Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daantjuhhh schreef:Het gaat geloof ik hier om geen van beide, jong paard of oud.
Stalling wel of niet goed doet er hier niet toe.
Dat is niet de reden dat dit paard groot is.
heel mooi in verhouding is hij ook.
samantha21 schreef:Ik zou me als ik jou was niet al te veel zorgen maken
Wat je wel kunt doen is er rekening mee houden. Eens bij de DA informeren of ze misschien bepaalde suplementen of vitamines extra nodig zou hebben, en tegen de tijd van inrijden zeker een jaar langer wachten ( dus idd met 4.5 ) en heeel rustig aan doen in begin.
essiesilly schreef:samantha21 schreef:Ik zou me als ik jou was niet al te veel zorgen maken
Wat je wel kunt doen is er rekening mee houden. Eens bij de DA informeren of ze misschien bepaalde suplementen of vitamines extra nodig zou hebben, en tegen de tijd van inrijden zeker een jaar langer wachten ( dus idd met 4.5 ) en heeel rustig aan doen in begin.
vitamines enz. is mis wel een goed idee, maar zo laat beginnen met inrijden zou ik absoluut niet doen! het is mis. iets beter voor de botten, maar doet de spieren absoluut NIET ten goede, je kan heus wel op een normale leeftijd beginnen en DAN rustig (heel rustig) aan doen veel stap werk onder het zadel, worden ze sterker van maar leiden ze niks van!
Rijden is wel degelijk een belasting voor de botten. Ik heb zelf ook gewacht tot onze ruin 4 jaar was met inrijden essiesilly schreef:@ pat, nee geen vitamines om de rem erop te zetten qua groeien haha maar vitaminen zijn altijd goed, maar je kan er een "probleem" niet mee weghalen.
vervelend zeg dat het nog niet beter gaat:(
Het probleem kan er niet mee weghaald worden idd. Ons ruin krijgt nu onsteking remmers + en nog iets wat heel duur is wit poeder (kom effe niet meer op de naam).
. Het is trouwens een gribaldi... vronytopper schreef:De dierenarts is dus vanmiddag bij mijn merrie geweest, en die zei je kunt gerust gaan beginnen met trainen als ze 2,5-3 jaar is! is alleen maar beter voor de spieren, rustig aan doen, en niet te snel willen! met longeren beginnen, dan kon het prima!