[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:46

Dan moeten we eens meeten dames :D wel leuk! Ben wel een rasechte Nederlander maar ben getrouwd met een Belg dusja

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:47

Vanmorgen naar de Radstake geweest voor de laatste scan. Vandaag is Lara 46 dagen drachtig van Cassanova du Bois en het zag er allemaal goed uit. Nu kan het lange wachten gaan beginnen *\o/*

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:04

Dag ladies,
Djiezzz wat gaan jullie snel.
Gefeliciteerd aan alle drachtige merriehouders *\o/* en voor degene die nog(maals) moeten insemineren/dekken toi toi toi.
Ik bedenk me net dat ik toch wel heel blij ben dat mijn Vera meteen de eerste keer raak was. Ze vind het echt niet leuk dat opvoelen :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:07

Hier een brabander die ook vlak bij Belgie woont, net over de grens bij de scheiding Antwerpen/belgisch Limburg. Hemelsbreed zit ik 5 km van de grens af.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:38

Gefeliciteerd suffie!

Ik kom uit de kop van noord Holland. Kom ook niet heel veel Belgen tegen eerlijk gezegd, maar lekker multi cultuur hier dus, gezellig!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:43

ach ik kom uit Flevoland (opgegroeid in Noord Holland) ook zoiets haha, maar de hengst komt uit België hoor ik er dan toch een beetje bij? :P

Gefeliciteerd Suffie!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:47

Waarschijnlijk komt er toch nog een tweede 2017 veulentje bij *\o/*

Onze buurman heeft een prachtige Friese hengst en we denken er serieus over na om Chelsea naar hem toe te brengen :o

Dit is Chelsea :D

Afbeelding

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:01

Hihi ik heb niets met België. Woon nu twee jaar in de Achterhoek en daarvoor in Zuid-Holland.
Ik krijg overigens zulke moedergevoelens van dit topic := Hebben meer mensen dat? Of is dat een eerste veulentje dingetje? Ik voel me net alsof ik zelf een kind ga krijgen. :')

Suffie, gefeliciteerd! Woon je in de buurt van de Radstake? Ik namelijk wel.

Vraagje. Hoe zit het met rijden tijdens de dracht? Doe je de gehele zwangerschap wat rustiger en kijk je het aan hoe het naar mate het eind gaat? Of hoef je in het begin helemaal geen rekening mee te houden? Ze is wel geïnsemineerd, nog niet drachtig gescand.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:09

ik heb dat ook, maar ja wordt voor mij ook mijn eerste veulen.
FriesXtinker geeft meestal niet de mooist gebouwde veulens

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:26

ik kom uit het midden van het land, niets Belgisch dus :)

moedergevoelens had ik al haha.. ik heb 4 kids rondlopen hierzo. En er worden hier wekelijks kalfjes geboren en koeien geinsemineerd.... maaar toch, een eigen veulentje fokken voor mij de eerste keer is toch wel heel bijzonder. spannend!

@suffie, fijn dat de scan goed was!!
@azara, leuke tinker... heb je ook een foto van de hengst?

ik ga proberen morgenochtend richting hh te gaan voor te scannen. dan is ze 20 dagen als het goed is... en anders kan ze waarschijnlijk meteen weer blijven.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:29

Als we dsn toch allemaal melden waar we vandaan komen.. :p
Ik ben eem geïmporteerde limbo.. Woon tegenwoordig in het westen.. Dyonne woont dicht bij mij..

Kimmysan, mijn pony wordt gewoon nog flink aan het werk gezet nu.. Ze is nu bijna een maand drachtig..

Ze geeft vanzelf wel duidelijk aan wanneer het niet meer gaat.. :j

Edit: alleen met dit hete weer laat ik haar staan..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:32

moet je juist in het begin niet extra voorzichtig zijn met werken/stress?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:33

werken is toch geen stress?
ik heb die van mij gewoon aan het werk hoor

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:43

kimmysan schreef:
Suffie, gefeliciteerd! Woon je in de buurt van de Radstake? Ik namelijk wel.

Vraagje. Hoe zit het met rijden tijdens de dracht? Doe je de gehele zwangerschap wat rustiger en kijk je het aan hoe het naar mate het eind gaat? Of hoef je in het begin helemaal geen rekening mee te houden? Ze is wel geïnsemineerd, nog niet drachtig gescand.

Ik woon in IJzerlo, 10 min. van de Radstake ;) Is het voor jou dan ook niet voordeliger om naar de Radstake te gaan voor merriebegeleiding? Je betaalt alleen het pakket, vaste prijs, ongeacht hoe vaak je komt dit jaar.

Met mijn paarden doe ik niets anders. Ze gaan gewoon mee naar les en wedstrijden, zolang het gaat. Wel stop ik vanaf 6 maanden met springen. Meestal komen ze de laatste 2 maanden stil te staan of nog een buitenritje, maar vaak past het zadel dan ook niet lekker meer en gaat de buik in de weg zitten.

Juval, succes morgen, hopelijk heeft het meteen gepakt!
Azara, ik ben ook benieuwd naar de eventuele vader. Kan een erg leuke Barok kruising worden :j
Laatst bijgewerkt door suffie op 06-06-16 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:47

Super dat alles goed gaat Suffie!

Tinker x Fries. Al enkele kruisingen van gezien en ik vind ze vaak ook niet erg mooi van bouw.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:49

De gedachte van Juval zat ik ook een beetje mee, maar meeste mensen veranderen dus niets. Bedankt voor de adviezen!

Suffie, ik in Halle :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:00

kimmysan schreef:
Suffie, ik in Halle :)

Daar is het ook mooi wonen. Wij hebben ons melkveebedrijf te koop staan en als het allemaal lukt zou ik best een huisje buitenaf in Halle willen hebben :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:14

oh suffie melkveebedrijf verkopen, jij hebt toch van die super grote koeien
wel goed van de dracht

kimmysan normaal dat je moedergevoelens krijgt, wacht tot het veulen er is, slaap je nog niet gerust hoor :P gewoon doen wat je ervoor gewoon was, al zou ik ze niet meer zo fanatiek rijden en al zeker niet meer op het laatst.
Mensen die zeggen dat hun merrie nog alles kan en zich heel goed voelt, zijn zelf nog nooit zwanger geweest, denk ik dan :o , wat die hormonen met je lichaam en geest doen, niet echt aangenaam -O- is toch een hele huishouding dat verandert of je nu wil of niet. Is bij dieren net hetzelfde al tonen ze dit niet (alhoewel je dit aan mij ook niet zag hoor ;) )

juval 4kids _/-\o_ respect

veel belgjes, eigenaardig _/-\o_
Maaike ik wist niet dat je zo dicht bij belgië woonde, al is de limburg dan toch nog uur, uur en half rijden, binnenkort gaan we naar Brunssem, show kijken

azara waarom zou je die combi maken, wat ik je doel? Ik heb geen problemen met fokken met de hengst van de buurman als je een duidelijk doel voor ogen hebt, lijkt me anders zonde van het veulen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:34

De belgen nemen bijna de overhand :P

Hier moeten Upona en Wusiena beide geinsemineerd worden vandaag..(upona ei van 5 en Wusiena 4.5)
Beide met Hermantico, dus verkeerde rietjes zou niet moeten kunnen :P

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:07

Ik zal vanavond even op alles reageren , gaat beetje lastig nu met mobiel haha

Onze fjord is nu ongeveer 10 dagen geleden gedekt, alleen nu toont ze wat ander gedrag enorm knuffelig en heel alert en druk :') kan dit nu al of is dit gewoon toeval ?
Ze wordt de 15e gescand

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:09

juval 4 kids :wow:

Ik ben een Gelderlander, verder nog iemand uit die regio?
(nou ja oke, officieel ben ik een Utrechtse, maar woon nu in GLD).

Joyce, haha verwisselen is niet mogelijk. Leuk dat ze tegelijk op gaan!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:28

Linda, ik kom ook uit Utrecht (de bilt/wijk bij duurstede/Cothen).. en nu dus de overstap gemaakt naar Gelderland, helemaal de lek over naar Culemborg :)

@Silly, werken is inderdaad geen stress, dat vindt ze wel leuk, maar ze heeft nogal last van verlatingsangst, dus we durven op dit moment niets met de andere pony's te doen, om te vermijden dat ze doordraait (heen en weer lopen, zweten, hinniken, stijgeren etc).

@ladylisa, spannend zeg, gedragverandering heb ik wel vaker gelezen, ik merk niet zo veel aan ons paard verder.

@joyce, veel succes! hopelijk zijn ze beiden gelijk drachtig.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:31

kimmysan schreef:
Hihi ik heb niets met België. Woon nu twee jaar in de Achterhoek en daarvoor in Zuid-Holland.
Ik krijg overigens zulke moedergevoelens van dit topic := Hebben meer mensen dat? Of is dat een eerste veulentje dingetje? Ik voel me net alsof ik zelf een kind ga krijgen. :')

Ehm ja..al heb ik geen idee hoe dat is..zelf een kind krijgen.. :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:36

Vera is gewoon vanaf de dag van inseminatie aan de normale arbeid hoor. Ik kijk per week hoe ze zich houdt en pas t daarop aan. Nu is de mijne toch al niet bijzonder actief aangelegd van zichzelf hoor, dus stress enzo heeft ze weinig en rust neemt ze genoemd :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:51

Hier eindelijk een merrie hengstig. Beetje jammer dat de uitgekozen hengst nu ineens alleen diepvries beschikbaar blijkt. Gezien het om een oudere merrie gaat, ga ik dat niet proberen. Dus nu last minute schwitchen..

Andere merrie woensdag gescand. Toen was er nog niks geen activiteit. En zonet zat er een CL :( Daar baal ik knap van..

Andere merrie beginnend hengstig, hopelijk einde week insemineren. Woensdag scannen hoe het er dan uit ziet..