[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:50

Wow Nieky, 14 drachtig? Is dat je fulltime baan of is dat uit de hand gelopen hobby?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:58

Uit de hand gelopen hobby :') . Ik werk part time als huishoud hulp en doe de fokkerij samen met nog iemand. We zijn ooit begonnen met 1 merrie met veulen voor de verkoop en dan steeds gegroeid en uitgebreid :+. Dit jaar hadden we 12 van onze eigen merries en 2 gast merries. Dus kwa aantal bevallingen hetzelfde dus haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:09

Dank je nieky

Wat jammer dat 2 hebben verworpen
14 drachtig heftige tijd komt er dan aan :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:28

nieky: wow 14 drachtig! dat is een flink aantal!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 00:37

Iedereen gefeliciteerd met alle mooie scans en drachtige dames. Zo leuk om alles te zien bij iedereen! *\o/* <3

Nieky: wat jammer dat er 2 verworpen hebben zeg.. vooral ook omdat je zo uitkeek naar het veulen van Roosje.. maar 14 veulens op komst, dat wordt druk! :wow:

Hier vandaag Rosa op 106 dagen nog laten scannen. En ook hier nog alles in orde, fors beweeglijk veulen gezien vandaag, nu ook meer dan alleen de beentjes gezien, haha! Het filmpje zit erbij, de dierenarts geeft ook uitleg wat je ziet. Succes met de beeldvorming, ik zag het vaker niet dan wel wat hij zei :o :') . Al zag ik de ribbetjes en het hartje wel heel duidelijk!

Was tevens nu ook de laatste scan bij ons, nu het lange wachten! Vond het stiekem fijn om even de kleine te zien, Rosa heeft absoluut nog geen enkele vorm van een dikkere buik. Ben benieuwd of ze die ook gaat krijgen of dat ze bescheiden drachtig gaat zijn. :D

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 04:56

Wat mooi om te zien Lonnie!
Wij hebben van de week met 83 dagen de laatste scan gehad maar er was vooral vruchtwater te zien. Veulen zou te ver naar achteren liggen? Het zag er verder wel goed uit.
Maar wat een verschil als je een paar weken later scant! <3

Nieky wauw.... 14 drachtig! Jammer van de twee merries die verworpen hebben en dan vooral Roosje, maar jij gaat het nog druk genoeg krijgen... _/-\o_

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:14

Ik kan mij ook weer melden.
Na paar keer insemineren zonder succes, is het bij de laatste poging toch gelukt. Op de valreep is Brooke W gisteren drachtig gescand van One Million. Nu 35 dagen drachtig. :D

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:33

Hoi allemaal, ik meld mij ook weer :) Nieuwe merrie en na een hengstenwissel bij poging 4 eindelijk drachtig. Half juni ergens uitgerekend. 30 september nog even voor een laatste check of het nog zit. Wordt een Next Romancier x Johnson. Volgend jaar heb ik er 2 om te insemineren. Wat worden ze snel groot die kleintjes :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:45

Super anoushka
Altijd fijn als het alsnog lukt

En ook gefeliciteerd met de dracht jdvl27

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:29

Toch nog best een aantal op de valreep drachtig geworden zo te zien!

Super leuk die echo's allemaal! <3
Ik kon er letterlijk niks van maken, heel dom ook vergeten te vragen hoe of wat of dat ze een beetje kon uitleggen wat we zagen. Nouja alles zag er goed uit dat was het belangrijkste natuurlijk... }:0

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:41

Luna2006 schreef:
Imani_abby Wat balen! Al dat dit vruchtje wel echt te klein is voor een vruchtje dat al zo ver is. Zou dat niet van je 3de merrie zijn? Een foetus van een mini op 60 a 70 dagen is een 10tal cm groot.
Op 90 dagen al bijna 20cm en 120 dagen is al een "flink" formaat veulen.

Is van een shetlander, de DA zei dat het veulen mooi op schema zat. Zag er verder wel ‘gezond’ uit.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:37

Leuk om met iedereen mee te lezen! Wat zal het een opluchting zijn dat een aantal merries last minute toch nog drachtig zijn!

Hoe doen jullie dames het nu qua buikje? Die van mij zit nu op 120 dagen en ik weet niet of ze nou buikig is vanwege het gras en dat ze op dieet moet of dat het veulentje toch al toont. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:42

Dreamguide toen ik vandaag achter de merrie liep verbaasde ik me over de mega buik die ze al heeft.

Steekt dik 20 cm uit als ze loopt :=
Vorige maand oogde het nog bescheiden
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:22

[quote="DreamGuide”]
Hoe doen jullie dames het nu qua buikje? Die van mij zit nu op 120 dagen en ik weet niet of ze nou buikig is vanwege het gras en dat ze op dieet moet of dat het veulentje toch al toont. :')[/quote]
Haha, de mijne idem, ze is best buikig maar dat is ze vaker aan het eind van de zomer. Maar als ik zie hoe groot het veulentje is en wat voor zwembad aan vruchtwater er in zit, zal het van beide wel iets zijn.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:01

DreamGuide schreef:
Leuk om met iedereen mee te lezen! Wat zal het een opluchting zijn dat een aantal merries last minute toch nog drachtig zijn!

Hoe doen jullie dames het nu qua buikje? Die van mij zit nu op 120 dagen en ik weet niet of ze nou buikig is vanwege het gras en dat ze op dieet moet of dat het veulentje toch al toont. :')

Dit is rosa op dag 105. Lekker smerig en niet gepoetst. Voor ons gevoel heel bescheiden qua buik en weinig tot niks te zien so far :P Ben benieuwd of jullie deze mening delen. :D
Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:29

jeetje krijg toch weer de kriebels als ik lees over het verwerpen van de veulens!
Hier moeten we de 28ste scannen en dan zou ze als alles er nog zit op dag 77 zitten. Mocht alles goed zijn dan verhuisd ze ook gelijk naar de andere stal waar ze komt te staan ( hier heeft ze een box van 4 bij 8,5 meter.
Kan het kwaad om haar te verhuizen denken jullie?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:36

Nu verhuizen kan niet veel kwaad lijkt mij hoor. Dan heeft ze de spannendste eerste periode achter de rug en ze zeggen dacht ik tot max een week of 6-8 voor de bevalling verhuizen naar de uiteindelijke stal dacht ik.

Leuk dat er nog steeds drachtige merries bij komen waarbij het uiteindelijk toch is gelukt.

Nieky wat jammer dat uitgerekend de ene waar je zo op hoopte niet meer drachtig is. Komend jaar meer geluk met haar! Verder neem ik aan dat je straks in winterslaap gaat om je voor te bereiden op het bevallingsseizoen? :D

Hier nog geen buikje, maar ze is wel mooi aan het bijkomen van het veulen nu, dus dat zal wel niet meer heel lang gaan duren. Ik begin er nu wel naar vooruit te kijken nu het veulen van dit jaar weg is en we de laatste check gehad hebben.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:20

94 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

? Behin oktober het verlossende woord :')
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:10

Lonniejj Leuk om de echo zo te zien. Ik kan er ook nooit iets van maken hoor :+

Jaydee_wp Noortje zit rond hetzelfde aantal dagen dracht als de jouwe, bij haar was het ook moeilijk te zien om dezelfde reden.

Anouschka Gefeliciteerd *\o/*

JDVL27 Jij ook gefeliciteerd *\o/*

Kimwilliam Verhuizen nu kan echt geen kwaad. Merries die hier komen voor te bevallen, die komen een maand voor uitgerekende datum en worden dan dus ook verhuisd.

Muronia Als de laatste veulens weg zijn van dit jaar dan wordt het idd even rustig en uitblazen voor het nieuwe seizoen..maar ik verheug mij er nu Al op :):) . Fijn dat veroon goed bij komt *\o/*

Mirjamalvaro Je dames zien er goed uit :j . Hopelijk de laatste ook drachtig.

Iemand vroeg naar buikjes.
Deze 3 zijn allemaal rond 170 dagen.
Loes zat gisteren op 170
Afbeelding

Daisy zit vandaag op 170
Afbeelding

En de breedste, Amy zit morgen op 170 :=
Afbeelding

En Nina bijna op de helft.
Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:46

bedankt voor het geruststellen en wat een mooie buikjes komen er al voorbij!
Wij zien hopelijk donderdag de kleine weer op de scan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:16

Wat een mooie buikjes overal <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:35

Heerlijke buikjes :D

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 11:31

merrie lijkt soms een soort krampen te hebben en zit nu op dag 75, hebben jullie dit vaker gezien bij een merrie?
Ze strekt dan soms met dr buik en ontspant daarna weer. lijkt heel licht op beginselen koliek alleen heeft het nu paar dagen en ontlasting en eten etc is allemaal normaal.
Kan het zijn het ze het draaien voelt?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:15

Ik was er echt stelling van overtuigd dat Ivo niet meer drachtig was omdat ze laatst echt hengstig was. Maar wow gewoon nog drachtig. Echt helemaal blij. De andere 2 ook nog. Dus hopelijk 3 gezonde veulens volgend jaar

Mevr G ( Oscar x Weinberg) drachtig van Dark rousseau
Ivoorprinses ( Cover Story x Havidoff) drachtig van McLaren
Diantha ( Sander x Gribaltar) drachtig van Vaderland

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:05

Nieky: lekkere buikjes al! Nina lijkt echt al enorm!

mirjam: jouw dames zijn nog heel bescheiden, maargoed die moeten ook nog een hele tijd!

baudyh: top nieuws! Gefeliciteerd!

kimwilliam: lijkt mij sterk dat ze daar nu al last van heeft. Wat het wel is zou ik niet weten. Succes met scannen!