Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:@Thomas: dat kan trouwens wel weer waar zijn,
misschien een beetje rare gedachte, maar ik denk dat het bevruchten moeilijker zou kunnen zijn als het paard vlak na het insemineren gaat plassen.
en als het moeilijker gaat heb je meer kans op een merrie
Hinke schreef:siskeh schreef:@Thomas: dat kan trouwens wel weer waar zijn,
misschien een beetje rare gedachte, maar ik denk dat het bevruchten moeilijker zou kunnen zijn als het paard vlak na het insemineren gaat plassen.
en als het moeilijker gaat heb je meer kans op een merrie
Is dat echt zo?
Nog steeds geen veulen trouwens
NatasjavE schreef:Daar maakte TS zich waarschijnlijk ook geen enkele zorgen over.
TS vraagt zich af of het waar is dat je bij een langere dracht procentueel gezien meer kan heb op een hengstje.
Ik heb op het internet overigens zitten zoeken of daar iets over te vinden is...maar op zowel paarden als mensen kan ik niets vinden....nou ben ik niet heel goed met zoeken op het internet..maar goed.
NatasjavE schreef:Hinke de mannelijke zwemmertjes zijn sneller (het Y chromosoom) zijn sneller maar sterven ook eerder. volgens mij is dat van dat beentje een grapje. De zaadcellen lijken nl een beetje op kikkervisjes. De vouwtjes zijn langzamer maar blijven langer leven. (en dat is dus het X chromosoom)
Over de door jouw gevonden info: Dat heb ik dus ook gelezen voor mensen kinderen. Ik ben benieuwd of er ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
Zamora schreef:vorig jaar was mijn merrie 3 weken over tijd(denk dat ze het ophield vanwege het weer) maar het was een merrie! Ze heeft tot nu toe alleen maar merries gehad