[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 00:45

Baudyh. Super fijn *\o/*

Kimwilliam. Veulen is nu nog zo klein, daar hebben ze nog niet echt last van. Ze kan uiteraard iets koliekerig geweest zijn.

Nieky. Dat zijn al mooie buikjes. Langzaam gaat het toch alweer opschieten

Mirjamalvaro. Zien er goed uit. Ik ben erg benieuwd of de laatste merrie nu toch gewoon drachtig is

Muronia. Bijtrekken gaat best snel na het spenen. Zie ik hier ook bij Nigrante.

Dreamguide. Ik zou een drachtige merrie niet zomaar op dieet zetten. Sommige merries zetten aan als ze drachtig zijn. Maar ze hebben toch gewoon hun vitaminen en ruwvoer nodig

Ik zie nog veel positieve scans voorbij komen *\o/*

Wild Thing is hier nu ook over de helft *\o/* maar toch ook wel spannend. Vorig jaar verworp ze iets over de helft.
Ze zit heel goed in haar vel, staan nog 24/7 op de wei. Om aan haar vitaminen te komen krijgt ze wel elke dag een beetje balancer met wat eiwitten. Ze heeft ondertussen al een behoorlijk buikje.
Afbeelding

Liezella is nu 133 dagen. Hebben een paar dagen terug haar veulen afgespeend.
Afbeelding

Nigrante is nu 76 dagen drachtig
Afbeelding

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 12:51

Jeetje over de helft alweer

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:29

Fijn om de goede dingen te kunnen lezen. Al die positiviteit maakt me zo blij.

Hier gaat ook alles goed. Dag 133 ook. Hoewel ze sinds maandag beetje me dik been staat maar niet warm en geen pijn. Zal wel weer weg trekken met genoeg beweging. Hoe ze daar aangekomen is geen idee. Maar een vermoeden dat ze te hard tegen de stalwand getrapt heeft =:)
Hier nog foto van paar dagen terug. Lekker vuil paard
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:05

Hier check dracht geahd, alles ok, 104 dagen onderweg.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 21:06

Inmiddels zitten wij op 153 dagen. Ze begint nu wel een buikje te krijgen
Afbeelding
Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:11

gisteren laatste scan gehad en alles was goed, de kleine lag alleen lekker diep verstopt en wilde zich niet laten zien.
Ook hebben we haar gelijk verhuisd en vanaf de eerste seconden voelde ze zich gelijk thuis.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:59

Ik heb ook de dagen teller weer even ingeschakeld
165-153 en 125 dagen zijn de 3 dames.
Er zit weer schot in de zaak.
Die van 165 dagen heeft haar veulen van dit jaar nog aan der voet. Het is even wachten op haar opfok vriendin.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:56

Ik ben er ook weer en ga nu weer gezellig mee doen :)

WT heeft echt al een mooi buikje!

KimWilliam, die van jou is dus net zo eigenwijs als de mijne :+
Mooie stal zo op de foto!

De veearts heeft Fi vandaag nog een keertje gescand (dag 99)
De baby leeft nog <3 maar lag wel verstopt (overduidelijk een eigenwijze merrie :roll: )
Ik krijg waarschijnlijk vandaag het filmpje. Je ziet niet echt de contouren van een veulen, maar wel de maag, darmpjes, ribben, navelstreng en het hartje <3

Als ik het filmpje heb, plaats ik hem ook hier :)

Fi dr (gras)buikje van van de week toen ze precies 3 maanden drachtig was
Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:03

Cynthia82 schreef:
Ik ben er ook weer en ga nu weer gezellig mee doen :)

WT heeft echt al een mooi buikje!

KimWilliam, die van jou is dus net zo eigenwijs als de mijne :+
Mooie stal zo op de foto!

De veearts heeft Fi vandaag nog een keertje gescand (dag 99)
De baby leeft nog <3 maar lag wel verstopt (overduidelijk een eigenwijze merrie :roll: )
Ik krijg waarschijnlijk vandaag het filmpje. Je ziet niet echt de contouren van een veulen, maar wel de maag, darmpjes, ribben, navelstreng en het hartje <3

Als ik het filmpje heb, plaats ik hem ook hier :)

hahaha ja ik weet het geslacht nog niet maar als ze op mama gaat lijken dan krijg ik nog een leuke tijd wanneer ze is uitgerekend }:) . De box is zeker mooi. hij is 9 meter lang en 3,5 meter breed. Echt geluk dat deze vrij kwam op stal voor haar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:34

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 16:17

Vraagje aan de kenners (aangezien ik geen sluitend antwoord kreeg van de dierenarts)…

Mijn (drachtige merrie) staat sinds een dag of 2/3 met enorme oedemateuze benen. Verder geen neusuitvloeiing of hoesten, geen koorts of verhoging en algeheel prima indruk.

Ik heb dus de dierenarts gebeld omdat ik toch wat huiverig ben met virussen, maar die leek er niet zo van onder de indruk te zijn. Uiteraard wel blijven tempen.

Nu las ik ergens dat bij Rhino paarden in de vroege dracht (voor 120 dagen) zelden aborteren… verklaart dit dan ook het Rhino enting schema van 5-7-9 maanden?

Weet iemand hoe dit werkt?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 00:25

Chrissy. Als haar benen zo dik zijn, zou ik er ook niet gerust op zijn. Een dierenarts kan simpel met bloed de ontstekingwaarde meten.
Ik had laatst mijn jonge merrie met enorme koorts en iets sloom. Verder niks aan te zien. Even geprobeerd met novacam. Maar koorts bleef terug komen. Uiteindelijk dierenarts erbij gehaald bloed genomen, ontstekingwaarde was sky high. Moest gelijk aan de antibiotica. Uiteindelijk heeft ze ook iets dikkere benen gehad.

Ik deed nooit enten voor rhino. Nu sta ik op een stal waar ze het wel doen. Maar dan doe ik ze met de rest mee.

Cynthia. Knappe baby :j finesse is geweldig, ik volg jullie op insta. Ik zie haar met regelmaat voorbij komen <3

Baudyh. Ook al bijna op de helft. Gaat best snel weer.

Kimwilliam. Super *\o/*

Merries staan hier nog lekker 24/7 buiten. Zolang het weer goed te doen blijft, zal dit zo blijven. Ik vindt het heerlijk voor ze, en geniet ervan om ze zo te zien.
Afbeelding

Afbeelding
Links Nigrante, 82 dagen
Rechts Wild Thing 179 dagen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:47

Lekker AM :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:34

AM: ja heerlijk he dat ze nog 24/7 buiten kunnen. Hier ook hoor! Wild thing schiet al lekker op!

judithw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:42

Hier ook goed nieuws! Ze is opnieuw drachtig gescand en een heel bewegelijk veulen. Alles er al op, nu alleen nog groter worden dan 15 cm ;)
Kijk er zo naar uit! Merrie top fit en loopt heel fijn tijdens het rijden. Kijken hoe lang ze het nog leuk vindt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:14

Hoe gaat het met alle merries?
Sanaa gaat goed, ze zit inmiddels op 120 dagen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:18

Hier gaat alles goed en zijn gangetje. Dag 143. Gaat langzaam vooruit. Beetje te langzaam nu :=

Het lange wachten is nu echt voor iedereen
Begonnen. Zijn we al januari _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:22

Hier ook alles oke, ook op dag 143. Gelukkig wel weer, want Veroon is een paar dagen heel erg ziek geweest. Gaskoliek in combinatie met een allergische reactie. Is 3 dagen flink stressen geweest maar ze is gelukkig weer helemaal zichzelf.
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:24

Carlijn zit op 132 dagen. Sinds vorige week is ze officieel van mij en staat ze bij mij in de buurt. Gisteren werd haar driejarige zoon aangewezen voor het verrichtingsonderzoek bij het NRPS, dus het is wel een heel tof weekje! :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:26

Hier gaan ze ook lekker, 105 en 70 dagen. <3

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:51

Wij zitten op dag 134 en vandaag winstpunt 4 en 5 in het Z1 gehaald en daarmee dus binnen het KFPS het sportpredicaat behaald! Merrie is erg fit.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:16

Gefeliciteerd Sanet!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:53

Ik kom ook weer eens binnenvallen :o Heb tegenwoordig echt geen/weinig tijd voor Bokt, maar bedacht me ineens dat het al 3 maanden geleden moet zijn :=
De laatste keer vroeg ik advies voor mijn merrie, hengstigheid overslaan of toch behandelen en insemineren in 1 hengstigheid. Uiteindelijk voor de laatste optie gegaan, alles op alles gezet, qua eisprong zaten we echt perfect, dag erna gespoeld en daarna op de Regumate en dat betaalde zich uit, want keer nummer 5 was ze toch drachtig *\o/* Bedankt allemaal nog voor de adviezen!

Ik zal een poging doen tot het bijlezen van de laatste pagina's, en ga proberen weer aan te haken hier.

Gefeliciteerd Sanet, wat een knappe prestatie!

Muronia, ach wat vervelend dat ze zo ziek geweest is, gelukkig nu weer zichzelf.

Judithw, fijn dat de scan weer positief was!

Lekker AM dat ze nog 24/7 buiten kunnen. Hier ook nog, maar zie dat ze volgende week verandering in het weer voorspellen, dan maar even kijken hoe het gaat.
Fijn dat Wild Thing al over de helft is, hopelijk blijft deze keer alles goed gaan.

Qua rhino, ik weet niet precies waarom het schema zo is opgebouwd, idd waarschijnlijk omdat ze door rhino pas later in de dracht verwerpen. Ik entte ook nooit tegen rhino, omdat mijn merries ook niet in contact komen met andere paarden. Maar helaas staat het tegenwoordig als verplichting in veel dekcontracten, dus ik moet nu verplicht enten om in aanmerking te komen voor de levend veulen garantie mochten ze verwerpen/een dood veulen krijgen.
Rakizah laat ik voor de zekerheid nog 1x scannen voordat we aan de reeks entingen beginnen, bij haar zie je meestal op 5 maanden nog niks qua buik.

Cynthia, wat leuk zo'n flimpje <3

Baudyh, ook al bijna op de helft!

kimwilliam, fijn dat de laatste scan goed was en ze zich ook gelijk thuis voelde op haar nieuwe plek.

kiko, mooi beginnend buikje.

EllyC, fijn dat alles goed is, altijd fijn nog zo'n laatste check.

Hier dus dit jaar 3 drachtige merries, volgens mij had ik de combi's nog niet gedeeld, dus bij deze (merrie steeds linksboven/rechtsonder).

Vandaag 150 dagen.
Afbeelding

Vandaag 116 dagen.
Afbeelding

Vandaag 88 dagen.
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 14:15

Az. Jeeeh wat goed *\o/* gefeliciteerd! Mooie combi's

Sanet gefeliciteerd met het sportpredicaat. Mooie prestatie!

Quir. Wat een pracht <3

Annash. Gefeliciteerd de de ggk zoon van je merrie. Heel gaaf!

Muronia gelukkig is ze opgeknapt. Toch wel heel spannend als ze zo ziek zijn

Woensdag gaan ze hier toch naar binnen snachts. Het weer gaat omslaan en natuurlijk al veel vroeger donker. Ze gaan overdag dan nog wel op de wei gelukkig

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:43

Hier gaat het prima met de dames. Een beetje veel te dik wel de meesten :=

Ik heb ook amper tijd om iets te plaatsen. Ik weet niet of een volgtopic dit jaar gaat lukken. Ben namelijk aan een driejaarse voltijdse opleiding begonnen voor een bachelordiploma. En dat is best pittig als je al zo lang niet meer op een schoolbank hebt gezeten, een enorm drukke hobby hebt, en nog een huishouden met 2 kinderen.
Maar het is wel heel leuk. Dus zoeken naar een ritme dat werkt. Gelukkig wel ook extra hulp voor bij de paardjes gevonden.

Ik maakte toevallig vrijdag foto’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alleen April heb ik niet op foto. Daar viel ook weinig aan te zien _O-

Ze zitten nu tussen 232 dagen voor de verste en 105 dagen voor de minst verre.