Miniveulen vervoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:04

ik heb van de winter ook mijn shet veulen in een 2 paards trailer vervoert. helemaal los, ook geen halster. die dingen kunnen zo lenig zijn dat ze een hoefje erdoorheen steken of blijven hangen.
ik gebruikte ook geen stro omdat ze zeiden dat het in combinatie met urine glad kan worden. ( het was maar een ritje van ong 20 minuten)

hij vondt het helemaal leuk! oortjes naar voren en gaan!
het voordeel van een 2 paards trailer voor een shet is is dat hij veel ruimte heeft ( paarden houden totaal niet van kleine ruimtes)
komt vast goed!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:12

Gewoon los in de trailer met een dik laag stro, dan is er niks aan de hand. Vooral rustig in het bochtenwerk en pas optrekken als de trailer recht achter de auto zit na een bocht (maar dat zou je altijd moeten doen).
Ik heb ooit een minitje gekocht die bij mij thuis gebracht werd en schrok toen de mensen de oprit opdraaide... Ik dacht toch echt een mini gekocht te hebben, maar waar kwam de beste man mee aan... een knots van een veewagen. Gaat de klep open, moest verdorie drie keer kijken voor ik de pony (muffin uit m'n profiel) zag staan, beestje verdwaalde zowat in de wagen. En die klep af! Wat een dapper ding, van zo'n hoogte gewoon naar beneden...

vorige week een 'leen'mini mee naar m'n nieuwe wei verhuisd, ook los en dan is het bij het open maken van de trailer leuk om te zien dat een engels onderzoek wat ooit gehouden is, ook echt waar blijkt te zijn. Paarden reizen nl. als ze de keus krijgen het liefst diagonaal achterwaards. Dus met de kont in de rijrichting, maar dan wel iets schuin. Zet je ze los en hebben ze de ruimte, zullen ze 9 van de 10 keer die positie in nemen.

Dus gewoon lekker dik pak stro zodat die kleine kan gaan liggen, kans is groot dat als je eenmaal rechtuit op de snelweg zit hij dat nl. gaat doen. (Dus ook even heel rustig en 'voorbereid' de snelweg af, zodat hij weer kan gaan staan).

Wat glad worden in combi met stro betreft, ik ga er van uit dat er een goede bodem in de trailer ligt met ruw rubber of iets anders goedgekeurds, die zouden niet glad moeten/mogen worden. En anders onder het stro een dun laagje zaagsel. Ik zou vanwege de lange rit wel stro doen (normaal gesproken doe ik dat ook niet), omdat die kleintjes dus nog wel es willen gaan liggen.

Brainless

Re: Miniveulen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:21

Als ze op het stro gaan liggen kunnen ze ook de hele trailer door glijden (trouwens ook als ze erop staan). Ik ben voor een (goede) laag zaagsel.

Francis

Re: Miniveulen vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:31

Zaagsel zou ook mijn voorkeur hebben maar over het algemeen gaat een dik pak stro ook wel. Dun laagje geeft idd meer problemen.