Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:33

Inowa; ik heb dat probleem ook bij mijn paardje. Ik heb haar op een zekere dag gewoon laten scannen en hengstig laten spuiten, 1 op dinsdag en 1 op woensdag (zelf) donderdag was ze verschrikkelijk hengstig Nagelbijten / Gniffelen vrijdag gedekt, zaterdag niet meer hengstig en zondag weer opgehaald uit Groningen. Gaat erg snel met hengstig spuiten! Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:15

inowa: dagelijks laten dekken heeft eigenlijk geen nut gezien de overlevingskracht van het sperma Clown (meestal wordt om de dag gedekt) maar je kan het natuurlijk wel doen (al brengt het meer bevuiling van de merrie met zich mee). Verder kan het met 2x dekken nog zijn dat de hengstigheid niet over is en dat er dus nog een eicel zit die niet bevrucht is. In principe moet je blijven dekken tot de merrie "af" is.
wel leuk dat je zomaar gratis een hengst mag kiezen Ja hoe het de gelukkige don juan?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:48

_Marlijn schreef:
De buik verandert wel voor de geboorte.. Maar vind het een beetje moeilijk uit te leggen hoe..

Meer als een cilinder?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:53

Bij mijn merrie zag ik dat vooral de spieren in de billen ineens waren verdwenen...... 2 dagen later hadden we een veulen.......

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:11

Frenia: Ja, Palona gaat harder dan Upona he? Ga er maar van uit dat Upona gewoon nog heel strak was na haar eerste veulen.

inowa: Idd laten scannen om zicht te krijgen op haar cyclus of anders hengstig spuiten, dan kun je het beïnvloeden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 01:55

Saffier schreef:
Bij mijn merrie zag ik dat vooral de spieren in de billen ineens waren verdwenen...... 2 dagen later hadden we een veulen.......

Dat is toch hetzelfde als dat de 'banden' losser raken? Heeft Chub al een paar dagen, was ik voorheen zo blij met haar mooie ronde getrainde billen.. Nu is alles foetsie Zij zijn groot en ik is klein!

Mja, we doen het voor iets leuks huh Knipoog

Veel merries raken ook spontaan hengstig als ze op een vreemde plek geconfronteerd worden met lekkere mannen.. Maar ik begrijp dat de hengst die je kiest naar je merrie wordt gebracht?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 03:10

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:13

Nicole; Mooie buikjes hoor! OK dan! Palona haar buik lijkt toch wel een stuk dikker als die van Upona Ja

Inowa; Jij moet nog wel een tijdje wachten ja.. Wel ontzettend leuk dat je gratis een hengst mag uitzoeken Ja Heb je een foto van de hengst die je hebt gekozen?

KMD: Beetje moeilijk te zeggen.. Bij de 1 gaat de buik ineens gigantisch in een punt hangen, bij de ander is de buik ineens onzettend hoog. Bij mij is het wel iedere keer geweest dat ik denk van: "Hé! De haar buik ziet er anders uit!" Maar niet bij iedere merrie is de verandering hetzelfde. Het valt wel op iig Ja

Chubby; Kan ook zijn dat ze haar flanken bedoelt, die kunnen ook ontzettend invallen voor de geboorte Ja En de banden natuurlijk.. Vind het ieder jaar ook zo zonde voor die mooie ronde billetjes Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig komen ze ieder jaar ook weer terug Haha! (Al gaat het bij Meagan nog niet zo snel dit jaar..)

KMD; Wat een buik heeft Mira toch al! Wow! Ze ziet er goed uit hoor! Filmpje kan ik niet zien.. Is niet voor publiek ofzo.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:51

Wat een buiken allemaal!!!! Geweldig!!!! Nog even en we zitten in het nieuwe jaar, dan gaat het snel met de te verwachten veulens van de meesten.
Hier weinig nieuws, ik zal foto's plaatsen van 6 maanden dracht, maar ik vind er weinig veranderd en probeer het veulen te voelen, maar dat is denk ik een beetje te vroeg!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:45

Prachtige buiken allemaal !! Ga er vandaag ook eens wat nemen van men tutten Knipoog @silketje : anders eens een echo laten nemen voor de zekerheid ?

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:23

Als ik die enorme buiken allemaal zie dan valt het buikje van mijn Hollebol nog mee. Rijden jullie ze nog? Ik zal volgende week weer wat foto's maken.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:25

zo kmd! leuke tietfoto's Haha! en wat een toeter van eeb buik!, die alienfoto is ook erg gaaf Nagelbijten / Gniffelen al betwijfel ik of daar een alienveulen in zit Knipoog ik verwacht eerder een schitterend zwaar tinkerveulen.
btw: al enig voorgevoel wat betreft het geslacht? Schijnheilig

hollybollie: mocht ik tijd hebben, zou ik nog rijden, ja maar momenteel komt het er dus niet van. Volgende week zondag moet Tinkerbell er wel aan geloven. ze wordt voor het eerst sinds laaaaaaange tijd weer ingespannen en voor het allereerst door mij Haha! ik ben nu halverwege m'n mencursus, dus dat moet lukken Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:52

Alweer bijna op 100 pagina's en de buiken worden alsmaar groter OK dan! Ben heel benieuwd of Chubby het nieuwe jaar nog gaat halen of dat het nog een 2006 beeb wordt Haha!

@inowa, ik kon bij mijn merrie ook nooit zien of ze hengstig was. Ze was nooit vervelend of andere hengstigheidverschijnselen. Maar toen ik haar dit jaar wilde laten dekken was ik er blijkbaar zo op gefocused dat ik het meteen dor had toen ze de 1e keer hengstig werd. Probleem loste zich dus vanzelf op.

@hollybollie, ik heb er vandaag voor het eerst in 2 weken weer even op gezeten. Ik had een nieuwe rijbroek besteld en die moest ik even uitproberen Bloos Was heerlijk om er weer even op te zitten maar na 20 minuten heeft ze het pijpje wel leeg Ach gut Ik ben nu toch meer aan het longeren om haar in beweging te houden. Maar ik mis het rijden teveel om er nu al helemaal niet meer op te stappen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:26

owja!!! vergeet ik nog wat! mijlpaal hier Haha! angel zit op 250 dagen!!!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:44

@Holliebollie.. Zo veel mogelijk aangezien ik tijd tekort heb en een luxeprobleem.. (5 paarden.. 3 om te rijden..) Nu proberen we 2 maal in de week naar buiten te gaan met zijn tweetjes.. Goed voor de beweging en oefening voor m'n 3jarige.. Maar minimaal 1 keer in de week in ieder geval.. Terwijl ze normaal in de zomer zowat elke dag gereden wordt.. Maar ja.. Drukke tijd.. Werk.. Vroeg donker.. Geen bak want die is verzopen.. Ja dan wordt het even wat minder

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:59

Zo ik heb even bijgelezen vanaf pagina 97

@ Chubby.. Het is maar te hopen dat het veulen in je vakantie komt Haha!

"Int algemeen" Tekenenen bij de bevalling bij Pauk waren helemaal niet duidelijk.. Madame at gewoon maar had eigelijk alleen maar kringen om dr tepels.. Verder was ze wat onrustig maar niet meer dan dat.. Bij Alonna zou het heel anders moeten zijn.. Minder eetlust.. Kleine hoopjes.. Veel onrust.. En uitpoepen dat veulen.. We zullen zien of het waar is Clown

@ Frenia.. De allereerste dracht heeft mij gered.. Toen ik Pauk kocht was ze zo druk en lastig dat ik dacht dat ik dr nooit aankon.. Maar omdat ze drachtig was wilde ik dr persee houden.. Naarmate de dracht vorderde werd zij rustiger en konden we beter met mekaar omgaan.. Zij zag ook dat ik niet doordramde als zij deed wat ik wou en andersom.. Sindsdien is ze rustiger en hebben we een band.. Verder "als ze nu drachtig is" waar het op lijkt is dat ik veel herken van dracht nummer 2.. Nummer 1 heb ik minder bewust meegemaakt omdat ik zo met de merrie bezig was.. Ik heb dus wel mijn merrie beter leren kennen door de dracht.. Gelukkig..

@ Dreeke.. Mooi buikje!

@ _Marlijn.. Nog een mooi buikje!

@ Silketje.. Elke merrie draagt natuurlijk anders.. De een meer naar beneden de ander heel anders.. Hoeft dus niet dat ze het verstoten heeft maar dat ze gewoon anders draagt dan de merrie

@Nicole288.. Ik zie 2 mooie buikjes.. Heeft Palona al eerder een veulen gehad?

@ Inowa.. Dan zal je altijd zien.. ben je vrij.. continue waken.. 5 minuten weg en er staat een veulen naast. Verder zou ik je merrie naar een hengstenstation brengen in plaats van de hengst thuis laten komen.. Mijn merries zijn ook heel lastig te ontdekken wanneer ze hengstig zijn en hoe lang het duurt.. Maar op het hengstenstation hebben we geen enkel probleem daarmee..

@ KootMiraDrum.. Woow wat een buik he!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:24

de buikjes gaan mooi hier Haha! Haha! Haha! Vinden jullie ook dat het nu zo snel gaat? Nog maar een paar maandjes en dan huppelen er hopelijk weer een heleboel veulenkindertjes door de weides Lachen

Ik heb het erg druk, lees wel mee, maar post dus vrij weinig. Ik ben er gelukkig wel langzaam steeds meer uit welke namen ik ga gebruiken. Ik heb nu 2 potentiële namen voor een merrie, en voor een hengst, dus welke het uiteindelijk wordt laat ik afhangen van de persoonlijke ontmoeting met beebveulen, dan hoop ik het te weten Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:31

nou, het gaat mij nog niet snel genoeg hoor Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:33

Ik vind het ook niet bepaald snel gaan.. Bij mij duurt het voordat de eerste komt nog 6 maanden! Dat is gewoon een half jaar!! *zucht* Nouja, ik heb hoop dat Blossom braaf haar veulen ergens in April eruit perst voor me Haha!

Frenia; Gefeliciteerd!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:58

Ik ga zo ff bijlezen.. Maar heb foto's gemaakt zojuist die ik eerst ff wil showen Knipoog

Zo waren Chub's tietjes 2 weken geleden:
Afbeelding

En vandaag:
Afbeelding

Vanaf de zijkant gezien:
Afbeelding

Vanaf de achterkant:
Afbeelding

Indruk van de stal en Chubby in 't geheel:
Afbeelding

Een buikje? Waar?
Afbeelding

Haha! Sommige foto's zijn wel een beetje schaamteloos Bloos

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:00

Ziet er goed uit Chub! Die tepels moeten nog "ploppen" en dan ben je al een heel eind! Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:01

zohé wat een zak hangt daar onder Bloos! Enorm!
Ziet er verder goed uit zeg OK dan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:04

Ik zei altijd al dat het een kruising tussen een ezel en een koe is Haha!

Tepels moeten idd nog ploppen.. Als ik dat vergelijk met andere merries die jullie hier showen is wel duidelijk dat Chub een maiden merrie is..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:06

Chubby schreef:
Ik zei altijd al dat het een kruising tussen een ezel en een koe is Haha!

Tepels moeten idd nog ploppen.. Als ik dat vergelijk met andere merries die jullie hier showen is wel duidelijk dat Chub een maiden merrie is..

Dat verschil zie je idd goed Ja

Voor Miss wordt dit kind 3 en voor Spirit denk ik toch zeker wel kind 7 of 8 al zal ik dat nooit zeker weten Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:02

hihi ik vind het altijd zo grappig dat al die merrie andere tieten hebben Haha!
wat een gekke uier heeft chubby! (niet slecht bedoeld, ze hebben gewoon allemaal een gekke uier Tong uitsteken )
ziet er al behoorlijk gegroeid uit Ja maar je kan nog een eindje volgens mij (heeft weliswaar geen ervaring met maidens!)
leuk dat we nu zo een beeld bij je uitleg hebben Knipoog