Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kitbits schreef:Ik baal hier stevig van.Het veulen is in principe verkocht, ik had er dus belang bij dat de papieren zo snel mogelijk in huis zijn. Maar als ik dit geweten had, had ik toch nog even gewacht en om extra assistentie gevraagd. Ik hoop dat haar vertrouwen dat we opgebouwd hebben niet al te erg geschaad is en dan de wond snel geneest. Van mij mogen ze met beters komen dan dat chippen!
ShamalArabs schreef:Hmmz... wij pakken altijd zelf het oor (of beide oren bij heule sterke veulens) en de staart vouwen we over de rug, dan gaan ze geen kant meer op, ze worden vastgehouden door onszelf (ofwel, bekenden die ze dagelijks in de hand hebben en ze voeren, dat geeft minder stress dan een vreemde). Het chippen is in een seconde gebeurt, ze gaan gelijk de wei op en alleen eind van de middag met uit de weide halen diezelfde dag kijken ze even bedenkelijk.. De volgende dag is alles weer normaal! Geen stress, geen trauma's, geen wonden, geen pijn... zo ook de eerste keren enten, steeds de druk afbouwen tot ze het normaal vinden. MAAR: nogmaals, ze worden vastgepakt door onszelf, wij, die er vanaf de eerste minuut bij waren....
DendroFleur schreef:Dat wordt wel vaker gedaan omdat dan de ouders te bewijzen zijn als ze bekend zijn.
Cassidy schreef:DendroFleur schreef:Dat wordt wel vaker gedaan omdat dan de ouders te bewijzen zijn als ze bekend zijn.
Dan hebben de fokkers/eigenaars nooit gehoord van DNA bepalingen, en een ding dat heet "parentage verification"?
En waarom moet er dan alsnog een chip in, om aan te tonen dat het echt om het paard gaat wat er op het papier staat? Als de DNA bekend is, is dat door een tweede test toch aan te tonen?
Arabesk schreef:De meeste paardeneigenaren chippen omdat ze geloven in de illusie dat je paard snel wordt teruggevonden als ie gechipt is![]()
![]()
Behalve dat de chip onklaar gemaakt kan worden, is de kans heel klein dat je paard wordt teruggevonden. Ik denk dat het effectiever is om bij diefstal via bokt foto's van je paard te verspreiden.