toen jij vroeger vervelend was heeft je ma je waarschijnlijk ook wel eens een tik op je kont gegeven.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Meestal kan ik ze vantevoren al wel wegduwen, maar als je even niet oplet...
xmamax schreef:Als mijn veulen (6 maand) te dicht met zijn hoofd bij mijn merrie in de buurt komt, krijgt hij toch echt een knauw op zijn neus en niet op zijn bil... Van mij krijgt ie dus ook een tik op zijn neus als hij tracht te bijten. Wordt ie écht niet kopschuw van.Hoi sorry ik moest even wat kwijt.
Ook ik heb een veulen van nu bijna 6 mnd ook een hengstje en die begint nu ook een beetje met bijten.
Ik ben nu dus wat aan het googlen en vond ergens een tip..
Je veulen NIET slaan als hij bijt.. worden ze inderdaad kopschuw van.
Ik las net dat je dan eerder in zijn hals/bil moet knijpen
Andere paarden zouden hem straffen door te bijten en dat knijpen komt toch aardig in de buurt.
Ik zou hem dus niet gaan slaan....
Stijgeren is bij mij ook not done. Heeft ie ook één keer een tik voor gehad en nu is het over. Hij is niet bang van mij, en komt nog altijd naar me toe. Als ik zie hoe mijn merrie (2,5) met hem omgaat, dan denk ik dat ik nog heel lief ben geweest op die momenten... Haar tikken/beten komen ietsje harder aan. 
Iemand tips ? 
.
ozzyke schreef:Nou niks mee doen is niet mijn optie, wij hebben geen opfok in de buurt, en ben toch lekker bezig met mijn paardje, zo kunnen we al bouwen aan een bandDaarbij leren andere veulens hem niet mee te lopen aan halster of hoeven op te tillen