camera om mijn merrie te begluren, tips en tricks?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjrimp

Re: camera om mijn merrie te begluren, tips en tricks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:41

Hmm, nou weet ik niet veel van camera's, maar wel dat die wat ik ooit heb gekocht met nachtzicht, een nachtzicht gaf wat zwart beeld was, wel realistisch, maar niet de bedoeling Haha!
Birth alarm ging prima, paar x voor niets op geweest en uiteindelijk val je bijna uit bed als het dan ècht zover is maar verder prima. Knipoog

In combinatie met n camera handig, camera alleen heb je niets aan..... behalve dat je er s'morgens een veulentje bij ziet staan. hi,hi.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:03

Ik heb draadloze cameras in stal met nachtligt werkt prima het waren niet hele dure normale prijsklasse maar het beeld was goed genoeg je kon het paard goed zien, ook heb ik altijd babyfoon op stal ook erg handig.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:19

Ik heb een goedkope camera van Elro (49,95 bij de Gamma) kleur, maar geen nachtzicht, maar wij hangen er een spotje bij 's nachts, en draadloos. 150 meter gaat ie echt niet halen. Bij ons is het ong. 50 meter. Wij hebben over 8 weken weer Akira TV, daarna Coco TV en dan Raisa TV. Het hele gezin leeft dan mee Haha! . Vorig jaar hadden we er een geboortemelder bij; ik was helemaal op na 2,5 week overtijd gaan van Akira en zo kon ik weer rustig slapen Slapen . 3 Weken overtijd kwam het veulen (ik was gelukkig weer bijgeslapen)en ja, we hebben het weer gezien Pling ! Nu hoop ik het zonder geboortemelder met alleen de camera toch mee te maken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:33

Ehh ik lees allemaal hele moeilijke dingen hier Clown Ik ben simpel en heb het dus simpel gehouden Haha!

Camera met infrarood gekocht via Ebay Duitsland. Was een 80 euro. Een 200 meter 75 ohm's kabel, ik heb ook nogal een afstand te overbruggen en draadloos geen optie. Te veel wanden met te veel dikte. Kabel was een 120 euro. Ik moet er wel bijvertellen dat ik 2 camera's in de stal heb, dus elke camera heeft een 100 meter kabel. Deze zijn aangesloten op een schakelkast waarmee ik van beeld kan wisselen. Kastje koste op Ebay 30 euro. En vanaf dat kastje gaat er een stukje 75 ohm's kabel naar of de TV. En sinds vorig jaar kan ik hem op de PC zetten. Ook weer via Ebay Knipoog (me loves Ebay Clown ) een PC kaartje gekocht om die kabel op de PC aan te sluiten. En via een klein gratis progje kan ik mijn camera nu online zetten. En zelfs met mijn tewauwse verbindingssnelheid, ik heb alleen een 64 KB verbinding, kan iedereen meegenieten als ik de cam aan heb staan.

@TS voor een 200 euro zou je klaar moeten zijn. Royaal gerekend en incl een PC kaart om online beelden te hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 01:49

Heb ik er overheen gelezen? Waarom moet het perse via internet?

Ik heb een infrarood camera in de merriestal hangen, overdag kleur, 's avonds puntgaaf zwart-wit beeld. En ze had een birth alarm om. Alarm is een paar keer afgegaan zonder dat het zover was, maar dat zag ik direct op het beeldscherm. En door deze combinatie zag ik (alarm had me wakker gemaakt en ik zag op de camera dat ze onrustig was) dat het zover was en heb ik de geboorte van het begin tot het eind meegemaakt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 12:40

het hoeft zeker niet perse via internet! maar als het mogelijk is lijkt me dat wel leuke n misschien ook wel makkelijk. als ik dan toch geld uitgeef Knipoog
rina, heel erg bedankt voor de reactie, ga ik mijn vriend zeker even laten lezen Lachen

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:20

Mijn stal staat ook een eindje van het huis en het toch een draadloos systeem..

Ik heb een infrarood camera, die open veld 300 meter bereik heeft en met gebouwen 150.

Ik heb boven op mijn slaapkamer prima beeld, en werk daarbij ook met een birthalarm.

Ben zelf nu aan het kijken voor een extra camera, want heb 2 meiden heel dicht bij elkaar..

ik heb mijne van bascom vandaan.

qua birthalarm heb ik het halsteralarm...ik heb mini´s.

Groetjes Claudia

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:27

Draaakje, houd er rekening mee dat Marestare niet werkt met een ip cam
ik heb een hele simpele denver camera, helaas wel zwart wit maar haarscherm, een nachtlampje in de stal en de hele bende via marestare online....
de cam gaat dit jaar voor de 3e keer online, totaal was ik voor de camera 50 euro kwijt, marestare is gemiddeld 25/30 euro per maand...
het is een draadloze die hier prima werkt, maar er kan ook een kabel tussen als je te ver weg zit.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 22:49

dankje voor de top dana Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:37

Dyonne schreef:
Ik vind dit wel een interessant topic.
Zelf zit ik dichter op de stal, nog geen 50 meter ervan af.

Ik hoor toch ook wel weer goede verhalen van de goedkopere camera's, maar ik vind het nog moeilijk kiezen.
Ik ben nog aan het oriënteren. Ik wil wel graag een camera voor mijn eigen rust.

Ik heb in de stal een hele simpele camera van nog geen 50 euro, die vorig jaar in de aanbieding was bij de Gamma. Merk is Elro. Het is echt een mini ding, nog geen 2 bij 3 cm, de paarden zien hem niet hangen. Je sluit hem draadloos aan op de tv en je hebt kleur en geluid. 's Nachts liet ik een lamp branden en dan was het beeld voor mij duidelijk genoeg om te zien wat de merrie deed.

Dit was mijn beeld op de tv 'nachts:
Afbeelding

En dit overdag: Lijkt z/w was kleur ;)
Afbeelding

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:59

Birth Alarm huren

Bij Divoza Horseworld bestaat de mogelijkheid om tijdelijk een Birth Alarm te huren!

Birth Alarm is een uiterst betrouwbaar systeem om de geboorte van een veulen aan te kondigen. Het systeem bestaat uit een zender, ontvanger, speciale singel en een duidelijke gebruiksaanwijzing. Een Birth Alarm kan gereserveerd worden via onze bestellijn en kan enkele weken voor de verwachte geboortedatum worden verzonden, in overleg. Bij aflevering dient een borgsom van 300 euro en eventuele verzendkosten van 13 euro te worden betaald. Na het retourneren van de Birth Alarm worden de eigenlijke huurkosten opgemaakt en verrekend met de borgsom. De borgsom wordt na levering, mits in correcte staat, terug betaald. Huur 1e week 55 euro. Huur 2e week en elke volgende week, per week 45 euro. Divoza beschikt over een beperkt aantal te verhuren Birth Alarm systemen. Of de afgesproken levering kan worden nagekomen is afhankelijk van het retourneren van de vorige huurder. Divoza stelt zich dan ook niet aansprakelijk voor het niet tijdig kunnen leveren van een systeem.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 22:16

dankje voor de tip suffie

ik weet het paulientje, maar daar ben ik niet naar op zoek :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:00

Dana, hoe doe jij het omdat je het niet via marestare doet? Ik zit ook te denken aan gewoon een webcam neer te hangen, op de een of andere manier aan internet te komen en dan vanaf thuis te kijken (stal is 10 km verderop, kabel vanaf stal naar huis is niet mogelijk dus). Ik moet dus ten eerste zorgen voor een internetverbinding, maar ook een mogelijkheid om die webcam online op internet te zetten. Ik ben dus echt iemand die absoluut geen verstand heeft van internet en internetpagina's maken, en hoe je aan een internetpagina al komt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:09

ik denk dat je dan ook heel erg moet opletten, als je mensen mee laat kijken, dat je niet snel aan je limiet zit, maar hoe dat dan precies zit... uhmmmm

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:14

ik heb het wel via marestare hoor :j
vandaar ook de tip van de ip cam, die werken niet bij hun, iets om rekening mee te houden als je er 1 aanschaft, een ip cam is leuk maar heel beperkt, met marestare bereik je veel meer mensen en met name de amerikanen, dan is het tijdsverschil echt lekker hoor, ik heb heerlijk kunnen slapen dankzij een paar bokkers en heel veel amerikanen :j
toen Niki beviel stond de telefoon roodgloeiend, allemaal amerikanen :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 00:42

Neonlight schreef:
Dana, hoe doe jij het omdat je het niet via marestare doet? Ik zit ook te denken aan gewoon een webcam neer te hangen, op de een of andere manier aan internet te komen en dan vanaf thuis te kijken (stal is 10 km verderop, kabel vanaf stal naar huis is niet mogelijk dus). Ik moet dus ten eerste zorgen voor een internetverbinding, maar ook een mogelijkheid om die webcam online op internet te zetten. Ik ben dus echt iemand die absoluut geen verstand heeft van internet en internetpagina's maken, en hoe je aan een internetpagina al komt.

Neon ik deed het niet via Marestare ;) Het kan nl ook gratis en ik vind Marestare gewoon te duur.
Ik heb er 2 verschillende gebruikt, My own Cam (die nu helaas uit de lucht is) en Active webcam
http://downloads.vnunet.nl/download-active-webcam/windows/video/webcam-tools/938/

Maar er zijn nog veel meer webcam tools te vinden op het net.
http://downloads.vnunet.nl/download-software-video/webcam-tools/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:20

Bedankt voor die tip.
Weet nog niet of het wel gaat lukken wat ik wil, want het belangrijkste is er momenteel nog niet, draadloos internet. En ik moet die van de stalhouder prive af zien te tappen. Tja, en ik kan hem moeilijk dwingen om het op stel en sprong in orde te maken.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:31

tsjah wat is duur, ik was 50 euro kwijt voor 3 maanden( wat redelijk ruim is :+ ) en als ik die cams niet had gehad via hun had het tot 2 keer toe verkeerd af kunnen lopen, ook dit jaar een redelijke risico merrie, dus ik heb het er graag voor over....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 23:17

dat is ook wel zo, het is een hoop geld alles bij elkaar, zeker als je maar 1 keer een veulen verwacht en niet ieder jaar, maar toch lijkt het me wel heel fijn. of ik het online wil weet ik nog niet zeker, maar een camera voor op een schermpje binnen lijkt me toch wel erg makkelijk.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:25

mijn camera hadik al, alleen nooit onlne, dat kun je gewoon installeren en aan laten zetten als je denkt dat het spannend word, dan zou je met 1 maand al genoeg kunnen hebben, een BA huren is duurder := en lang zo effectief niet, die hebben we namelijk niet gehoord toen het zover was

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:15

Ik heb alles gelezen hier maar wilde zelf eigenlijk ook wel wat weten over een degelijk camerasysteem..

Ik heb:
een stal met 13 binnenboxen
220V en krachtstroom
maarrrr, geen telefoonkabel en ook geen coaxkabel om de apparatuur op aan te sluiten (kan ook geen vergunning voor komen, omdat onze schuren geen bewoning mogen hebben)
geen woonhuis in de directe omgeving (dichtstbijstaande huis is 100 meter verderop)
verhuurder van de schuren woont ook niet in de buurt..

Toch zou ik ook graag een webcam oid neerhangen in de stal, hoe kan ik dat het beste aanpakken, zodat ik thuis kan zien wat er gebeurt op stal? (15 km verderop)

Ik ben overigens al gauw tevreden over de beeldkwaliteit..

Ik weet wel dat er iets van Iriscam bestaat, maar dan betaal je je scheel aan de kosten, omdat je steeds mobiel inbelt met de camera.. Ik zou dus wel zo'n camera willen, maar erop in willen loggen met de pc..

Overigens, als ik echt een merrie drachtig zou hebben, dan is een kabeltje al genoeg, want naast de schuur hebben we een bij-hokje alias kantine waar ik me in kan begeven ;) Dan zal ik dus 's nachts toch daar in zitten denk ik hihi

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:33

Tja, als je zo'n debiel als ik bent dan kom je op hoge inbelkosten, maar kun je je inhouden dan kan het best meevallen.
Benodigdheden:
- KPN Iriscamera (met erin een simkaartje)
- Stroom
- Telefoon die kan beeldbellen (bv Sony Ericsson, of jouw Samsung Omnia, Teuntje111; of een nieuwere Nokia; de Sony Ericssons kunnen foto'tjes van het beeld opslaan, de Samsung Omnia niet)
- Abbonnement voor je foon wat UMTS (beeldbellen dus) ondersteunt.

Ik moet me inhouden om em niet al weer te installeren (heb em vorige maand wel al weer getest, zo ook de halstergeboortemelder).
Heb weer zin in dit soort plaatjes.
Afbeelding

V.w.b. camera's hadden ze vandaag deze 2 bij onze Kijkshop. Click op grotere foto voor nog weer wat grotere foto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=N8TQCUEP
Gamma, Praxis enz verkopen ook dat soort camera's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:42

Ik heb ook nog een vraag over marestare, betaal je daar per kalendermaand? En moet je daar zelf een website voor hebben? Die heb ik namelijk niet.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:48

Marestare is heel schappelijk, ik had ook geen eigen website hoor, hoeft ook niet :n

ik had vorig jaar vooruit betaald en 1 maand niet gebruikt, die krijg ik er dit jaar gewoon weer bij :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:51

en wat als je het eigenlijk maar 1 maand per jaar nodig hebt... (MARESTARE)