drachtige merrie zonder eetlust

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zarah05

Re: drachtige merrie zonder eetlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:20

Bedankt voor jullie felicitaties! Ze heeft de laatste tijd ontstekingremmers gehad, maar nu ze een veulen zoogt mag ik die niet meer geven. Ze had nog wel zere voeten, maar ik zag het alleen op de straat naar de wei toe (20m ongeveer). Ze is net een uurtje buiten geweest met haar veulen, maar ik heb niet kunnen zien of ze al beter liep. Hopelijk knapt ze snel op.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:33

Komt je paard wel op de wei met de hoefbevangenheid? Er zit nu erg veel fructaan in het gras en dat is erg gevaarlijk voor hoefbevangen paarden.
Heb je niet de mogelijkheid moeder en kind op het zand te zetten met hooi.

Ik wil je absoluut niet bang praten maar mijn paard is zeker een maand of 5 vreselijk met de hoefbevangenheid aan het kwakkelen geweest. Ze stond flink op de medicijnen, dat kon omdat zij geen melk hoefde te geven. Jouw merrie mag lang niet alle medicijnen hebben.
Kijk anders ook eens in het hoefbevangen topic, daar kun je erg veel informatie vinden.

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:37

Nog 1x een update: de merrie eet weer goed, ook haar voeten gaan goed!! Ik heb gehoord dat aan het eind van de dracht het veulen zoveel afvalstoffen afscheid, dat de merrie dat moeilijk kwijt raakt waardoor ze pijnlijke voeten kan krijgen. Eind goed al goed! Nu maar hopen dat Emma voorspoedig opgroeit!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:34

Hartstikke fijn dat het allemaal met een sisser afloopt.
Veel plezier met de merrie en het veulen!

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:01

Veel geluk met je nieuwe aanwinst en fijn om te lezen dat het met de merrie ook weer goed gaat.