunnen helpen?
kappiegirl schreef:Oh dat is in iedergeval al heel fijn dat hij geen overbeet heeft toch?
Hoop dat je hoefsmid wat kan met zijn hoefjes, misschien valt het nog een beetje mee en kan hij samen met de dierenarst nog wel wat voor zijn voorbeentjes doen.
Ben benieuwt wat de hoefsmid zal zeggen en wat hij eventueel zal gaan doen.
Wel fijn dat ie ook een beetje praatjes krijgt dat betekend wel dat ie het fijn heeft en gaat uitzoeken tot hoever hij kan gaan bij je.
fjordnina schreef:Ik kijk nu pas weer in het topic dus zie de foto's ook nu pas. Het is wel de shet die hier besproken is. Hij is sowieso niet ouder dan een jaar. Je mag er wel vanuit gaan dat hij nog niet gecastreerd is. Voor zo'n prijs en zo jong is er echt niks aan gedaan op dat gebied. Wens je veel succes ermee!
goeroe schreef:Ik mag het misschien niet zeggen, maar als je het mij vraagt zou het voor jou en de pony beter zijn om te concluderen dat het niet zo'n verstandige aankoop was. Laat hem liever aan een deskundig iemand over.
Aangezien je dat waarschijnlijk niet wilt horen is mijn advies: niet meer zo mee 'tutten' (een pony is geen schoothond), op tijd corrigeren als hij te ver gaat en zo snel mogelijk castreren. Hij heeft een vriendje nodig, uiteraard eentje die hij niet kan bezwangeren. O ja, en laat die biks maar weg, dat heeft hij helemaal niet nodig en zoals je merkt wordt hij er alleen maar vervelend van.
suleilitha schreef:Een mini kun je anders net zo hard verpesten als een groot paard, te oordelen aan het grote percentage etterbakken van klein formaat misschien nog wel gemakkelijker. Ik krijg hier gewoon geen goed gevoel bij, maar hopelijk heb ik het mis.Ach Goeroe toch, ze vraagt hier toch advies en we hebben met een volwassene te maken, die kan met wat goeie tips heus een mini wel handlen.
goeroe schreef:suleilitha schreef:Een mini kun je anders net zo hard verpesten als een groot paard, te oordelen aan het grote percentage etterbakken van klein formaat misschien nog wel gemakkelijker. Ik krijg hier gewoon geen goed gevoel bij, maar hopelijk heb ik het mis.Ach Goeroe toch, ze vraagt hier toch advies en we hebben met een volwassene te maken, die kan met wat goeie tips heus een mini wel handlen.
Saina, ik twijfel er niet aan dat je het hart op de juiste plek hebt. Misschien oordeel ik te snel en te hard. Tips heb ik in mijn vorige post al gegeven. Veel succes met hem.