Halster omdoen hebben we in het begin even met z'n tweeën gedaan. Eentje houdt 'm in de houdgreep en de ander doet het halstertje om. Had ie vlot door, nu kan ik het zo om doen Meelopen, ik heb hem eerst achter de merrie aan laten lopen waarbij ik het touwtje vast had (merrie uiteraard met extra persoon ook aan een touwtje). Dan kent ie de druk op het halster iig al iets. Daarna ben ik voor de merrie uit gaan lopen zodat de persoon die met de merrie loopt ook wat aan kan jagen indien nodig. Nu probeer ik ook steeds wat verder van de merrie af te lopen. Druk op het touw, als ie naar voren gaat (evt. na aanjagen) gaat de druk eraf. Als ie omhoog komt blijft de druk erop, waardoor ie zich af en toe laat vallen. Maar hij leert maar mooi dat dat niet handig is
@silketje: gefeliciteerd zeg kom maar op met die fotos
@pvd: wat spook je nu weer uit Ik duim in ieder geval weer voor je
Mijn merrie zit nu op 328 dagen, maar er veranderd niet erg veel. Uier lijkt ietsje pietsje voller dan op dag 320, maar ik zal vandaag even nieuwe fotos maken zodat ik kan vergelijken.
@silletje, gefeliciteerd met je merrieveulen ben benieuwd naar de foto`s.
@PVD, tjonge jonge, ik duim weer mee, zou ook graag weten waarvoor En voor een paard met gebroken kaak, zemelen of slobber, zodat ze niet zoveel hoeven te kauwen.
@Uriah, nog gefeliciteerd dan maar mooi veulen zeg.
@Richtje, fijn dat je blijft
@Iorrr, welkom back
En over die mensen die menen er niet bij te hoeven zijn, pffff hoe dom kun je zijn en dat zie je altijd, bij zo`n mensen gaat altijd alles goed, en bij degene die alle maatregelen nemen met waken, geboortealarm ed gaat het mis, zooo oneerlijk!!
Pfff,nou het heeft even geduurd,maar ook bij ons is Lucky ein-de-lijk mama geworden!! Vannacht was erin ineens alarm,en nu staat er een heerlijk veulentje te genieten van haar mama! Ben zo blij dat alles goed is gegaan! En pvd,weet niet wat er aan de hand is,maar duim heel hard mee! Misschien wat brutaal (ben vrij nieuw hier namelijk..) maar mijn man is advocaat. Als je wilt kunnen we je misschien ergens mee helpen? Ik hoor het wel!
pvd: gelukkig gaat dyana weer goed en hoop dat pino er toch wat van heeft geleerd! helaas mag ik hier geen kaarsjes aansteken maar duimen draaien volop al heb ik geen idee waarvoor maar ik geloof zeker dat t voor een goed doel is bij jou!
verder gefeliciteerd met alle veulentjes!!! silletje: fotos!!
Ja he,ben helemaal verliefd!! Zucht...ik ga nog even genieten van het lekkere ding,kijken of lucky het ook een beetje goed doet als kersverse mama. Tot later!!
poehe, het zou me niets verbazen als sommigen van jullie nu 2 of 3 x pm hebben gehad, en sommigen misschien nog helemaal niet....... Is een beetje een boel hihi.
Ik heb nu even geen tijd gehad om bij te lezen, maar indien er weer veulens zijn allemaal van harte!!!!! En dit is niet afgezaagd bedoeld hoor!! Echt van harte
Silketje en Horsima: Gefeliciteerd, foto's! Nicole: Pi is een beetje een appart geval. Ze is in de jaren dat ik haar heb al een heel stuk rustiger geworden. En nu ze een veulen heeft is ze zelfs nog weer rustiger geworden. Ik kan inmiddels (bijna) alles met haar doen. Ze houdt gewoon niet zo van vreemden en van mannen moet ze sowieso niet zoveel hebben. Maar het levert soms wel gevaarlijke situaties op. Iedereen op stal weet dat ze er rekening mee moeten houden, maar ik ben wel bang dat ze een keer iemand het ziekenhuis in helpt. Toch blijf ik het fantastisch beest vinden Maar je snapt wel dat als ik haar had laten dekken door een Jazz het een draak van een veulen was geworden. Pvd: Ik duim voor je hoor (pm?)! En zoals Monique al zei voor het paard met de gebroken kaak goed verdunde slobber zodat ze het naar binnen kan slurpen.
het zit allemaal niet mee geloof ik bij pvd dit jaar! Petje af voor hoe je de veulens tot nu toe elke keer goed op de wereld krijgt! Hoe gaat het momenteel met je been? Hoop niet dat je nu weer erg veel ellende hebt.. zal meeduimen voor je!
De rest: gefeliciteerd met de veulens!
Richtje: mijn veulen had ook een navelontsteking gehad, was na de eerst antibioticakuur nog niet genoeg weg dus heb er toen nog een gehad voor haar. Heb het toen ook met groene zeep week gehouden.
Amandake, wat bijzonder een Haflo-arabier die schimmel is!
Silketje Gefeliciteerd!!
PVD een paard met een gebroken kaak; slobber? zemelen? gepureerde wortels, geweekte brok? Ben benieuwd waarvoor we moeten duimen,maar ik duim alvast!!
Ik ken ook dat soort mensen die denken dat een dier zich wel red met de bevalling, maar dat is toch hetzelfde als een vrouw die moet bevallen aan haar lot overlaten?
idd slobber enz. voor paard met gebroken kaak, verleden jaar had een veulen van paar maand ook gebroken kaak (moederloos veulen) en die heeft toen ook slobber enz. gehad..
@odique: heeft de merrie vroeger iets met mannen meegemaakt ofzo of keer goed pak slaag van eentje gehad? gelukkig is ze al wel stuk rustiger geworden.. en jazz dr op nee doe maar niet
kan daar ook zo gefrustreerd van worden van die mensen die zo'n hoogdrachtige merrie maar aan hun lot overlaten en de illusie dat alles wel goed komt.. grrrr.. gelukkig denken er ook een heleboel mensen er hier anders over!!
@Silketje&Horsima Gefeliciteeeerd @Pvd Ik duim natuurlijk wel mee . Ben benieuwd waarvoor, klinkt niet zo leuk.. Sterkte ermee!
En vandaag maar eens buiten de wei geoefend met halster + touw lopen. Beauty was gelukkig rustig genoeg zodat ik haar aan mijn zusje kon geven, aangezien Sóley het allemaal niet zo leuk vond . Na 5 minuten niet mee willen lopen of juist heel hard langs mij heen rennen , snapte ze het volgens mij al een beetje.. Leuk vond ze het nog niet, vooral dat ik gewoon niks deed, alleen maar vasthouden vond ze erg irritant . Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ze het helemaal door heeft.
hoi hoi, idd, een merrieveulen, en héél vlot gegaan DA net weg, alles ok met moeder en kind al was het kantje boordje aan de nageboorte te zien en aan der bouw maar alles komt goed, ik vind het nu al beter zelfs, sffs foto's uploaden en het verhaal dank je voor de felicitaties en steun