Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sandradeboer schreef:Mijn merrie had vorige week een red bag. De DA heeft de vliezen gebroken en is toen weer weggegaan voor ander spoedgeval. Ze zei dat de merrie even met rust gelaten moest worden omdat de persweeen weg waren. Ze stond steeds op. Ondanks dat het veulen waarschijnlijk te lang heeft gezeten, ben ik blij dat ze niet als een bezetene is gaan trekken. Het laatste wat ik zou willen is dat mijn merrie beschadigd zou raken. Gelukkig kwam het veulen er na 3 persweeen af, al was het dan te laat.
Voor alle paardeneigenaren: lees je van te voren goed in over wat er kan gebeuren en wat je wel en niet kan doen!
Nu ben ik echt geen leek, maar mijn merrie gaat, na dit drama, volgend jaar 'veilig' naar de kraamkliniek.
Mariska_28 schreef:sandradeboer schreef:Mijn merrie had vorige week een red bag. De DA heeft de vliezen gebroken en is toen weer weggegaan voor ander spoedgeval. Ze zei dat de merrie even met rust gelaten moest worden omdat de persweeen weg waren. Ze stond steeds op. Ondanks dat het veulen waarschijnlijk te lang heeft gezeten, ben ik blij dat ze niet als een bezetene is gaan trekken. Het laatste wat ik zou willen is dat mijn merrie beschadigd zou raken. Gelukkig kwam het veulen er na 3 persweeen af, al was het dan te laat.
Voor alle paardeneigenaren: lees je van te voren goed in over wat er kan gebeuren en wat je wel en niet kan doen!
Nu ben ik echt geen leek, maar mijn merrie gaat, na dit drama, volgend jaar 'veilig' naar de kraamkliniek.
Misschien erg hard.. maar als hij meteen het veulen eraf gehaald had, had het waarschijnlijk gewoon nog geleefd.. En dat hoeft helemaal niet te koste van jou merrie te gaan!
Les 1 van een red bag: Gat maken met een stom voorwerp en veulen er direct afhalen. Vind het dan ook een zeer grove fout van jouw DA!!!