Kreeg net een heel leuk bericht van de stalhouder. Er wordt een extra stal bijgebouwd en dan mag ik de kleine houden! De stalhouder wil dit veulen namelijk graag zien opgroeien. Ze kwam naar me toe en zei dat zuhra niet echt een rijpaard is (klopt helemaal) en dan dit veulen waarschijnlijk een veel beter rijpaard zal worden. Ik moet toch nog een aantal jaar studeren en dan kan het veulen mooi opgroeien. Mijn merrie kan dan mooi ieder jaar een veulentje blijven krijgen en ik zou dan met dit veulen kunnen gaan rijden. Vind het wel heel gaaf dat het kan. Nu moet ik nog maar eens heel goed na gaan denken over wat ik doe. Veulen houden is leuk, maar ik ben ook heel gek met mijn eigen merrie. Ik weet dat mijn eigen merrie niet echt een rijpaard is, maar dat hoeft van mij ook niet. Gezellig in het bos rondsjokken vind ik ook leuk. Moet ik dan nog wel een tweede paard erbij? Dilemma dus hier
Ik heb mijn baby halsters net weer gepoetst . Inimini leren halstertjes. Zijn wat gaatjes bij gemaakt, maar vorig jaar paste ze beide (met extra gaatjes) netjes. Dus ga er van uit dit jaar ook .
voor het veulentje van Larouscha vorig jaar moest ik ook extra gaatjes bij maken in het halster. Bij die van Sjanty passen ze gelijk
dustinlover: Sjanty heeft geen papier en toch kan ik de veulens van haar elke keer goed verkopen. Die van Larouscha vorig jaar had wel papier, maar toch was die uiteindelijk pas in november verkocht. Zo zie je maar dat papier zeker niet alles zegt!
pfffff papier zegt echt niet veel hoor...laat ze ze"ken en trek je er niks van aan... Je weet zelf beter!!
bedankt voor alle reactie's op mijn vraag!! dacht ze eerst een beetje met rust te laten lorena is ook heeeeel beschermend en dus heel moeilijk, ben maar alleen om het te gaan doen dus pffff maja komt wel goed
papier zegt zeker niet alles! alleen zou ik er zelf nooit voor kiezen een kruising te fokken.
wat heb ik trouwens weer leuke foto's gezien..............ik hoop dat iedereen net zo enthousiast is als ik jullie straks spam met foto's van mijn kleine H
Hey laffayette, Shamala is ook heel beschermend maar laat me bij het veulen als ik er rustig naartoe ga... Ik vind het al bij al nog goed meevallen omdat ik veel erger verwacht had. Ze durft wel zo'n beetje happen, maar niet echt bijten... Ik hoorde vandaag over een merrie die enorm klauwt en aanvalt als je bij haar en haar veulen de stal ingaat. Ik moet je wel zeggen dat dat een merrie is die één van de vele paarden is van een bepaalde eigenaar. Dus da's toch anders dan een één op één binding die wij hebben met onze dieren...
Daarnaast schuurt Shamala zich te pletter, tijdens de dracht al, maar op het einde vlak voor de bevalling schuurde ze heel anders hoor (dat was voor mij een teken van weeën) dus opletten maar nu schuurt ze dus terug zoals daarvoor, omwille van jeuk en ze gaat ervoor... Ik hoop dat er nog iets overblijft van die staart... ik dacht dat het kwam door de eiwitten... ik probeerde ze daarstraks wat te verzorgen, spul dat ik gekocht heb van de DA op haar staart tegen de jeuk man dat vond ze niet leuk, ze wordt liever met rust gelaten als je het mij vraagt... oren plat & tanden bloot... och dat kalmeert wel zeker... hopelijk toch
morgen is het the big day, de verhuis naar de wei! ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, want bij de vorige verhuis is madam terug van de camion gesprongen (half op mij) omdat ze aan het stressen was... spannend!!!
Mijn dames schuren ook enorm aan het einde van de dracht. Larouscha nu zelfs al (296 dagen) en Sjanty (nog) niet (306 dagen) Als ze echt bijna gaan bevallen (vorig jaar een week voor de bevalling ongeveer) gaan ook de manen eraan.
Merel gaat ook goed. Uiers zijn al flink aan het vullen. Ze heeft wel plakkerig spul aan de uiers, wat ook helemaal aan haar benen gaat zitten. Het is een beetje doorzichtig. Hebben jullie merries dit ook (gehad)? Het is niet wit in ieder geval. Ze moet nog 4 weken. Haar "doos" is ook wat dikker geworden en ze houdt ook wat vocht vast. Toch wel een aantal voortekenen, dus het kan zomaar eens eerder komen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 27-04-11 19:23
AGarcia, spannend!!!!
Stef, je halster is niet te groot, je veulen is te klein.
En ik zie Mon en Cyppie voorbij komen bij bomen, en Maseike is nog verwonderd? It runs in the family, Cyppie heeft toch altijd al een voorliefde voor bomen gehad?
Ineke, dilemma. Goed over nadenken in ieder geval, en kijken of je zo wil blijven rijden of misschien in de toekomst toch anders wilt. En, is het financieel haalbaar?
Tja, en Neon....ze maakt vaart, maar voor hetzelfde geld hebben we nu weer 5 dagen stilstand. Ik verwacht nog altijd overdracht, anders zou het veulen vrijdag al moeten komen.