Drachtig of schijndrachtig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

Re: Drachtig of schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:26

Ikzelf vermoed dat ze schijndrachtig is.
De dierenarts komt als alles goed gaat volgende week...
Over hoe en wat een klophengst en over het ruinen hebben jullie gelijk in dat probeerde ik dus ook al uit te leggen...
Haar uiers zijn na een half uur werken nog niet geslonken dus er is wel degelijk iets aan de hand....
Zodra ik meer nieuws heb zal ik het hier plaatsen
gr gemma

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:39

Oh dat duurt lang ben wel erg nieuwschierig haha

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:44

spannend, ben benieuwd! Kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt. En klophengst en ruin die net gecastereerd si kan zeker een dracht opleveren Marrlinde. Volgens mij ben je best geintresseerd in fokken etc misschien leuk om het eens op te zoekn, zodat je weet hoe het werkt bij een klophenst.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:37

marrlinde schreef:
ik dacht dat zie die bal dan alsnog operatief verwijderden?

t zal wel.. :o

Ja en als je dan leest naar de andere reacties (bv van kappiegirl) lees je dus dat het wel degelijk kan..je kan alleen niet altijd bij een ruin aan de buiten kant zien of het wel of niet een klophengst is..tenzij je het zeker weet...

kappiegirl schreef:
Een klophengst heeft een bal die terug schoten is naar binnen (als ik het goed heb is al heel lang geleden) en daar komen dus gewoon zaadjes vrij.

En een net gecastareerde ruin heeft nog zaadjes in zijn zaadleider zitten die tijdens het castaren niet gespoelt word of kan worden dus kan hij nog 1 of 2 keer dekken na het castareren maar wel binnen een bepaald aantal dagen maar ook dit weet ik niet helemaal zeker ga morgen meteen effe googlen om het op te zoeken.

En een ruin die al langer ruin is kan altijd nog dekken er zal geen veulen van komen maar kan wel alles wat een hengst ook zou kunnen alleen zijn de meeste ruinen daar niet meer van bewust of hebben niet meer de paar-drang dus zullen niet zo gauw nog een merrie betreden.

Het kan dus wel degelijk

Idd het kan dus wel degelijk..
marrlinde schreef:
ik dacht dat zie die bal dan alsnog operatief verwijderden?

t zal wel.. :o

Het kan mss aan mij liggen maar IK vind dat je nogal vervelende/irritante/wijze antwoorden geeft over iets waar je blijkbaar niet echt wat van af weet... :? Mss dat je zo niet bedoeld maar zo komt het wel over.. ;)

Nou goed.. Ik ben zeer benieuwd..hoor het wel op msn.. LUNA1 ;)

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 21:11

kappiegirl schreef:
Oh dat duurt lang ben wel erg nieuwschierig haha

hahaha je bent niet de enige die nieuwsgierig is ik slaap er zelfs slecht van :D ...

Ik vind het wel jammer Marlinde dat je niet iets aanneemt van wat er gezegd word je bent nog jong en een mens is nooit uitgeleert.....

irissje je hoort het zeker z.s.m.... :D :D :D .....

Gr Gemma

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:07

zo bedoel ik het niet, en wat jij zegt Gemma slaat ook nergens op, want ik zeg toch niet dat ik het niet aanneem?

ik zeg alleen dat ik het raar vind en het nog nooit gehoord heb, maar ik zeg niet dat ik het niet aanneem ;)

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:14

Je hoeft niet meteen pissed te worden.
Uit je antwoorden vind ik wel degelijk blijken dat je het niet echt serieus neemt wat hier gezegd wordt...
Dat vind ik dat jij het misschien anders bedoeld kan zijn maar dan moet je dat misschien wat anders formuleren.
Ook ik leer nog steeds iedere dag bij en ik weet zeker datdat voor heel veel mensen hier geld.
Maar als ik dan een vraag stel en jij geeft daar een antwoord op wat volgens mijn niet helemaal klopt krijg je daar geheid een reactie op terug dat is te verwachten....

Daarom word er hier ook gezegd zoek het eens op in plaats van te roepen dat je hte raar vind en dat het wel zo zal zijn.....
Gr gemma

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:39

goed, wat je er van vind, zoek je zelf maar uit, maar wat jij zegt klopt echt niet hoor ;)

je trekt je conclusies, maar dat wil niet zeggen dat het de juiste zijn he ;)

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:41

Wat kan er nou niet kloppen aan wat ik zeg?....
Ik heb gezegd dat ik mijn conclusies trek uit de berichten die jij plaatst of dat de juiste zijn dat kan ik niet zien vanaf hier.
Dat staat er ook ik denk dat je de berichtend die mensen hier neer zetten of verkeerd leest of niet goed begrijpt.
Maar uiteindelij heb ik geen topic geopend om met jou hierover een discussie te voeren.
Wel heb ik dit topic geopend om mensen misschien te helpen en of dat mensen mij misschien kunnen helpen over de vraag hoe te handelen met een schijndrachtige merrie....

Gr Gemma

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:49

Hoe is het nu met de uiers, nog steeds niet geslonken?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:51

Nee ze blijven dik zelfs na het rijden...
helaas....

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:22

Mijn buurman kwam met het idee toen ik niet zeker wist of mijn pony drachtig zou zijn haar de nacht geen water te geven en in de ochtend een emmer met koud water dan krijg het veulen een soort koude rilling omdat dat water koud is en geeft een schrikreactie, ik heb het geprobeerd maar mijn pony vond het niet nodig om te gaan drinken als ik erbij was haha dus ik heb moeten wachten tot die buik dikker begon te worden.
Misschien zeg je wel, nou dat kan ik misschien wel proberen...
Ik weet ook echt niet of het echt zou werken maar je weet het nooit.

het is inderdaad wel appart dat ze die uier heeft kan je misschien eens een foto van haar posten en van haar uier? Ben wel benieuwt hoe ze er uit ziet en haar uiers.

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:08

marrlinde schreef:
goed, wat je er van vind, zoek je zelf maar uit, maar wat jij zegt klopt echt niet hoor ;)

je trekt je conclusies, maar dat wil niet zeggen dat het de juiste zijn he ;)

Kan je alsjeblieft anderen gaan vermoeien met je reacties.. Luna1 heeft dit topic geopend voor mensen die mss meer weten over schijndracht oid..
JIJ kan wel zeggen dat het allemaal niet klopt, je gaat mij alleen niet vertellen dat JIJ als 15 jarige al veel van alles weet..Je bent net droog achter je oren! Dus doe iedereen een lol, hou op met die flauwe reacties..Of vat de reacties niet zo negatief op.Overigens kan je iets negatiefs ook ombuigen naar iets positiefs, bv je leert er wat van.....! ;)
Trouwens ik zie ook nergens dat Luna1 echt haar conclusies trekt, het zijn meer mogelijkheden..dus dingen die eventueel zo kunnen zijn..dat betekend dus niet dat dat het moet zijn.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:31

Fotos word moeilijk camera heb ik op het moment niet tot beschikking...
En met mn telefoon kan wel maar die krijg ik weer niet op de pc aangesloten moet nog zon stekkertje halen.....

Kwa buik zie je niet veel t zijn echt haar uiers die al 2 wken dik zijn.
De rechter meer als de linker en dan nu se laatste 3 dagen begint aan beide kanten ook de voorkant op te zwellen zeg maar.....

Marlinde ik vind het idd wat Irissje zegt ergjammer dat je als 15 jarige al zo dnekt en doet....

Gr Gemma

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:02

oh oke jammer ben erg nieuwschierig...

Maar ik begrijp heel goed dat je slecht slaapt ervan, hoop dat de dierenarts je kan gerust stellen en eventueel weet hoe ze uit haar eventueele schijndracht zou kunnen komen.
Vriendin heeft nog niet terug gemailt dus weet nog hoe zij het heeft kunnen verzorgen om het zo maar even te noemen.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:35

Het is zo goed als zeker dat ze schijndrachtig is/was.
de uier begint nu na 2 weken wat minder te worden.
De dierenarts is nog niet geweest,ik vind het ook erg vervelend ga er ook zeker wat van zeggen,maar komt waarschijnlijk woensdag.
Mocht de uier vandaag nog verder zijn geslonken dan laat ik haar niet opvoelen vind het niet nodig om haar onnodig een ongemak te bezorgen.
Ik wil uiteindleijk wel weten hoe ik dit voortaan kan voor komen want nog meer van zulke weken zit ik niet op te wachten.....

Hou jullie op de hoogte..

Nog wel bedankt voor het emailen van je vriendin kappiegirl....

Gr Gemma

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:48

Nou idd zou die DA er wel op aanspreken. Want voor jou is vervelend maar hoe voelt het paard zich wel niet??!

Nou ben benieuwd wat die DA zegt ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:57

Oh graag gedaan ze heeft nog niet terug gemailt maar vind het zelf ook wel intressand om te weten hoe en wat. Hoop voor je dat het klaar is met haar en dat ze niet nog meer van dit soort grappen heeft straks...
Zou inderdaad ook de da even aanspreken over je afspraak die zo ver vooruit word verzet.
Mijn dierenarts zegt als het niet vandaag lukt dan kom ik morgen maar nooit een week later. En met serieuze gevallen komt ie direct maar nooit een week later. Ben benieuwd hoe er gereageerd word door u dierenarts.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 19:43

Ik sta nog niet zo hel lang op deze stal en ken de dierenarts verer ook niet.
Maar hij krijgt het zeker te horen en daarnaats als mijn paard echt goed ziek was stond ik al op de kliniek daar niet van.
Ik vin het zelf ook wel slordig moet ik zeggen...

Met Maqua,mijn paard,gaat het redelijk al zijn de uiers niet vrder geslinken sinds gisteren.
Onder ht zadel is ze echter niet te houden,dit was voorheen nooit zo maar nu niet normaal en ader voer krijgt ze ook niet erg apart dus....

Gr Gemma

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:05

en, weet je al wat meer?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:56

Hoe is het nu met de merrie? Heeft ze nog een vol uier? En is de dierenarts al geweest?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 01:46

Ik ben ook wel heel benieuwd..... Vooral ook als ze schijndrachtig is, of er dingen tegen helpen...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:36

Ha, een NAAMGENOOT, dat maak ik niet vaak mee ;) .

Een net gecastreerde "ruin" kan idd nog minimaal 6 weken dekken! Heb het zelf ook meegemaakt met een koppeltje Friezen.
Een klophengst kan normaal gesproken (maar ik zeg niet "nooit") geen nakomelingen geven omdat zijn zaadjes te warm bewaard worden in het lichaam. Normaal hangen de testikels buiten het lichaam, waar de temperatuur in de balzak lager is, en de waarin de zaadjes goed gedijen. Dit is wat ik tenminste geleerd heb.

Je kunt evt. een "Wee-a-foal" checker proberen, Luna (Gemma :+ ).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:29

en is de DA al geweest? ben erg benieuwd!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:14

nou idd dezelfde vraag: heb je al meer duidelijkheid van de da?