[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JDVL27

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:02

Yes! Hier kloppend hartje *\%/* ziet er allemaal goed uit +:)+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:03

JDVL27 schreef:
Yes! Hier kloppend hartje *\%/* ziet er allemaal goed uit +:)+

*\o/* *\o/* gefeliciteerd!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:13

Gefeliciteerd voor de drachtige merries!

Mijn merrie staat net bij de hengst. Blijft daar een paar weken staan.
Afbeelding

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:59

Jeetje ik kijk een dagje niet en dan moet ik weer 3 pagina's bijlezen _O-

Van harte gefeliciteerd voor de drachtigen *\%/*

Hopelijk gaat het goede weer veel doen voor de merrie's want ik hoor dat er veel terug komen of slecht hengstig worden/matige eitjes.

Pff ik zit nog steeds met een glimlach op mijn gezicht na de goede scan. Maar ik spring pas een gat in de lucht als ik volgend jaar een leven veulen in mijn armen heb

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:44

Nou 2e portie zit er in, nu wachten tot 16 juni :):)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:02

Even een vraagje:
Iemand ervaring met “ hemorragische anovulatoire follikels (HAF)”? Het dominante follikel lijkt ingepakt in een soort van weefsel (?) en springt daarom niet... Dat heeft onze merrie namelijk :?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:52

Sparky ik had 2j geleden een merrie met zo een ei. Was wel einde seizoen dus zo gelaten en jaar erop weer normale cycli.

Wiske en Vita zijn ook naar de hengst. Vita is naar een zelfgefokt hengstje dat niet meer van mij is, en Wiske is naar Bailey. Ik heb vandaag 7u en nog wat in de auto gezeten ervoor. Ze kunnen maar beter drachtig worden :')
Wiske is net hengstig . Vita zal dat 1 van de dagen worden.

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:26

Pfff Knolselder, 7 uur in de auto := Dan kunnen ze inderdaad maar beter drachtig worden :7

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:27

Hier helaas ei niet gesprongen ondanks afspuiten.
Morgen weer insemineren!
Hier nu alles hengstig, we twijfelen nog om de shet ook te dekken. Kriebelt toch een beetje hahah!

7 uur rijden, dat moeten knappe baby’s worden dan! :p

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:47

AM_Horses schreef:
Gefeliciteerd dennenboom en cp *\o/*
Cp wanneer moet de pony gescand?

Goldenarrow. _O-

Caresse07. Spannend

Euh, ergens volgende week :') staat in m'n map ergens opgeschreven haha. Ik heb zo allemaal niet meer voor me uit 't hoofd :+

Roos is iig zeker weten niet drachtig van de vorige ronde :+

Afbeelding

Ondertussen heeft de hengst oppas dienst. Jolene (moeder V veulen) zit nu in de veulen hengstigheid. Om 1 of andere reden pakt ze in de 1e hengstigheid altijd wel en later een stuk lastiger. Ik ben geen voorstander van direct zo vroeg weer maar dit jaar voor de 2e keer weer zo proberen en kijken of m'n theorie klopt.
Afbeelding

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 23:15

Gefeliciteerd met de drachtige merrie's! *\%/*

Mijn merrie is vandaag geinsimineerd dus over 18 dagen weet ik meer!

Succes aan de genen die van de week moeten insimineren of scannen!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 01:04

Saradominn. Spannend

Cp. Snap dat je ze niet allemaal uit je hoofd ken.
Nu kun je de merries wel goed bijhouden met wanneer ze gedekt zijn denk ik? Hij heeft het nu maar druk met de dames en oppas :')

Balko. Balen dat ei nog niet gesprongen is. Altijd verleidelijk als merries hengstig staan

Knolselder. Lange rit achter de boeg. Duimen dat ze mooi drachtig worden. Blijven ze tot ze echt drachtig zijn?

Sparky. Nog nóóit van gehoord. Wel van een spikkel of bloed ei.

Caresse07. Duimen draaien

Olga. Nou idd. Het blijft spannend en zelf als ze geboren zijn kan er nog van alles gebeuren.

Jdvl27 yes, *\o/*

Ik ben zo benieuwd naar de scan woensdag. Wild Thing toont nog steeds niet hengstig. Je zou dan toch denken dat ze drachtig moet zijn.
Over Nigrante durf ik niks te zeggen. Ze lijkt me wel anders, maar misschien zie ik spoken

Toch wel besloten als Sammie niet drachtig is van deze poging om het anders te gaan doen. Moet dit uiteraard nog overleggen met reesink. Ik denk dat we dan Liezella toch gaan dekken.
Wellicht Sammie nog vers proberen van White Dream. Maar ik hoop dat Sammie gewoon drachtig is hoor :j

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:39

Knolselder, bedankt voor je reactie!

Am, ik denk dat het hetzelfde is als een bloedei maar dan met een hele dure naam :=

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:59

Sparky, hier had de merrie vorig jaar een ‘bloedei’. Heeft het hele seizoen verpest. Achteraf had ik er actiever op moeten handelen. Regumate geven kwam toen meerdere malen naar voren als oplossing.

AM, spannende week dus volgende week.
Zou het vruchtje bij Wild thing nu zo anders moeten zijn dat je het kan onderscheiden van een cyste ?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:03

AM_Horses schreef:
Saradominn. Spannend

Cp. Snap dat je ze niet allemaal uit je hoofd ken.
Nu kun je de merries wel goed bijhouden met wanneer ze gedekt zijn denk ik? Hij heeft het nu maar druk met de dames en oppas :')

Balko. Balen dat ei nog niet gesprongen is. Altijd verleidelijk als merries hengstig staan

Knolselder. Lange rit achter de boeg. Duimen dat ze mooi drachtig worden. Blijven ze tot ze echt drachtig zijn?

Sparky. Nog nóóit van gehoord. Wel van een spikkel of bloed ei.

Caresse07. Duimen draaien

Olga. Nou idd. Het blijft spannend en zelf als ze geboren zijn kan er nog van alles gebeuren.

Jdvl27 yes, *\o/*

Ik ben zo benieuwd naar de scan woensdag. Wild Thing toont nog steeds niet hengstig. Je zou dan toch denken dat ze drachtig moet zijn.
Over Nigrante durf ik niks te zeggen. Ze lijkt me wel anders, maar misschien zie ik spoken

Toch wel besloten als Sammie niet drachtig is van deze poging om het anders te gaan doen. Moet dit uiteraard nog overleggen met reesink. Ik denk dat we dan Liezella toch gaan dekken.
Wellicht Sammie nog vers proberen van White Dream. Maar ik hoop dat Sammie gewoon drachtig is hoor :j

Die van mij ook niet hengstig sinds de poging in maart.. maar ze zou niet drachtig zijn.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:49

Spannend AM

Hier gaan we vanavond insemineren! *\o/*

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:11

Gut wat gaat dit topic hard :=

Voor iedereen op de wachtbankje, spannend! Hopelijk nu het mooier weer is, hebben de merries er zin in! :Y)

@Marjoleine89
Leuk, hopelijk loopt het allemaal soepeltjes. *\o/*

@AM_Horses
Ik hoop voor je dat ze alle drie drachtig gescand worden, zou wel zo fijn zijn. :j

@cp112
Spannend allemaal. Wat een leuke foto ook! <3

@Knolselder
7 uur in de auto! :oo Mag hopen dat het in een keer lukt voor je haha :=

Lukt me even niet op iedereen te reageren, maar met het mooie weer, hoop ik dat iedereen meer succes heeft nu.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:58

Welkom goldenP! Palomino gok ik?

Marjolein *\o/*

Eretria wat frustrerend lijkt mij dat...

Amhorses ook wel gaaf sammie bij white dream. En anders iets voor volgend jaar misschien :D wanneer moet je scannen?

Saradominn je scant niet of het ei af is? En evt nogmaals insemineren?

Cp112 haha luxe problemen :+

Balko komt vast goed :D

Knolselder wow 7 uur rijden. Pittig!

Sparky nooit van gehoord..

Gister lekker naar de zee geweest! Zilver is alweer een maand drachtig :D
Afbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:09

Ik lees al een hele tijd stilletjes mee. Kreeg 't even niet geregeld om twee topics zo fanatiek mee te volgen. Maar beetje bij beetje ga ik hier wat actiever meepraten!

pradadaan jeetje wat een enorme tegenvaller zeg... Dat ze het vruchtje toch nog is kwijtgeraakt. :knuffel: Nog geen hengstigheid op gang lees ik. Hopelijk gaat het weer goed haar werk doen...

Melissa1996 ook vervelend nieuws dat ze weer leeg is. Hopelijk gaat de baarmoeder snel mee doen. Zal toch wel met dit lekkere weer op komst?!

Kabayo jij gefeliciteerd met het kloppend hartje! Je mag alweer gaan aftellen. En mogelijk nog een tweede veulen erbij volgend jaar. Spannend!

goldenarrow fijn dat je op tijd de dekking hebt kunnen kopen! Binnen 3 weken helemaal uitverkocht is wel snel zeg... Hoeveel dekkingen gaat het dan eigenlijk over? En inmiddels geïnsemineerd zie ik! En een kloppend jartje bij Prganza, gefeliciteerd! En ook nog Noora geïnsemineerd. Dat zijn de verhalen waar we op hopen! :j

Muronia spannend ook voor jou zeg! Fijn dat je nu je eigen gevoel kunt volgen. Dan weet je zeker dat je alle mogelijkheden geprobeerd hebt. :j

StalMelyn fijn dat het dekken bij jou zo goed gaat. Inmiddels al een terugkoppeling gekregen?

Cynthia eindelijk het meisje in de maak! *\%/* *\%/*

Olga zooooo fijn dat ze drachtig is! Ik duim echt voor je mee dat je aankomend jaar een gezond veulen mag ontvangen!

Caresse spannend! Bijna aanschuiven op het wachtbankje dus! Inmiddels mag je wel al aanschuiven op het wachtbankje! Duimen!

floripori zo leuk dat je nog ene keer gaat dekken met Mo!

baudyh spannend. Wanneer mag je met de eerste weer scannen op dracht?

Marjolein89 dat klinkt hoopvol! Prachtige merrie heb je en goede date voor haar uitgekozen. :j

Muronia ik snap je zorgen, hopelijk zijn ze niet terecht!

Balko Welkom! Hopelijk hoef je aankomend jaar niet op hetzelfde moment zelf op een kleintje te wachten. := En inmiddels geinsemineerd, maar nog niet gesprongen. Hopelijk na deze inseminatie meer succes.

AM Bij jou blijft het voorlopig ook allemaal wat spannend. Hopelijk blijkt Wild gewoon goed drachtig de 2e en heeft Sammie nu ook gepakt. :j

Dennenboom Jaaaa goed nieuws! Gefeliciteerd.

CP Wel handig dat je a.d.h.v. de hengst ziet of ze gescand moeten worden. Scheelt wat onnodige scans. :') Gefeliciteerd met de andere dracht!

Knolselder Flinke reis achter de rug! Gelukkig heeft Suus je planning niet in de soep laten lopen!

MelissaV gefeliciteerd met de dracht.

Yvk duurt altijd lang he... die 18 dagen scan. Wanneer ben je aan de beurt?

Dela gefeliicteerd! Ik heb nu net een nakomeling van 5 dagen oud van hem lopen. Heeeel tevreden over! Heb voor dit jaar een andere hengst op het oog, maar zou hem zeker nog eens overwegen. Benieuwd wat jouw merrie ervan gaat bakken. :j

JDVL27 Spannend scannen voor een kloppend hartje! Succes. En een kloppend hartje, gefeliciteerd!

Sparkyy nooit van gehoord, maar mogelijk dus een bloedei zo te lezen?

Eretria wat een vreemde bedoeling bij jouw merrie. Als ze drachtig is zouden ze het inmiddels wel goed moeten kunnen zien toch?

GoldenP Welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie. Zeker in dit seizoen scheelt dat volgens mij een hoop kopzorgen...

Kabayo heerlijk zeg dat ze dat zo fijn doen. En dat je de ruimte hebt zonder teveel mensen en honden in de buurt!

Afgelopen heeft mijn merrie een knappe hengst van Komme Casall x Namelus R gekregen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga nog even kijken of ik de veulenhengstigheid meteen wil gebruiken of niet. Vorig jaar kwam haar cyclus moeilijk op gang en had ze de 2e hengstigheid gepakt. Dit was haar eerste veulen dus weinig vergelijkingsmateriaal of ze nu eigenlijk makkelijk drachtig wordt... Maar met de verhalen van hier denk ik dat ik het toch ga proberen (lichamelijk herstelt ze echt boven verwachting).

Dit jaar gebruik ik de hengst Diablue PS - Diaron x Stakkato x Chacco Blue voor mijn merrie Namelus R x Quasimodo Z x Recruut

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Selente op 30-05-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:36

hallo, ik ben terug op mijn oude account van 2012 :D GoldenP is nu dus JennyK :P

Selente: mooie hengst!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:47

Leuk dat je er weer bij bent Jenny, lang niet gezien!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:12

Selente: Mooi veulen en mooie hengst! Hopelijk pakt het gelijk op de veulenhengstigheid!

Overigens weet ik niet precies over hoeveel dekkingen het gaat. Toen wij belden om te bestellen hadden ze voor die dag 4 merries die ook geinsemineerd moesten worden. Ik denk dat ze hem ook een beetje exclusief willen houden en het zou me niks verbazen als hij volgend jaar naar het Midden-Oosten gaat en alleen daar beschikbaar is.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:15

Selente schreef:
Ik lees al een hele tijd stilletjes mee. Kreeg 't even niet geregeld om twee topics zo fanatiek mee te volgen. Maar beetje bij beetje ga ik hier wat actiever meepraten!

pradadaan jeetje wat een enorme tegenvaller zeg... Dat ze het vruchtje toch nog is kwijtgeraakt. :knuffel: Nog geen hengstigheid op gang lees ik. Hopelijk gaat het weer goed haar werk doen...

Melissa1996 ook vervelend nieuws dat ze weer leeg is. Hopelijk gaat de baarmoeder snel mee doen. Zal toch wel met dit lekkere weer op komst?!

Kabayo jij gefeliciteerd met het kloppend hartje! Je mag alweer gaan aftellen. En mogelijk nog een tweede veulen erbij volgend jaar. Spannend!

goldenarrow fijn dat je op tijd de dekking hebt kunnen kopen! Binnen 3 weken helemaal uitverkocht is wel snel zeg... Hoeveel dekkingen gaat het dan eigenlijk over? En inmiddels geïnsemineerd zie ik! En een kloppend jartje bij Prganza, gefeliciteerd! En ook nog Noora geïnsemineerd. Dat zijn de verhalen waar we op hopen! :j

Muronia spannend ook voor jou zeg! Fijn dat je nu je eigen gevoel kunt volgen. Dan weet je zeker dat je alle mogelijkheden geprobeerd hebt. :j

StalMelyn fijn dat het dekken bij jou zo goed gaat. Inmiddels al een terugkoppeling gekregen?

Cynthia eindelijk het meisje in de maak! *\%/* *\%/*

Olga zooooo fijn dat ze drachtig is! Ik duim echt voor je mee dat je aankomend jaar een gezond veulen mag ontvangen!

Caresse spannend! Bijna aanschuiven op het wachtbankje dus! Inmiddels mag je wel al aanschuiven op het wachtbankje! Duimen!

floripori zo leuk dat je nog ene keer gaat dekken met Mo!

baudyh spannend. Wanneer mag je met de eerste weer scannen op dracht?

Marjolein89 dat klinkt hoopvol! Prachtige merrie heb je en goede date voor haar uitgekozen. :j

Muronia ik snap je zorgen, hopelijk zijn ze niet terecht!

Balko Welkom! Hopelijk hoef je aankomend jaar niet op hetzelfde moment zelf op een kleintje te wachten. := En inmiddels geinsemineerd, maar nog niet gesprongen. Hopelijk na deze inseminatie meer succes.

AM Bij jou blijft het voorlopig ook allemaal wat spannend. Hopelijk blijkt Wild gewoon goed drachtig de 2e en heeft Sammie nu ook gepakt. :j

Dennenboom Jaaaa goed nieuws! Gefeliciteerd.

CP Wel handig dat je a.d.h.v. de hengst ziet of ze gescand moeten worden. Scheelt wat onnodige scans. :') Gefeliciteerd met de andere dracht!

Knolselder Flinke reis achter de rug! Gelukkig heeft Suus je planning niet in de soep laten lopen!

MelissaV gefeliciteerd met de dracht.

Yvk duurt altijd lang he... die 18 dagen scan. Wanneer ben je aan de beurt?

Dela gefeliicteerd! Ik heb nu net een nakomeling van 5 dagen oud van hem lopen. Heeeel tevreden over! Heb voor dit jaar een andere hengst op het oog, maar zou hem zeker nog eens overwegen. Benieuwd wat jouw merrie ervan gaat bakken. :j

JDVL27 Spannend scannen voor een kloppend hartje! Succes. En een kloppend hartje, gefeliciteerd!

Sparkyy nooit van gehoord, maar mogelijk dus een bloedei zo te lezen?

Eretria wat een vreemde bedoeling bij jouw merrie. Als ze drachtig is zouden ze het inmiddels wel goed moeten kunnen zien toch?

GoldenP Welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie. Zeker in dit seizoen scheelt dat volgens mij een hoop kopzorgen...

Kabayo heerlijk zeg dat ze dat zo fijn doen. En dat je de ruimte hebt zonder teveel mensen en honden in de buurt!

Afgelopen heeft mijn merrie een knappe hengst van Komme Casall x Namelus R gekregen.
[ [url=m/7wfKOo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7yxMG4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga nog even kijken of ik de veulenhengstigheid meteen wil gebruiken of niet. Vorig jaar kwam haar cyclus moeilijk op gang en had ze de 2e hengstigheid gepakt. Dit was haar eerste veulen dus weinig vergelijkingsmateriaal of ze nu eigenlijk makkelijk drachtig wordt... Maar met de verhalen van hier denk ik dat ik het toch ga proberen (lichamelijk herstelt ze echt boven verwachting).

Dit jaar gebruik ik de hengst Diablue PS - Diaron x Stakkato x Chacco Blue voor mijn merrie Namelus R x Quasimodo Z x Recruut

[ [url=m/ri86Dv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zkc2on.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zeker erg raar. Weet eigenlijk ook niet of ik het wel nog een keer wil proberen. Ze wordt zelf niet hengstig blijkt en telkens spuiten wil ik niet. Daarnaast heeft ze een cyste op een moeilijke plaats wat het allemaal nog moeilijker maakt. Ik weet niet hoe groot de kans van slagen zou zijn en of ik daar wel veel geld nog tegenaan moet gooien. Dit was namelijk de 4e keer dat het niet gelukt was. Al waren die andere 3 keren in 2018, moet ik er wel bij zeggen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:26

het 1ste bericht even weer want dat was onder de andere naam en nu dankzij nicole ben ik er weer zelf :D hallo dames! Na jaren niet gefokt te hebben ben ik er weer! Gisteren heb ik nml een drachtige merrie gekocht, scheelt een hoop stress met wachten, dekken/insemineren ;) Een dikke buik heeft ze zeker nog niet, ze is eerder aan de dunne kant...Hopelijk komt ze lekker aan!
Iedereen met een drachtige merrie: gefeliciteerd *\o/*
Iedereen die wacht: duimen voor dracht!
Ik zal snel een foto plaatsen van Goldy

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:43

Neonlight schreef:
Leuk dat je er weer bij bent Jenny, lang niet gezien!

ja idd lang geleden, ik las net je IM van neon en zag dat dotje ook overleden was?