[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:56

Ei van April was vanmorgen weg (wel 2, dus weer vroeg scannen).
En geen vocht in de baarmoeder zoals de vorige keer, dus goede hoop. Wij gaan op het wachtbankje, 23 juni scannen op dracht.

Mijn Jazzy is na een week nog steeds hengstig. Toen ik haar nog liet dekken wilde ze nooit uit zichzelf hengstig worden, maar na die keizersnede wordt ze elke keer uit zichzelf goed hengstig. Tja, nu hoeft het niet meer... hahaha

Wauw, mooie foto's van Pleun. Die kan wel sjouwen zeg!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:10

Hier vandaag toch geïnsemineerd, was nog een heeeel klein plekje vocht.. maar wel een groot mals ei.. vandaag weer inspuiten en morgen nog eens spoelen.

Mensen met ervaring met vocht in de baarmoeder tijdens hengstigheid? Hebben we hier denk ik nog nooit echt gehad, soms wel na inseminatie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:04

Ik scan dit jaar op 36 dagen. Scan wel altijd op een hartje na de 18 dagen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:56

Vorig jaar hebben wij gescand met 18 dagen, 6 weken en 12 weken.
Wil na de 18 dagen scan nog wel een keer scannen voor kloppend hartje.
Eerst morgen maar hard duimen dat Olivia geinsemineerd kan worden en Ariel drachtig is...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:24

Ik scan alleen op dracht en daarna zie ik wel of het is blijven zitten of niet. Soms doe ik nog wel eens een keer. Maar kan me voorstellen dat bij de grote (sport)paarden je wel vaker scant.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:32

RivQ wat ontzettend balen zeg... het lijkt je niet gegund... ik duim keihard dat deze laatste ronde mooi raak gaat zijn!

Salatiga gezellig, welkom op t bankje!

Kabayo en StalMelyn gefeliciteerd met de kloppende hartjes

StalMelyn wat een knapperd is Pleun! Die kan lopen zeg! <3

Cynthia nu duim ik nog harder voor je dat ze een mooi meisjes paardje aan t bakken is! Wat een mooi topic van Dais...

Valuna welkom!

Knolselder wat een leuke combi’s zeg <3

Muronia gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ziet er leuk uit! Veel plezier met hem!

Moner, Immi, LaDonna gefeliciteerd met de dracht! Al lees ik dat t voor LaDonna nog even duimen is of t goed zit...

Is met 15 dgn scannen te vroeg? Veearts is morgen op stal voor een andere merrie en eigenaar vroeg om Kate ook mee te scannen... ze is dan dus 15 dgn... Ik vind Kate trouwens wel al anders... maar ben een beetje bang dat ik dat wil zien :D
Afbeelding
Zo trof ik m’n wuppie aan vandaag... normaal springt ze gelijk op, want je zou eens kunnen gaan denken dat ze een heerlijk knuffelpaard is... :') Maar nu bleef ze gewoon liggen <3 lekker ff gebruik van gemaakt en heeeerlijk geknuffeld <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:37

Even een vraagje.. hoe lang na het hengstig spuiten zou de merrie hengstig moeten worden? Wainonia is 4 dagen geleden hengstig gespoten en nog niks dus %)

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:28

Balou ik heb met 13 dagen gescand dit jaar. Ligt aan kundigheid en apparatuur van de da en beetje geluk natuurlijk.

Muronia, helaas geen verstand van.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:35

Muronia. Dit heb ik ook bij Wild Thing gehad vorig jaar. Werd ook niet hengstig. Ook niet op hengstig spuiten. Na ruim een week nog een keer gespoten en toen mega hengstig en uiteindelijk daar ook drachtig op geworden :j

Ik probeer morgen alles bij te lezen. En ook weer te reageren

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 04:22

Wij scannen normaal op 16 dagen voor dracht, maar kwam nu uit op 19 dagen in verband met weekend enzo. Niet zo erg, er zat maar 1 ei dus de kans op een tweeling is echt nihil.

Zul je net zien nu ik dit getypt heb dat er straks wel een tweeling zit :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 06:34

Muronia schreef:
Even een vraagje.. hoe lang na het hengstig spuiten zou de merrie hengstig moeten worden? Wainonia is 4 dagen geleden hengstig gespoten en nog niks dus %)

Bij is is dat standaard na 2,5 dag Scannen.
Maandag ochtend hengstig spuiten dan woensdagavond scannen. Maar ik heb een merrie die heel snel is en met die ga ik dan dinsdagavond al scannen.
En dan kunnen ze vaak al snel geinsimineerd worden.
Maar als je te vroeg hengstig spuit , kan het zijn dat ze niet reageren

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:29

Hier gemiddeld 7 dagen na spuiten ovulatie..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:36

Ze hebben haar hengstig gespoten omdat ze al zo'n 26 dagen niet meer hengstig was geweest na de laatste ki, dus te vroeg kan het niet zijn lijkt me. Ze is gust gescand op 19 dagen, daarna naar een dekstation gebracht. Daar wordt ze regelmatig gezien door de Da. Er zijn een paar cystes gezien en ze had wat vocht. Maar blniet hengstig worden, dus nu 5 dagen geleden hengstig gespoten. Gisteravond nog geen hengstigheid te zien. Ik hoop maar dat er vandaag of morgen verandering in komt. Dit ken ik niet van haar zo.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:38

Hier is ze juist langzaam. Die twee keren dat ze hengstig gespoten is begon ze na 7 dagen pas goed te reageren en op dag 9 steeds geïnsemineerd.

Vorige keer werd ze door verliezen vruchtje maar niet hengstig (in de war) en hebben we twee keer moeten spuiten en heeft echt paar weken geduurd toen ze weer op gang kwam. Soms helpt een week later hengstig spuiten dan ineens wel

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:52

26 dagen na KI, dan is haar volgende hengstigheid mogelijk maar net voorbij. Als er nog een geel lichaam zit reageren ze niet op hengstig spuiten ..

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:56

floripori17 schreef:
Balou ik heb met 13 dagen gescand dit jaar. Ligt aan kundigheid en apparatuur van de da en beetje geluk natuurlijk.

Muronia, helaas geen verstand van.

Dankjewel voor je antwoord !! Dus t zou te zien kunnen zijn vandaag?! Ze is wel iemand met goede apparatuur hoor! En weet zeker wat ze doet ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:05

Tinniie ze is vanaf 19 dagen gust scannen naar het dekstation gegaan en daar zo'n beetje om de dag gescand op hengstigheid maar niks, dus ik denk eigenlijk niet dat ze hem gemist kunnen hebben.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:34

Wat vervelend Muronia.
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar hopelijk komt er gauw een hengstigheid aan.

Wiseguy laat Ariel nog redelijk met rust, dus ik ga vanavond flink duimen als we Ariel gaan scannen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:39

Soms gaan ze ook heel snel, we hebben elk jaar wel merries bij onze hengsten die extreem snel gaan ook, tot zelfs maar 14 dagen tussen 2 eisprongen.
Maar als ze het dan op 19 dagen gemist zouden hebben, zouden ze hebben gezien dat ze net al hengstig was geweest.. raar !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:04

Muronia schreef:
Ze hebben haar hengstig gespoten omdat ze al zo'n 26 dagen niet meer hengstig was geweest na de laatste ki, dus te vroeg kan het niet zijn lijkt me. Ze is gust gescand op 19 dagen, daarna naar een dekstation gebracht. Daar wordt ze regelmatig gezien door de Da. Er zijn een paar cystes gezien en ze had wat vocht. Maar blniet hengstig worden, dus nu 5 dagen geleden hengstig gespoten. Gisteravond nog geen hengstigheid te zien. Ik hoop maar dat er vandaag of morgen verandering in komt. Dit ken ik niet van haar zo.

Wij hadden dit vorig jaar bij een merrie.
Als ze niet hengstig worden heeft dat vaak wel een reden. Maar we weten die niet altijd helaas. De ervaring is als je eenmaal gaat tutten dat het niet meer lukt. Maar ik hoop natuurlijk dat jij de uitzondering bent

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:34

Is het zeker dat ze niet drachtig is? Weet dat Neon 1 keer bij de hengstenhouder stond, en ook geen vrucht had, maar ook niets van hengstigheid toonde. Ze is toen bijna dagelijks gescanned en op dag 26 vonden ze toch een vruchtje.
Ook een merrie gehad die door mijn hengst gedekt was, niet drachtig, maar werd ook niet meer hengstig. Zijn ze ook nog lang mee aan het tobben geweest, maar mooi dat ze wel drachtig was, 11 maanden later stond er wel een veulen.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:59

Hier niet goed denk ik, lichte bruine afscheiding....

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:04

Het lijkt wel alsof het bij veel nog niet zo makkelijk gaat dit jaar echt balen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:10

denk dat het ook wel juist waar het niet lukt dat je het hoort! ik had mazzel dit jaar, alle drie in 1 x drachtig

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:11

Fokfanaat daar zit wat in idd! Gefeliciteerd