Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 02:01

Gatverdarrie! Dat is zeker geen leuke droom! Zeg maar gerust een nachtmerrie!!! Kun je nagaan hoe'n zorgen je maakt he? Over je merrie en het veulen!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:55

Pffff ... dan ben je de hele dag gebroken volgens mij, na zo'n droom ...

Ik heb alleen maar gedroomd dat van de ene dag op de andere het gras in 1 keer weer heel hoog stond Verward . Vaag ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 11:39

Jeuj! 100 pagina's vol dikke buiken praat Knipoog !

Hier komen dan de lang beloofde foto's van Pepsi.

Dit is "gewoon Pepsi" en profile. Niet overdreven dik, toch??

Afbeelding

Dan eindelijk de foto der foto's Haha! , Pepsi's uier (een uurtje geleden). Mijn camera had wat problemen met focussen, maar het idee is duidelijk denk ik. Dit waren een week geleden nog bijna onzichtbare speldenknopjes!
Afbeelding

Shane krijgt haar altijd zo gek dat ze een partijtje met hem worstelt. Moet je kijken hoe die kleine etterbak zijn tanden in haar been zet!
Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:25

Maar zo te zien vindt ze dat gestoei nog niet zo heel erg Knipoog !

En idd, alweer 100 pagina's vol Haha!! Ben benieuwd hoeveel het er zijn tegen de tijd dat het drukker wordt met veulenen *LOL*.

Lowara, dat is idd een hele enge droom Scheve mond ... Gelukkig zijn dromen bedrog!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:29

Ik ging vandaag trouwens nieuw voer halen voor Vank en omdat al veel merries aan de merriebrok zitten, dacht ik: laat ik ook eens gek doen Haha!. En nee, ik ben niet zo erg dat ik ook al merriebrok ga halen als madam op 5.5 maand zit hoor Tong uitsteken. Maar ze krijgt voortaan muesli erbij, vond dat ze wel wat extra's mocht gebruiken naast haar basisbrok, aangezien daar niet zoveel in zit Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:30

Wat een leuk paard die Pepsi zeg!!! Leuke aftekening!!!

Ik ga dit weekend maar weer nieuwe foto's maken...heb hetidee dat de ontwikkeling nu zo snel gaat...kan ik t ff vergelijken Haha! !!!

Gisteren de veulenuitzet aangeschaft Bloos , blijft erg leuk, die inieminie halstertjes enzo!!! Lovers

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:38

Jeetje Mac lijkt wel of die buik minder wordt ipv meer!! Maar haar uier is 100% duidelijk aan het groeien!!

Geweldig om haar zo lekker met Shane (wat is die jongen gniepig Knipoog ) te zien spelen!

@ Tinne, dat ken ik! Je wil die merries zo lekker verwennen wanneer ze drachtig zijn! Ik kon ook niet wachten tot ik merrie brok kon gaan voeren!!

Simply is nu trouwens 301 dagen drachtig! Jippie!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:40

@ Mac:Gaaf beessie die Pepsi! Zit al een mooi uier onder. Wanneer was die ook al weer uitgerekend?

@ Lowara: Dat zijn zeker geen leuke dromen, en je kan dan echt opgefokt wakker worden. Heb ook wel gedroomt dat mijn vriend vreemd ging. Ik werd gewoon BOOS wakker Haha!

@ Tinne: Heb ik ook hoor Haha! Mevrouw krijgt nu 2 keer per dag een mengsel met:
- Geweekte pulp brok
- Stimix Meüsli
- Mineralen/Vitamine poeder
- Zonnebloem olie
- Druppels tegen diaree (heeft ze heel veel last van gehad)
Voel me af en toe net zo´n heks die een mengsel aan het brouwen is Haha!

@ Skippy1:
Moet ik ook maar eens mee gaan beginnen. Ben al wel bezig geweest welke hengst ik er dit jaar op ga gooien, maar nog niet eens met halstertje kopen.. Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:40

@ Mac, leuke foto's van Pepsi Haha!
Leuk dat ze nog met Shane speelt, hoeft hij zich tenminste niet te vervelen Knipoog
Het uier begint nu toch al wat te komen zo te zien OK dan!
Bij haar wordt meer de voorkant van het uier voller he?
Bij Macy is dat juist andersom Verward

@ Jeddah, over de 300 al??? Go jij! Go jij!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:45

Jeddah, ik kon het idd ook echt gewoon niet laten om die zak niet te nemen Schijnheilig. Nu maar hopen dat ze het lekker vindt, want wat dat betreft is ze nogal kieskeurig Haha!.

En Ivanka is vandaag 170 dagen drachtig Cool ! WHOEHOEEE!! Haha!

Wanneer voelde jullie trouwens het veulen voor de eerste keer? Ik wil ook veulie voelennnn Haha!.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:47

Kila zit dan nu ruim op 9 maanden, en zit elke dag te voelen. Tot nu toe heb ik het volgens mij wel 1!!! keer gevoelt Verdrietig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 12:52

JA!! Over de 300! En Pepsi dus ook!!

@ Tinne, ik voelde het bij Sim ook pas later hoor, eerst alleen als ik echt mijn hand onder haar buik legde, volgens mij op ruim 7 maanden, richting 8 maanden (staat vast wel ergens in die 100 paginas die we al vol gekletst hebben Knipoog ). Pas later kon ik het veulen ook echt zien bewegen, toen een hele tijd dagelijks tijdens haar ontbijt, nu zie ik hem nog maar wenig bewegen, maar zijn ruimte zal wel beperkt zijn Haha! !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:03

Hee, dan zit Pepsi vandaag dus op precies 300 dagen *o/* !

Pepsi en Shane ravotten heel wat af op een dag. Geweldig om te zien! Voor een merrie is Pepsi echt heel speels; zij begint trouwens ook vaak met klieren. Effe *hap* bij Shane in zijn hoofd. Tsja, en die is dan natuurlijk niet te beroerd om er op in te gaan ... zal hem wel tegen vallen als het veulentje er eenmaal is Ach gut .

Bij Pepsi zit de "vulling" idd meer aan de voorkant. Maar ze is pas een weekje bezig, dus die "achtervulling" komt vast nog. Bij Macy zit de vulling volgens mij OVERAL Haha! .

Het lijkt idd soms wel of die buik niet groeit, maar dat komt denk ik omdat ze momenteel zélf enorm in de groei is. Ze wordt GROOT Bloos! !! Volgens Colin moet ik een breedte-foto maken ... zal ik binnenkort eens doen.

Hihi, wat een heerlijke verwende merries zijn het toch ook! Maar ze verdienen het, vind ik Bloos .

De spulletjes voor het veulen heb ik nog van vorige keer. Ik heb wel in de loop van vorig jaar nog eea bijgekocht als ik het ergens zag hangen ... ben nu dus rijkelijk voorzien Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:04

Biebje zit als 292 dagen!!! Loop ze maar 9 dagen achter op Simply Tong uitsteken !!!
En 8 op Pepsi!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:05

skippy1 schreef:
Biebje zit als 292 dagen!!! Loop ze maar 9 dagen achter op Simply Tong uitsteken !!!
En 8 op Pepsi!!!

oei, ja, dat is er ook al dicht bij!
Is het haar eerste?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:09

Wendy_Kila schreef:
Voel me af en toe net zo´n heks die een mengsel aan het brouwen is Haha!

Eucalyptaaaaaahh!! Een stalgenootje van mij maakte ook altijd zo'n cocktail voor haar paard. Daar zat ook zeewier door en ze maakte het aan met warm water. Dat zag er ook redelijk dubieus uit.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:12

Mijn mengsel is gelukkig wel redelijk droog Haha! De bietenpulp neemt al het water op, maar anders zou het inderdaad nog erger zijn Vingers aflikken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:14

Mac schreef:
Hee, dan zit Pepsi vandaag dus op
precies 300 dagen
*o/* !

Nee joh!! Dan zit zij al op de 302!!!!

Nou dat ze groeit is wel te zien hoor! Hoe groot schat je haar nu? Zij gaat wel mooi aan de maat worden of niet?!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:16

In een berichtje paar dagen geleden zei ik toch dat ik aan Kila´s humeur niets kon merken... Nou, gister en vandaag dus mooi wel. We laten altijd de honden uit als we Kila en Ciara eten gaan geven. De honden lopen dus ook altijd dan in de wei. En normaal maakt dat Kila helemaal niets uit, tot gister. Als ze ook maar iets te dicht in de buurt komen, gaat haar hoofd uit de emmer, en dan werpt ze de honden toch een vuile blik toe. (Als blikken konden doden, had ik nu 2 dode honden gehad Knipoog Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:19

Oh in dat geval loopt Biebje 10 dagen achtet op Pepsi... Gaat inderdaad snel nu!!!
@ Mac: Het wordt idd haar 1e veulen! Ook voor mij trouwens Haha! Spannend!

Nog tips? Waar moet ik op letten op HET moment zelf???

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:20

Macy zit vandaag op 280 dagen. Nog 43 dagen tot haar kortste dracht Tong uitsteken
Copper zit pas op 248 dagen, dus voor haar reken ik nog zo'n 100 dagen gezien haar vorige drachten Clown

Bij Copper is het trouwens grote stilte in de buik.
Veulentje vindt dat hij of zij zich nog goed mag verstoppen.
Maar hij/zij verraadt zich wel door Coppers steeds verder uitpuilende buik Haha!

Macy heeft af en toe een dansende buik. Gisteren stond mijn vader ook even te kijken bij de stal en we zagen die hele buik schudden en uitpuilen, prachtig gezicht Haha!
Macy vond het wat minder, ze stopte zelfs met eten en stampte een paar keer met haar achterbenen op de grond.
"Hallo, kappen daar!!!! Boos! "

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:26

Op HET moment moet je er goed op letten dat er twee voorbeentjes naar het neusje zit. (Vorig jaar twee keer mee gemaakt dat 1 been naar achter zit.... Verdrietig Wil je echt niet mee maken. Maar gelukkig hebben ze het beide gered..)

Als het veulen er meer en deel uit is moet je er op letten dat het vlies van zijn neus is. Als je dit niet op tijd weg haalt kan hij stikken. Je kan het vlies gewoon kapot scheuren, en dan over zijn neus trekken, zodat die vrij is.

Als de navelstreng afgebroken is, moet je op het wondje jodium schenken/spuiten/smeren. Zo hou je het mooi schoon.

Hij moet binnen een uur toch wel staan, je kan hem hier na een half uur een beetje mee helpen. Als hij goed staat is het de bedoeling dat hij gaat drinken. Als hij de tepel echt niet kan vinden, kun je hem hier ook mee helpen.

De merrie moet de nageboorte er goed afpersen. Ze willen dan nog wel eens gaan liggen om het er uit te persen (wees dus niet bang dat ze bezig is een tweede te bezorgen Knipoog ) Als de nageboorte eraf is, moet je controleren of hij er heel van af is gekomen. Anders zitten er nog stukjes in de baarmoeder, en moet ze gespoeld worden (vraag dierenarts)

Mocht de nageboortje en nou echt niet afkomen (bestek van paar uur??) moet je de dierenarts laten komen. Die heeft een middel die hij in het bloed spuit, zodat de baarmoeder gaat samentrekken. Wil het er dan nog niet af moet de dierenarts het eraf pellen. Maar dat hoor je dan allemaal wel van de dierenarts.

Hoop info zo, maar dit is wat ik in ervaring heb meegemaakt. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik vind het zelf wel een fijn idee dat er iemand is die er ook bij is, die er veeeel ervaring mee heeft.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:53

jeddah schreef:
Nee joh!! Dan zit zij al op de 302!!!!

Whahahahaaa typisch geval van Blond . Ik telde een beetje de verkeerde kant op, geloof ik Bloos! . Ik zeg dus ook altijd "Pepsi moet nog ... " En dat zijn er gelukkig geen 300 meer!!

jeddah schreef:
Nou dat ze groeit is wel te zien hoor! Hoe groot schat je haar nu? Zij gaat wel mooi aan de maat worden of niet?!

1.55 zoiets? Ik zal vanmiddag de stokmaat er eens naasthouden. Misschien vergis ik me.

@Wendy-Kila: Lee is ook niet te genieten, vooral als het om eten gaat. Maar ook buik-voelen vindt ze NIET leuk en ik krijg dan de beruchte smerige Lee-blik in mijn richting. Die ik vervolgens compleet negeer Schijnheilig . Waarop Lee met haar tanden in de lucht gaat staan "happen .... etc. Zucht.

@Marije: gek he? Dat van Lee heeft ook al een tijdje radiostilte. Die van Pepsi voel ik nog wel regelmatig langs mijn handen glijden. Meer kan het op het moment niet denk ik. Klem!

@Wendy-Kila: mooie samenvatting OK dan! .

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:56

@ Mac: Wat kunnen ze dan vuil kijken hé! Zijn ze meteen een stuk minder leuk Bloos Ken een hengst die de merrie´s gaat hoeden. Kop naar beneden, oren plat en de merrie drijven naar waar hij wilt. Ziet er ook niet uit Haha!

Die samenvatting is puur wat ik al doende heb geleert Haha! Wel handig, ben ik alvast een beetje getraind als Kiel gaat bevallen. Denk alleen dat ik bij Kila er wat minder rustig bij zit Bloos Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:01

Wendy_Kila schreef:
Denk alleen dat ik bij Kila er wat minder rustig bij zit Bloos Haha!

Haha, ja, dat is ook mijn ervaring. Ik ben inmiddels bij een paar geboortes geweest en dat was allemaal geweldig. Maar bij mijn eigen merrie kon ik er niet echt van genieten . Op 1 of andere manier ben je dan toch extra bezorgd.