[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:20

Crines volgens mij kan je ze ook huren, tenminste dat heb ik wel eens ergens gelezen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:22

Huren komt een stuk duurder uit als je een fopmerrie hebt. Tis 150 borg, en tussen de 50 en 75 euro per week. met 2 merries en telkens dus 2 weken huren heb je dan een birth alarm

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:24

CL weer wat voller

Halster alarm is wel mooi maar ik heb pony s doe zelf halsters uitdoen. Risico niet lopen dat ze zo n duur ding onder de stront begraven :')

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:30

Haha die pepper.

Cl begint op te schieten zo. Vannacht dan een veulen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:35

nee dan ist niet handig een alarm aan het halster. Marley is daar wel een brave in, heb een stevig halster waar ze bijna niet uit komen of ze moeten zich flink bezeren. Was een levering toen voor shetlander hengsten en eentje was te klein dus die kon ik overnemen. Hoop ooit nog eentje van die kwaliteit op de kop te kunnen tikken. Zo moeilijk met die kleine hoofdjes. Ze hebben allemaal maatje veulen :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:36

Met die fopmerrie van mij ga ik nog even helemaal nergens vanuit ;)

We gaan het wel zien, zou wel leuk zijn als ze t vandaag eredelijk nog uit laat komen... 2 jaar geleden zijn we nl naar Amerika gegaan :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:41

Haha Fotsy, Elsa dus op dieet? :P
Jolandje, mooie site hoor; net even rustig bekeken.
Net even rondje kuil gedaan in de weilanden, maar wát een verrukkelijk weer! Heerlijk, ik zeg: veulentjestijd!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:04

Oh wat super bij Jill, ik denk nog paar daagjes

Geea alles ok, hoest was miniem, allen nog eens ontwormd want geeft ook hoest soms en de opmerking gekregen dat ze allemaal gezond genoeg staan en niet meer hoeven te hebben :P
Gekke da hoor, vroeg tevens naar kittens euhhh had je niet alles gesteriliseerd dan? >;) hij ging er dan maar vanuit dat ik paar verstekelingen binnenkort ga vinden :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:13

Inowa...volgens mij liegt ze niet dat het jouw idee is toch? :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:43

Wauw Inowa, ze is huuuuge! En die blik is inderdaad niet al te vriendelijk haha. Fijn dat ze nu allebei veilig zijn!

Jolandje, wat is ze leuk! En inderdaad mega klein, wat aandoenlijk om te zien!

Pretty, dat schiet ook al op met de melkwaardes, ben benieuwd wanneer ze haar beeb gaat laten zien!

Crines, 1 april zou lachen zijn! Lastig met een merrie die je niet goed kent.

Vulina, dat is ook al een mooi gevulde uier, die zal ook wel de 340 dagen niet halen denk ik?

Pandakaas, wat een geweldige foto's! Wat zijn ze allemaal rond joh!

Luna, Marley laat inderdaad nog niks zien!

CL, laat maar komen dat veulen! Weer wat voller!

Fotsy, haha oeps.. Te dikke merrie :+

Halsteralarm heb ik ook naar gekeken, maar jeetje wat een geld! Dan maar gewoon wat vaker de wekker zetten en de camera bekijken hoor...

Nou vandaag weer even een foto'tje van madam gemaakt. 314 dagen vandaag. Ik krijg maar niet goed op de foto hoe rond ze echt is maar dan hebben jullie een beeld. :)

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:11

Woogy schreef:

Ze ging er zelf voor staan!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:25

inowa schreef:
Woogy schreef:

Ze ging er zelf voor staan!!

En hoe kwam die kerel in haar leven?...toeval? Ik geloof er niets van ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:27

De afgelopen even niet de tijd/energie gehad om bij te posten, wel mee gelezen op de telefoon, maar daar gaat reageren zo lastig..
Dus nu even reactie op de laatste pagina's en wat ik verder nog weet, en dan probeer ik vanaf hier weer in te haken.

Cynthia, ik zou zeker de hengst kiezen die na dit jaar niet meer beschikbaar is, anders ga je er spijt van krijgen. Ik vind het een heel stoer dier zo op de foto's :j En de hengsten van Du Bois zijn ook erg mooi, maar die kan je eventueel ook een ander jaar gebruiken.

Lisa, wat een mooi mannetje is Mas! Die lange beentjes <3
Fijn dat jouw merries zo aardig zijn ook tegen de baby's, Mausi is wat dat betreft echt een drama :(:) Ik wil dit weekend gaan proberen haar weer samen te zetten met Aleeyah, en dan Almaz bij Amir te zetten, maar ik heb er nog niet zoveel vertrouwen in :')

Jolandje, ook hier nogmaals gefeliciteerd met je oh zo knappe meisje! <3
Mooie website heb je ook!
Ik zou zeker uitkijken met die jaarlinghengst, het zal niet de eerste zijn die een merrie drachtig krijgt ;) Precies ook de reden dat ik Aleeyah en Amir dit weekend toch echt uit elkaar wil hebben. Al doet het me wel pijn, want ze zijn echt dikke maatjes, maar ja, dan had Amir maar Amira moeten zijn :')

Crines, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Zo heb je ineens al heel snel een veulentje!
Geen mogelijkheid tot een kacheltje als je bij de paarden slaapt? Dan is het een stuk beter te doen hoor! (moet alleen niet midden in de nacht je kacheltje leeg zijn O:) )

Angelpam, wat een rot nieuws!

Bellarose, ik vind Azia (ik type en lees steeds Aziza :+ ) echt zo'n gave merrie! <3

CarlavdD, welkom, wat een verrassing dat de pony drachtig blijkt te zijn. Zijn jullie er ondanks dat het niet de planning was wel een beetje blij mee?

Patrick, wat naar van Whis, fijn dat ze zich inmiddels iets beter voelt.
Ik hoop dat haar veulen er snel is, dan voelt ze zich vast beter.

Aniek, je dames zien er goed uit, vooral Roos heeft een mooie buik.

Pandakaas, jeetje wat een bolletjes op pootjes :D

Vulina, ben benieuwd, jij wilde het liefst een hengst toch?

pretty, heerlijk, zulke plat slapende merries :roll:
Sterkte met het slaaptekort, ik hoop dat ze snel besluiten te bevallen, zodat je weer normaal kan slapen.
pretty schreef:
En de gebroken nachten horen er ook altijd bij. Elke ochtend weer die spanning van wat voor uier ga ik aantreffen?? :):) Om dan 5 minuten later.... -O- _O-

Echt geweldig beschreven _O- Dat had ik dit jaar met Aziza ook heel erg, normaal veel minder last van.

Kiki, wat een mooie foto van Bo met je dochter.

Inowa, jeetje wat is Pepper weer dik! Hopelijk komt haar veulentje snel.

Luna, dat is wel lekker een alarm. Nu heb ik merries die heel voorspelbaar zijn, maar bij een maiden lijkt het me wel erg fijn. Al laat ik ze uit veiligheid nooit halsters om, maar misschien dat het dan nog het overwegen waard zou zijn.

Fotsy, haha wat grappig dat de DA dacht dat ze te dik was :D Maar ja hij zal wel veel van die pony's tegen komen.

Lisanne, wat is (lijkt?) jouw merrie nog mooi strak voor dat aantal dagen! Ze ziet er wel super uit :)

Zo weer een beetje bij geloof ik, sorry voor wie ik vergeten ben!

Jullie hebben allemaal mooi weer? :? Hier al de hele dag bewolkt, en vanochtend zelfs mistig :(
Ik hoop dat wij morgen ook zon krijgen.

Met Malik gaat het hier super, ik zal als het morgen mooi weer is weer eens wat nieuwe foto's van hem maken.
Maandag komt de DA voor Aziza haar gebit, de eerste behandeling. Dan ook direct kijken hoe ernstig het is en wat het behandeltraject wordt. En dan weet ik dus ook of het eventueel nog mogelijk gaat zijn haar dit jaar te dekken, de andere DA vond dat het moest kunnen, maar wil toch ook nog even met deze overleggen. Qua gezondheid gaat het in ieder geval veel beter met haar dan een paar maanden geleden, en ik ben er dan ook van overtuigd dat ze makkelijk nog een dracht (of meer) aan zou kunnen, nu even haar gebit afwachten.

En Mausi zat gisteren op 190 dagen, en toen voor het eerst het veulen voelen schoppen *\o/* Was ook pas de eerste keer dat ik voelde trouwens, maar fijn om te weten dat alles goed gaat. Het is wel niet mijn veulen, maar ik merk toch dat ik er eigenlijk net zoveel naar uitkijk als wanneer het wel mijn veulen is.

Verder dit weekend dus vrij druk, want Amir en Aleeyah moeten uit elkaar, en Aleeyah dus bij Mausi en Amir bij Almaz, ik hoop dat het een beetje gaat lukken, want ik ben er nog niet zo gerust op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:30

Woogy schreef:
En hoe kwam die kerel in haar leven?...toeval? Ik geloof er niets van ;)

Nou we gingen lekker samen veulens kijken bij een stoeterij en toen zei ze dat ze die hengst een lekkere kerel vond en dat hij het jaar daarvoor zo lief voor haar was geweest en dat ze na 4 jaar wel weer een baby wil.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:02

Even een vraagje aan jullie, wat zouden jullie doen?

Merrie heeft 2 hoge kwaliteit hengstveulens van dezelfde hengst gegeven, en ik zou héél graag een merrieveulen uit dezelfde combi willen. Maar, de merrie wordt al wat ouder, dus zal hooguit nog een paar veulens krijgen, en de kans op een merrie wordt dus steeds kleiner. En net van deze merrie zou ik er echt alles voor over hebben om een merrieveulen te krijgen.

Wat zouden jullie doen, nogmaals dezelfde hengst (driemaal is scheepsrecht ;) ), of toch een andere hengst proberen?
Ik weet dat de kans op een merrie-hengstveulen altijd 50-50 is, maar weet ook dat bepaalde combinaties gewoon meer hengsten geven en andere meer merries.
Ik zit momenteel dus een beetje in dubio wat ik zal doen, gelukkig heb ik nog tijd genoeg om erover na te denken. Maar ik ben wel heel benieuwd wat jullie zouden doen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:03

Als je blij bent met deze combi zou ik dezelfde combinatie weer doen!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:05

Ik zou er ook nog eens voor gaan, moét toch gewoon eens lukken? :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:07

Ik zou ook voor dezelfde combinatie gaan.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:08

Fijn dat Malik zo goed gaat! En ook dat de gezondheid van aziza zo de goede kant op gaat! :)
Ik denk dat ik idd voor driemaal scheepsrecht zou gaan, als dit echt jouw perfecte merrieveulen zou worden dan zou ik ervoor gaan!

Baida is inderdaad nog aardig in sportconditie maar een stuk dikker dan op de foto lijkt. Ik krijg haar buik maar niet goed op de foto.. Ze draagt wel met name opzij nog dus dat vertekent ook wat denk ik. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:08

Moet er wel bij zeggen dat de hengst in kwestie verhoudingsgewijs meer hengsten dan merries geeft.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:28

Lastig,maar ik zou ook voor dezelfde gaan. Je hebt er twee prachtjongens uit; zo eentje wil je ook met een andere waterleiding. Inderdaad, 3X is scheepsrecht!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:39

AZ, ik zat met hetzelfde dilemma en heb toch weer bij dezelfde hengst gedekt. Na 2 geslaagde hengstveulens hoop ik nu nog harder op een merrieveulen :=
Definitieve beslissing heb ik trouwens pas genomen toen ze gedekt moest worden :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:18

Je zou nog eens aan je da kunnen vragen om te proberen voor de eisprong te insemineren.heb je wat meer kans op een merrie

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:36

Is het niet gewoon zo dat de genen van de vader het geslacht bepaald? Net als bij mensen?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:42

jep de man zijn zaad bepaald
X is een dame en de Y een heer