[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:32

marlijntjuh: bij tinkerbell was dat ook: eerst richting puntmodel en weg die kont en dan daarna xweer een rondere mindere hangbuik
nee, het duurt nu toch echt niet lang meer ik gok op 1 mei

Ylana

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:34

mayday schreef:
Ylana schreef:
Dat kan ik me best voorstellen Mayday!
Ik daarna ook naar de jouwe!

Praat dat veulen er maar eens uit of met de ontstopper of weet ik wat zit al een week te wachten op veulenfoto's van jouw

Hahaha, ik al 4 weken!
Ik had echt verwacht dat het eerder zou komen, goh het zal weer eens niet mee zitten.
En ik hoop zo op een merrie
Een hengst zal hoogstwaarschijnlijk verkocht worden. Maar ook dat weet ik nog niet. Ik zal waarschijnlijk tot over me oren verliefd worden
Wat doe je met jouw veulen?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:11

Vandaag weer een foto van Moor d'r dikke buik. Ze heeft achter haar voorbenen nog een klein stukje van zoals hij "normaal" is, is een soort half rondje.

Afbeelding

Voor de liefhebbers een "vieze" foto, ik schaam me om hem te plaatsen, maar hier zie je goed haar frutseltjes en kling. En natuurlijk ook haar gigantische buik!! Tja, een zeer charmante foto.....

http://img266.imageshack.us/img266/1358 ... en21hh.jpg

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:13

Zo kletstantes, de spanning is weer hoog aan het oplopen hier. Weer genoeg merries aan het kegelen en op het einde. Ben benieuwd of er vannacht weer veulentjes geboren gaan worden!

WenK, wat een prachtige manen heeft je merrie zeg!

Mac, Lee ziet er tonnetje rond uit.

Tinkerloos, tietjes zijn nog niet veel, maar mijn merrie had ook geen tietjes toen het veulen kwam vorig jaar, en toen was ze ook een maiden. Er is nog hoop! (Maar hopelijk niet voor 5 mei, ik wil de taart. )

Ylana, wij zullen wel kijken of het een hengstje of een merrie is.

Christamoor, ik vind het een leuke foto! Lekker buikie zeg.

Gaefje, welkom hier!

Jovarna, jij ook welkom! Door wie is je merrie gedekt?

Orchid, ik zie wel waar mijn merrie bevalt. Vorig jaar is ze in de wei bevallen en dat beviel me goed. In mei, begin juni staan ze overdag in de wei en 's nachts binnen, als de dazen komen gaan ze overdag binnen en 's nachts in de wei. Hier kunnen ze dan onmogelijk overdag buiten. Dus als ze overdag bevalt (en dat heeft ze vorig jaar gedaan, tussen 13 uur en 16 uur ergens) dan zal het in de stal zijn. Ik hoop alleen niet dat ze ons zo verrast als vorig jaar.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:21

zucht,het werkte niet.
nog steeds geen veulens

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:26

Op dit moment staat Wietske er nog erg rustig bij, terwijl ze drie weken geleden eigenlijk het veulen al had mogen krijgen. Nog steeds geen tekenen van een aankomend veulen. Aan iedereen bij wie het wel spannend wordt vannacht: veel succes

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:57

frenia schreef:
marlijntjuh: bij tinkerbell was dat ook: eerst richting puntmodel en weg die kont en dan daarna xweer een rondere mindere hangbuik
nee, het duurt nu toch echt niet lang meer ik gok op 1 mei

Ik gok ook op 1 mei

Missy kegeld Het is nog niet echt melkdruppen, maar meer harsdruppen Het drupt iig, maar het is niet wit, meer wit doorzichtig

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:58

Ze eet trouwens wel gewoon.. ik heb haar in een week niet zoveel hooi zien eten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:00

Haha dames het ging om de buik etc hoor... De manen trekken hier meer aandacht dan de rest geloof ik...

Hoor weer allemaal spannende verhalen hier, maar geen veulies... He nou... Wij willen veulies!!!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:08

Tjongen jonge, ik loop zo'n 100 bladzijden achter geloof ik....
Heb het erg druk op het moment, dus niet echt het topic bijgehouden, dan loop je hier al gauw een "kleine" achterstand op. Heb wel regelmatig hele leuke veulentjes voorbij zien komen in de losse topics.
Iedereen met veulen dan ook van harte en voor iedereen die op dit moment met wallen onder de ogen lopen: sterkte ! (merrie van een kennisje van me is al ruim 4 weken overtijd en zij krijgt elke nacht een vals alarm van haar birth alarm, ze blijft echter trouw elke nacht in haar auto springen, begin echt een beetje medelijden te krijgen, hopelijk houdt Guinness zich gewoon aan de afgesproken datum)

Ik zie net een berichtje van over Missy, die aan het harsen is, dat wordt een slapeloze nacht Marlijntjuh !!

Guinness is ondertussen ook weer aardig gegroeit: van tonnetje rond naar ton rond , vandaag zit ze op 326 dagen. Maar nog geen tekenen hier, haar "officiele" datum ligt op 14 mei, dus ze mag nog even geduld hebben. Ik hoop op een bruinbont hengstje, maar ik gok op een zwartbonte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Siggy op 30-04-06 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:10

Zo! Die ziet er goed uit Siggy Ik ben benieuwd wat eruit komt.. door wat voor hengst is ze gedekt?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:14

Ze is gedekt door de zwartbonte tinkerhengst Mr. Yenkins

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:18

Siggy schreef:
Ze is gedekt door de zwartbonte tinkerhengst Mr. Yenkins

Echt?! Kei leuk!! Dan ben ik wel heeeeeeeel benieuwd wat eruit gaat komen!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:33

Ylana schreef:
Wat doe je met jouw veulen?

Eh als het een merrie is zo ie zo houden en als t een hengst is ook al was het eerst de bedoeling om hem dan te verkopen, maar t veulen komt zo laat, dan is er al zoveel aanbod geweest, dus we zien wel

Siggy leuke merrie zeg, ziet er goed uit!

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:36

Hallo allemaal, ik merk dat ik alweer aardig achter loop.

Iedereen met veulens gefeliciteerd heb ook wat leuke topics gezien van veulens. *o/*

Update Jolly 2 weken over tijd en tonnetje tonnetje rond, lijkt meer op een hobbel paard dan op een echt paard.
Weet iemand wat voor effect het heeft als een veulen zo laat komt groeit het dan nog en word de bevalling dan niet te zwaar voor de merrie????

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:43

Eza is enorm onrustig en ze druppeld melk(?). Het zit in ieder geval op haar benen en er hangen grote druppels aan haar tepels!

*EDIT*

FOTO'S!!!

Haar buik...
Afbeelding
Afbeelding

Haar kont...
Afbeelding

Haar benen...
Afbeelding

Haar uiers vanochtend...
Afbeelding

Haar uiers om 21.00...
Afbeelding

Zien jullie verschil in kleur...?
Laatst bijgewerkt door Ylana op 30-04-06 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:46

dat wordt van nacht

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:47

@Nathalie: tussen de 320 en 340 dagen bevallen is op zich normaal, dus het zou ongeveer kunnen ....
@marlijntjuh: Missy weet het volgens mij zelf niet meer . Misschien probeert ze er van voren hooi in te duwen zodat het veulen er van achter uit valt???
@tinkerloos: Lee weigert haar stal in te gaan als ik de deur niet op de allergrootste open-stand zet Wat een mini-uier heeft Femke. Maar haar kling ziet er wel errug relaxed uit. Uier negeren dan maar??
@jovarna: jovi houdt jou dus ook lekker bezig! Wat een heerlijke wezens zijn het toch ook, die drachtige mutsen!
@Gaefje: zo! Die is ook al een heel eind dan! Uierfoto's voor het te laat is !
@mayday: 254 dagen zie ik in je onderschrift. Volgens mij zweren de merries uit dit topic ernstig samen! Dit kan geen toeval zijn!
@Christamoor: jeuj, een hele Grand Canyon achter haar "singel". Bovenste stukje van haar kling is nog gerimpeld, of niet als ze staat?
@Siggy: mooie buik! Zit mooi rondom, of niet?
@cojolly: de lengte van de dracht zegt niet altijd wat over de grootte van het veulen. Buik kan ook komen door bv vruchtwater.
@Ylana: yes!! Morgen veulie!

Ik ben benieuwd of Lee vannacht weer zo gaat spoken. We zitten pas op 316. Als we dit keer ook tot de 358 moeten dan wordt het een beetje een lijdensweg, geloof ik ...

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:49

Mac bedankt maak me best zorgen om haar

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:50

Ylana dat klinkt als morgen een veulen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:00

Ik heb mijn vorige post ge-edit...

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:05

hoi ik heb nu ff geen tijd om bij te lezen doe ik morgen ochten ff

maar ik zag net dat ik bij noortje deukjes kan duwen in haar uier?

betekend dit dan dat het allemaal zucht is?

of is dit normaal?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:07

Ylana schreef:
Ik heb mijn vorige post ge-edit...

Da s toch echt melk go eza

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:45

Sorry, door mijn de visite van mijn moeder van een paar dagen heb ik geen tijd voor Bokt Gezien ik jullie graag op de hoogte hou hier mijn update op de weblog! De foto's zijn van vandaag op de 327ste dag!!

Citaat:
Nou wat gaat het hard, vanmorgen had Snap een behoorlijk uier! Zeker driekwart vol! Hij was goed gevuld! Ze mochten vandaag voor het eerst het weiland in! Dat was dolle pret, Snap en Doc hebben goed lopen racen en daarna heb ik een paar foto's kunnen maken!

http://home.planet.nl/~jans8041/30_04_2 ... .jpg[/img]
Ze ziet er echt stralend uit!! Mooi rond en goed in het haar en super super glimmen!!

Ze is ook bij haar staart goed onstpannen! Dat kan je op deze foto goed zien!

Doc liep hier wat in beeld maar zie de prachtige ronde vorm van Snap! Is het niet gaaf??

Afbeelding
Hier haar uier van vanmorgen na een halfuurtje spelen omdat ze de wei in mochten!

Toen ik de paarden vanavond binnen ging zetten wat ik behoorlijk onder de indruk van haar tut, die was toch wel erg ontspannen! Het uier is niet zo groot als vanmorgen maar poehey, wat een ontspannen tut! Ik moet nu echt gaan waken bij Snap!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:46

Krijg het niet voor elkaar dat mijn foto's direct te zien zijn! Net deden ze het wel en nu zijn het linken? Raar hoor!