ffvraagje, je zou ook eens kunnen kijken of ze al uiers/spenen begint te krijgen. Mijn schoonbroer heeft hetzelfde meegemaakt. 3 maanden geleden een paardje gekocht van 4 jaar oud. Was behoorlijk onderkomen. Na 2 maanden was ze weer goed op gewicht maar begon ze wel behoorlijk dikker te worden. Eerst dachten we dat het de welvaart wel zou zijn en dat ze het nu gewoon super goed heeft. Een paar weken geleden liep ik met mijn dochter mee die haar naar de wei bracht en zag ineens dat ze er uiers/spenen had hangen. Maar omdat ze al eens een veulen had gehad wist ik niet of dat nog van de vorige keer kwam. Mijn kennis rijkt ook niet zover wat drachtige merries betreft
. Mijn schoonzus gevraagd die een merrie heeft die al een veulen heeft gehad en haar paard het tweede veulen destijds verwachte. Toen was het eigenlijk 1+1 bijelkaar optellen. Voor de zekerheid toch de DA er nog bijgehad om op te voelen en te scannen. Ons vermoeden werd meteen bevestigd en volgens zijn schatting was haar draagtijd toen nog ongeveer een 4 a 5 weken. Maar mijn dochter begon het ook te merken dat ze haar minder strak kon aansingelen en dat ze op een gegeven moment ook niet meer wou galloperen.
Wil je het zeker weten dan idd gewoon ff de DA erbij halen.
Suc6 in ieder geval