slapen of wat anders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jufmim

Re: slapen of wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:45

Wat goed dat hij je laat helpen, vind het niet raar hoor dat je daar geld voor vraagt!
Wel lief dat je wat geld terug hebt gekregen, zal het vast geen rotzak zijn :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:43

Helemaal mee eens! en super,echt super dat je dit doet!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:59

Het verdient geen pluim dat die man er zo mee om is gegaan, maar wel dat hij het inziet en ook de volgende keer niet dezelfde fout wil maken. En dat ie geld terug geeft zegt toch wel iets over zijn karakter. Wat super dat het nu stapje voor stapje beter gaat!!
Is het een idee om juist niet imaverol te smeren als het schimmel is,maar het van binnenuit op te laten lossen zodat zijn immuunsysteem ook wat sterker daardoor wordt? Het zou dan 12 weken duren maar dan lost ie het dus zelf op. Met imaverol "wordt het voor hem opgelost". Ik kan me ook wel voorstellen dat je wel met Imaverol wil werken om er eerder vanaf te zijn en voor de andere paarden, maar het is maar een idee. De pony die er een dag bij in heeft gelopen, zou ik dan zeker preventief doen. Anders heb je de enter er vanaf en openbaart het zich bij de kleine, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
Helemaal super hoor hoe je het doet!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:32

Ben zo blij!!! Heb Deziree aan een halstertouw gedaan en met haar wezen wandelen door de paddox, in eerste instantie leek het wel of ze was gekruist met een koppige ezel... Ze ging bijna zitten toen ik het touw aan haar halster had geklipt er stond nieteens druk op gek beest. Maar na een poosje op haar in gekletst te hebben vond ze het wel grappig allemaal en liep ze als een jong hondje achter me aan.
Ben daar gister mee begonnen en vandaag liep ze zo mee zonder dat ik eerst een half uur met haar heb hoeven kletsen dus grote sprong vooruit.
Helaas heeft ze dus echt schimmel (normaal na een week op kweek goed te zien maar bij Deziree was het na 3 dagen al bekend) overduidelijk schimmel. Ben begonnen haar vacht (lees 10cm lang) te knippen (scheren is natuurlijk heel eng) en ze knapt er heel erg van op. Heb nu alleen nog de plekken waar schimmel zit geknipt zodat er lucht bij kan en het kan genezen. Tussen haar voorbenen heb ik al een heel plakkaat aangekoekte strond weg geknipt en ze kan nu lekker een beetje spelen. Moet er toch een grotere pony of klein paard bij zetten want ze is toch wel erg lomp kan daar geen shet of Apony bij zetten als ze het zelfde doet met een pony als met die bal die ze had vandaag dan vrees ik dat de pony door zijn/haar rug zal gaan haha. Ik ga morgen of overmorgen weer foto's maken en dan kun je goed zien wat nou de schimmelplekken zijn.

Quintusgl: Hoe kan het van binnen uit genezen dan? Moet je dan iets van antibiotica geven ofzo? Ik dacht dat Imaverol altijd het enige was waar je het mee weg kan krijgen... Maar als ik iets heb waardoor ze geneest zonder dat ik haar onnodig nat hoef te maken dan zou dat natuurlijk helemaal super zijn.
Kandy heb ik al gewassen met Imaverol daar wil ik zeker geen risico's mee lopen nu ze drachtig is.
Als jij weet hoe ik het van binnenuit te lijf kan gaan dan hoor ik het heel graag, of bedoel je misschien dat het vanzelf over zal gaan maar dat het dan wel wat langer gaat duren? Zo ja hoelang zou zoiets duren dan?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:35

Weet je ook welke soort schimmel het is? Ik heb zelf een aantal paarden met schimmel gehad. Eerst behandeld met Imaverol. Daarna volgde nr 2, 3, 4 en 5. ook behandeld. Toen dacht ik dat we ervan af waren. Helaas ook een ander begon toen. Weer de DA laten komen en die zei dat bijna elk paard wel een schimmelvorm meedraagt. Hij gaf toen aan dat ik beter de weerstand kon verhogen door het van binnenuit te laten oplossen en er verder niets op te smeren (hierbij wel zorgen dat ze de juiste voeding etc krijgen, maar dat doe je netjes zoals ik lees). Dit heb ik gedaan en ze hebben het allemaal (9) gehad, maar alleen goed schoon en droog gehouden (als de korstjes loskomen die eraf gehaald en alleen maar met lauw water gewassen. Ze zijn er allemaal vanaf. Met imaverol was ik bezig gebleven. In princiepe gaan de meestvoorkomende schimmel na ong 12 weken vanzelf over.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:48

uh de dierenarts heeft het wel gezegt maar ik ben het even helemaal kwijt...
Maar ik kan morgen nog wel even bellen, Hij zei dat het niet heel erg besmettelijk was voor andere paarden maar heb er toch wel voor gekozen om Kandy goed te wassen.
Ze heeft wel veel jeuk en als ik haar knip dan gaat ze er helemaal voor staan zo schattig.
Bedankt alvast voor je hulp.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:52

ik heb haar vandaag een vitamine stoot gegeven en over 4 dagen een wormenkuur dan is dat ook vast even gedaan. Die vitaminestoot had voor mij even de voorkeur omdat ze toch buiten staat en dat dus niet gewend was dus ze kon wel even een vitamine boost gebruiken.
Zou ik haar extra vitamine nog extra moeten geven zodat ze beter zou kunnen vechten tegen die schimmel? Of is die vitaminestoot wel even genoeg voor nu?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:00

Volgens mij is dat genoeg. Ik zou met het ontwormen nog even wachten tot ze wat aangesterkt is, en tot haar darmflora met zekerheid is aangepast aan de voeding die jij haar nu geeft. Aan al dat slapen kun je wel merken dat ze het een en ander te verwerken heeft. Ontwormen op een ongelukkig moment kan koliek veroorzaken. Als je zonder risico's wil weten of ontwormen nodig is kan je een worm-eitelling op de mest laten doen. De dierenarts kan dan een product bezorgen dat enkel de wormen gaat aanpakken waar ze (eventueel) mee zit, in plaats van zo'n allesdoder uit de handel.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:29

De vitaminestoot is genoeg. Het is zelfs slecht om er nog een te geven. Idd kun je wormtelling doen, dan weet je precies welke wormen ze draat en kan je daar naar geven (aarsworm komt er volgens mij niet uit, maar dit zou ik evenvragen (deze kun je bestrijden met een wormkuur met werkzame stof Fendabenzol), maar eerst afwachten wat eruit komt. De telling is niet echt kostbaar, meen iets van 12 euro. Ik ga het volgende maand met de hele kudde doen. http://www.wormbestrijding.nl/contact.html

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:43

Heb de dierenarts gesproken en hij is er voor om het zelf te laten genezen MAAR als ik merk dat ze verminderde weerstand krijgt of magerder ipv dikker dan moet ik wel met Imaverol werken en dan door middel van een plante spuit met aangelengde imaverol en dat op haar plekken spuiten zodat ze nog niet helemaal gewassen hoeft te worden. Verder moet ik haar zo snel mogelijk van die strondplekken ontdoen maar daar was ik al hard mee bezich hij komt haar volgende week opzoeken en hoop dat ik hem dan bij haar kan laten zonder dat ze in paniek raakt. Hij heeft haar verder alleen vanaf een afstandje gezien en van foto's omdat hij niet dichter bij haar in de buurt kon komen.

Ik ga vanmiddag effe foto's oploaden dan zet ik ze er op.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:29

ben heel benieuwd :j

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:08

Hier dan de beloofde foto's ze ziet er nog niet uit maar ik vind het wel beter ze is weer vrolijk en blij. Hoop volgende keer wat actie foto's neer te kunnen zetten. Ze kan best leuk lopen vind ik eigenlijk wel...
Ze was zo leuk vandaag had haar een skippiebal gegeven maar toen geen fototoestel in mijn hand en ze ging er helemaal gek mee doen tegen aan duwen en proberen erop te springen en dat soort rare fratsen ze zit weer een stuk beter in haar velletje gelukkig.
Ik ga niet nog meer kletsen over hoe geweldig ze eigenlijk wel niet is...Bewonder haar maar, Weer een stapje dichter bij een fatsoenlijk veulen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn dochtertje was vandaag samen met mij wezen wandelen met Deziree in de paddox ze liep gewoon netjes mee terwijl Hailey met mij en haar in de paddox liepen. Normaal staat ze stil als er iemand bij het hek staat dan loopt ze echt niet nog maar nu met Hailey erbij ging het gewoon heel goed was ik al helemaal blij mee. misschien van het weekeind even de paddox uit en op het erf wat gras laten eten is weer iets nieuws voor haar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:44

+:)+ *\o/* Ze oogt idd een stuk realxter en wat grappig van de bal!! Fijn ook dat ze je dochter niet als een eng voorwerp ziet........top hoor!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:58

Ze oogt idd een stuk vrolijker!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:26

Arme stakker. Maar ik zie dat ze blij uit haar ogen kijkt, dat komt allemaal goed ;-)
Zoals ze naar je dochter staat te kijken, verwondering en interesse.. dat is de basis, dat zal snel beter gaan :-)
Goed dat het rui-tijd is ook. Mocht het putje winter zijn zou ik ze uiteindelijk (onder verdoving?) toch wel laten scheren. Je hebt anders misschien wel wekenlang geen idee wat er onder dat aangekoekt spul allemaal gaande is.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:09

je ziet iid al verbeteringen, ze kijkt blij en vrolijk, ze zit idd beter in haal vel, nog heel veel succes

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 20:41

Vandaag iets gebeurt dat niet zo leuk is.
Deziree was voor het eerst lekker uit de paddox en hebben lekker een stukje gewandeld op het erf daarna even gepoetst en weer stukje geknipt ze word steeds meer paard wel weer heel fijn om te zien. Maar toen ik haar weer terug wilde zetten ging het tot het hek helemaal goed maar ineens schrok ze ergens van en sprong bovenop het hek waardoor ze een winkelhaak in haar buik had. Gelukkig niet heel groot maar toch presies in zo'n aangekoekt strond plekje. Gelukkig had ze er niet heel veel last van en is ze echt een kei van een veulen. Heb de dierenarts gebeld en die is gekomen, ze heeft nu antibiotica pasta en moet het wassen en weken met lauw water zodat de viezigheid eraf gaat en de plek mooi kan genezen ze is echt een bikkel want als ik het was geeft ze geen krimp en als de acederm erop gespoten word dan geeft ze ook geen krimp.
Ze vind het nu niet eng om de paddox uit te gaan alleen is ze wel een beetje kijkerig als ze de paddox in moet gelukkig gaat ze wel met een wortel voor haar neusje. Ze moet 2x per dag afgespoten en behandeld worden en 1x per dag een spuit antibiotica. Hoop haar elke dag een beetje sneller schoon te krijgen zodat dat klaar is.

Ik schrok me echt kapot en heb echt even een potje staan janken vond het zo zielig voor haar, ze kwam echt bij me staan zo van ach vrouwtje het gaat wel weer hoor ik ben niet boos op jou... ze is zo lief en het word steeds moeilijker te worden om haar straks weer weg te moeten doen. Maar ik moet een keuze maken of het veulen van mijn merrie houden of Deziree. D'amour heb ik vanaf dat ze geboren is en is echt me maatje maar Deziree is ook zo'n schatje... (dan toch maar een shet weg van mijn kinderen haha...nee dat zou ik nooit doen) dus er moet echt een heel lief baasje voor haar komen straks na de zomer...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:58

Ach jee.....ik zou ook een potje hebben staan janken! Na alles wat ze al mee heeft gemaakt en dan kan je je zo schuldig voelen (wat natuurlijk onterecht is!!!). Zie haar al helemaal naar je kijken met die oogjes van d'r ;-). Liet ze de DA gewoon toe? Want als dat zo is kan je er ook iets positiefs uit halen!! En dat ze de acederm zo toelaat is ook al geweldig!! Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta wb een keuze maken over verkopen of niet want ik zou de keus niet kunnen maken denk ik. Zoals ik nu denk zou ik zeggen....kom maa rhier maar ook ik heb straks een veulen erbij en met mams en nog een haffie worden het toch weer veel dan (heb er net 4 verkocht).
Je doet het super hoor!!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:26

:o dank je wel wat lief van je
Voelde me echt schuldig, wist dat ik er echt niets aan kon doen (ik verdenk dat de kippen ervan...)dat ze schrok maar toch...

De dierenarts rook wat raar maar de nieuwschierigheid won het van de angst en ze liet hem netjes zijn gang gaan, tot hij tever ging haha (hij wilde haar een antibiotica spuit geven :D ) toen schrok ze even en deed een stap achter uit, toen heeft ze zelf de keus gemaakt weer een stap vooruit te zetten en te wachten tot hij haar een koekje gaf dus was heel tevrede over haar ze heeft inderdaad ook weer een stap in de goede richting gemaakt en gelukkig acocieerd ze hem niet met pijn. Ik kon haar zo die antibioticaspuit zo geven dat was geen probleem :D .
Hij komt volgende week weer kijken en dan word ze gechipt en dan word ook mijn merrie en mijn veulen gechipt lekker alles in 1x gelijk maar weer klaar.

Mijn vriend gaat kijken en overleggen bij de gemeente of we niet toevallig nog 3m bij 4m extra mogen bouwen, als dat lukt dan mag ze blijven!!! En dan mag ze hier de rest van haar leventje gaan vieren, maar als dat niet kan dan blijft onze andere pony nog even bij de ponyclub en dan komt die naar huis als Deziree het geschikte baasje heeft.
Dus ik ga nu duimen dat die 12meter geen probleem is en dat ze lekker kan blijven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:16

Voel je niet schuldig, meid! Je doet het hardstikke goed :(:) . Zou leuk zijn als ze bij je kan blijven, maar zo niet, je zult dan echt wel een goede plek voor haar vinden.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:38

agossie, ze is al wel opgeknapt zeg!
Snap dat je schrok, het is volgens mij wel echt een poepie....
Hoop voor je dat ze kan blijven, zou erg leuk zijn ook voor haar!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:48

gelukkig is het gat in haar buik netjes aan het genezen, ze ziet er weer super uit op dit moment door de afgelopen dagen heb ik haar lekker kunnen wassen stukje bij beetje en ze vond het erg lekker. Alleen haar achterbenen vind ze nog niet zo leuk maar als ik dat elke dag afspuit met lauw warm water dan weekt het vanzelf netjes los en is ze van al haar plakken viezigheid af.

Donderdag is de dierenarts geweest en heeft haar gechipt en nog even naar haar buik gekeken en zij vond het ook netjes genezen.

Ze staat weer lekker bij de buurman op de wei samen met haar moeder en een fjord. Ik kom daar toch elke dag om de drachtige merrie te verzorgen en de andere paarden zolang de eigenaar dat niet zelf kan. Daar kan ze lekker op het land.
Misschien gaat mijn nichtje haar kopen die is helemaal verlieft op Deziree en daar zou ze een super leven krijgen dus ik hoop dat het door gaat. Ander ga ik toch een ander huisje voor haar zoeken ik heb haar nu helemaal mak kan haar mee nemen overal heen dus gaat super.
Haar moeder is weer drachtig en als dat veulen geboren is word ze een paar maanden daarna in geslapen omdat ze mok heeft dat echt niet meer te genezen is en dat de eigenaar niet in de verleiding komt om haar toch nog eens te dekken. Hij heeft gezegt het veulen aan mij te willen geven maar ook voor dat veulen zal ik weer een goed plekje zoeken. Dan heeft hij geen merrie's meer om te laten dekken en laat hij zijn hengst castareren zodat hij beleerd van worden voor de kar dan kan ie samen met de fjord in de wei en heeft hij 2 paarden die hij kan verzorgen en voeren ipv 5 scheelt een hoop voor hem en weet ik zeker dat ze het goed krijgen. ik hou ze zelf in de gaten zodat het goed blijft gaan bij hem. Ik hoop zo hem verder te kunnen begeleiden met zijn paarden zodat ze een goed leven hebben.

Mijn camera is stuk helaas anders had ik wat leuke foto's van vandaag bij haar moeder kunnen maken maar helaas ze komen hoop ik snel zodat ik jullie weer een nog mooiere Deziree kan laten zien.

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:37

wat fijn dat het zo goed met haar gaat!! Begrijp ik nu dat ze weer op haar oude plak staat of heeft de buurman toevallig haar moeder daar staan?
Ik zal duimen dat je nichtje haar wil hebben en anders ga ik voor je meezoeken voor een mooi plekje! Wil je haar liever een beetje op afstand hebben of juist wat dichterbij?
Als je camera het weer doet.........ben benieuwd naar foto's!!
Top!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:58

wat een schatje :D

en wat een geluk voor haar dat jij op haar pad gekomen bent :j

hoe is de staat van haar hoeven?
is daar ooit iets aan gedaan?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 09:45

quintusgl ja ze staat daar weer maar ik ben daar 3x per dag om te voeren en te borstelen enz. hij kan het allemaal nog niet en ze is niet van hem. Haar moeder staat daar ook en zo kan ze lekker met andere paarden op de wei en lekker gras eten bij mij staat nu nog geen gras ik heb mijn merrie en veulen de hele winter op de wei gehad dus is meer een mooie zwarte akker haha.
Mijn merrie wil haar helaas ook niet bij het veulen in de buurt omdat ze natuurlijk toch anders is. En ze is te ruig voor mijn shet ze wilde graag spelen en sprong met haar hoeven boven de shet uit zag het al voor me dat ze met die grote hoeven tegen haar hoofd zou tikken en die pony voor pampus op de grond zou belanden nee dat beeld was niet wat ik wilde. En de buurman heeft nog een oudere speelse fjord dus het perfecte speelmaatje.
Mijn camera wil op het moment niet naar buiten komen en foto's maken gaat dan niet zo best haha. Maar ik ga ze jullie snel laten zien zodra hij het weer doet.
Vind het heel lief van je dat je mee wil zoeken naar een nieuw baasje voor haar als mijn nichtje haar niet kan nemen. Echt heel leuk vind ik dat. Het maakt mij niet zo heel veel uit of ze dichtbij komt of ver weg als ik maar echt zeker ben dat ze echt een goed thuisje krijgt als het er 1 is die dat verdient is zijn het wel denk ik.

mirgino, de hoeven zien er goed uit die zijn voor ze op de box terecht is gekomen altijd netjes gekapt met 3maanden en met bijna 6 maanden ze staat er nog netjes op maar moet weer wennen en worden ze van de week weer gedaan. Helaas elke dag een voetje anders kost het teveel stress in 1x maar het gaat helemaal goed komen met haar daar ben ik zeker van.

Ze heeft het ook heel erg naar haar zin in het grote land en de fjord beleeft weer haar jonge jaren op nieuw ze is druk aan het spelen en rennen samen en samen liggen enz. Heel leuk om te zien.