Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BelgenGek schreef:en ga vooral je zelf niet de schuld geven!
[***] schreef:BelgenGek schreef:en ga vooral je zelf niet de schuld geven!
Waarom niet? Dit had helemaal niet gehoeven, het was een gezond veulen. Ik hoop dat de TS er wat van geleerd heeft en het nooit meer gebeurt. Ontwormen met 2 dagen heeft sowiezo helemaal geen zin, nooit doen de eerste week.
Voor zulke dingen wordt nog wel eens een regel ingevoerd dat er alleen mag worden ontwormt door de veearts...
Wat sneu voor het veulen.
Ik doe bij de veulens (10 tot 14 dagen oud) de hoeveelheid wormpasta die ze moeten hebben op mijn vinger, met andere vinger in de mondhoek en dan smeer je het in de mond, kan je nooit overdoseren of doorschieten met de spuit. Of als je een spuit hebt waar alleen nog de gewenste hoeveelheid inzit als je bijv. de moeder al gedaan hebt, dan kan het ook niet mis.
Ik hoop dat de kleine het redt. Sterkte ermee.
Pluttersput schreef:Met een vinger, ik probeer het, werkt het niet, dan probeer ik een ander iets. Maar idd, 6 dubbel controleren in het vervolg, dit nooit meer..
Jolliegirl schreef:Pluttersput schreef:Met een vinger, ik probeer het, werkt het niet, dan probeer ik een ander iets. Maar idd, 6 dubbel controleren in het vervolg, dit nooit meer..
meid.. doe dit nou niet... je neemt zelf toch ook geen hapje paracetamol? wormenkur smaakt net zo smerig.. ja ik weet het, heb eens wat binnegekregen door een smerig paard...
spuit er gewoon in... en achterin de mond.. en als je het echt niet vertrouwd.. tsja ik weet niet hoeveel de paarden nodig zijn... spuit legen tot er genoeg in zit.... de rest wegflikkeren... maarja dat is weer zo duur...
maar ga die paarden toch geen ellende brangen door het met de vinger te doen.. dan gaat er ook een hoop verloren..
hier moet je gewoon weer effe doorheen.
[***] schreef:BelgenGek schreef:en ga vooral je zelf niet de schuld geven!
Waarom niet? Dit had helemaal niet gehoeven, het was een gezond veulen. Ik hoop dat de TS er wat van geleerd heeft en het nooit meer gebeurt. Ontwormen met 2 dagen heeft sowiezo helemaal geen zin, nooit doen de eerste week.
Voor zulke dingen wordt nog wel eens een regel ingevoerd dat er alleen mag worden ontwormt door de veearts...
Wat sneu voor het veulen.
Ik doe bij de veulens (10 tot 14 dagen oud) de hoeveelheid wormpasta die ze moeten hebben op mijn vinger, met andere vinger in de mondhoek en dan smeer je het in de mond, kan je nooit overdoseren of doorschieten met de spuit. Of als je een spuit hebt waar alleen nog de gewenste hoeveelheid inzit als je bijv. de moeder al gedaan hebt, dan kan het ook niet mis.
Ik hoop dat de kleine het redt. Sterkte ermee.