geslachtsdeel hengstveulen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Re: geslachtsdeel hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:27

Ben afgelopen donderdag moest ik met de moeder van het veulen op de kliniek zijn, dus hebben ze meteen even naar het veulen gekeken. Er blijkt niets aan de hand te zijn. Hij heeft gewoon een balzak met al 2 ballen. Hij is er gewoon vroeg bij. Van een liesbreuk is zeker geen sprake.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:42

ASsi_ schreef:
ozzyhorse schreef:
Een hengst heeft wel tepels, alleen die zijn zo klein, dat je ze bijna niet kan zien.
Elk mannelijk zoogdier heeft tepels. Reuen, stieren, bokken, rammen....... mannen! Katers ook, en ook hengsten.
Ik heb mijn ruinen even gecontroleerd. Het is even zoeken, maar de mannen hebben ze ook.

Hengsten en ruinen hebben echt geen tepels, de aanleg van de tepels wordt al tijdens de embryonale ontwikkeling vernietigd door de testosteron. En niet elk mannelijk zoogdier heeft tepels, bevers en ratten ook niet.

Sorry maar ook genoeg mannelijke ratten gezien met tepels.
Ga er toch in mee dat zo goed als elk mannelijk zoogdier tepels heeft. Of ze altijd even goed zichtbaar zijn is weer wat anders

Airborn schreef:
Nee, liesbreuk kan overal tussen de benen zitten, en zit NIET voor de penis. Dan is het namelijk geen LIESbreuk meer.
Zoals ik al zei, ons veulen heeft een liesbreuk en dat ziet er precies zo uit.

Een 'bultje' voor de penis is vaak een navelbreuk. Ook niet altijd even onschuldig.

Maar zoals de DA al aangaf niks ernstigs. Gewoon een balzak incl. balletjes. Maar goed dat je bij twijfel de DA hebt gewaarschuwd

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:31

Vosse schreef:
Ga er toch in mee dat zo goed als elk mannelijk zoogdier tepels heeft. Of ze altijd even goed zichtbaar zijn is weer wat anders

Kun je dan van de tepels van een mannelijke rat een foto plaatsen? dan stuur ik ze samen met die van de castratie foto op de eerste pagina naar mijn prof en zal ik zijn antwoord hier weer plaatsen.

en je hoeft er trouwens geen sorry voor te zeggen hoor :(:)

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:40

ASsi_ schreef:
Vosse schreef:

Kun je van een mannelijke rat dan ook een foto plaatsen? dan stuur ik ze samen met die van de castratie foto op de eerste pagina naar mijn prof en zal ik zijn antwoord hier weer plaatsen.

en je hoeft er trouwens geen sorry voor te zeggen hoor :(:)

Wordt niet eerder dan volgende week, heb ik genoeg ratten tot mijn beschikking om te kijken of er een duidelijke bij zit.

Ach die man is prof. dus tja vaak zitten die aardig in de richting he ;)

Al denk ik gewoon dat het, zeker bij oudere dieren, niet altijd even duidelijk zichtbaar meer is. Dit omdat de dieren in de puberteit komen en de testosteron extra vaak op speelt ;)

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:51

Ja.. ik blijf wel graag kritisch vandaar dat ik ook graag foto's wil zodat ik die naar mn prof kan sturen. Kan hij uitleggen hoe t nou zit.

Ik denk dat ik even een nieuw topic aanmaak en daar ook vraag voor meer foto's.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:52

Wil je mij even een linkje sturen dan, ik ben echt zo niet vaak op bokt ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:53

Ik dacht altijd dat het normaal was dat mannelijke dieren ook tepels hebben.

Onze reu van 4 jaar (niet gecastreerd) heeft ze ook overduidelijk.
M'n katers hebben ze ook, maar dan moet je zoeken in hun vacht.
Bij m'n konijntje heb ik ze net ook gevonden (zijn wel heel minuscuul, dus grondige inspectie was nodig), konijntje is ook niet gecastreerd en 3 jaar oud.
Bij hengsten heb ik ze dus ook al gezien, wel niet zo duidelijk als op de foto's van de castratie maar weldegelijk aanwezig.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:29

Foolish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:41

Volgens mij ziet het er vrij normaal uit hoor.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:33

ozzyhorse schreef:
Een hengst heeft wel tepels, alleen die zijn zo klein, dat je ze bijna niet kan zien.
Elk mannelijk zoogdier heeft tepels. Reuen, stieren, bokken, rammen....... mannen! Katers ook, en ook hengsten.
Ik heb mijn ruinen even gecontroleerd. Het is even zoeken, maar de mannen hebben ze ook.

Maar waar zit zoiets bij een hengst dan?

Ben nu toch wel benieuw, stond er nooit echt bij stil eigenlijks :D