vrijdag gedekt, zaterdag niet meer hengstig en zondag weer opgehaald uit Groningen. Gaat erg snel met hengstig spuiten!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vrijdag gedekt, zaterdag niet meer hengstig en zondag weer opgehaald uit Groningen. Gaat erg snel met hengstig spuiten!
(meestal wordt om de dag gedekt) maar je kan het natuurlijk wel doen (al brengt het meer bevuiling van de merrie met zich mee). Verder kan het met 2x dekken nog zijn dat de hengstigheid niet over is en dat er dus nog een eicel zit die niet bevrucht is. In principe moet je blijven dekken tot de merrie "af" is.
hoe het de gelukkige don juan? _Marlijn schreef:De buik verandert wel voor de geboorte.. Maar vind het een beetje moeilijk uit te leggen hoe..
Saffier schreef:Bij mijn merrie zag ik dat vooral de spieren in de billen ineens waren verdwenen...... 2 dagen later hadden we een veulen.......

Heb je een foto van de hengst die je hebt gekozen?
En de banden natuurlijk.. Vind het ieder jaar ook zo zonde voor die mooie ronde billetjes
Gelukkig komen ze ieder jaar ook weer terug
(Al gaat het bij Meagan nog niet zo snel dit jaar..)
Ze ziet er goed uit hoor! Filmpje kan ik niet zien.. Is niet voor publiek ofzo.
@silketje : anders eens een echo laten nemen voor de zekerheid ?
en wat een toeter van eeb buik!, die alienfoto is ook erg gaaf
al betwijfel ik of daar een alienveulen in zit
ik verwacht eerder een schitterend zwaar tinkerveulen.
ik ben nu halverwege m'n mencursus, dus dat moet lukken
Was heerlijk om er weer even op te zitten maar na 20 minuten heeft ze het pijpje wel leeg
Ik ben nu toch meer aan het longeren om haar in beweging te houden. Maar ik mis het rijden teveel om er nu al helemaal niet meer op te stappen.
angel zit op 250 dagen!!!!
Vinden jullie ook dat het nu zo snel gaat? Nog maar een paar maandjes en dan huppelen er hopelijk weer een heleboel veulenkindertjes door de weides 

Sommige foto's zijn wel een beetje schaamteloos

Enorm!

Chubby schreef:Ik zei altijd al dat het een kruising tussen een ezel en een koe is![]()
Tepels moeten idd nog ploppen.. Als ik dat vergelijk met andere merries die jullie hier showen is wel duidelijk dat Chub een maiden merrie is..

)
maar je kan nog een eindje volgens mij (heeft weliswaar geen ervaring met maidens!)