Ik doe vooral in dressuur paarden, kwpn, Hannover en Oldenburg voornamelijk. Met ons fokadvies bedrijfje ook zo veel en goed mogelijk up to date en op de hoogte
Verder qua bijleesposten, ik doe dat ook niet. Ik heb er geen tijd voor en ook niet altijd zin in. Moet geen verplichting worden
Balen baudyh en evelien. Had gehoopt dat het even een korte periode zou zijn van niet pakken..
Ik heb zelf een kwpn springpaard maar fok nu een fries
MDWStables
Geplaatst: 22-06-19 21:12
Ook ik ben niet in de gelegenheid om altijd evenveel post te maken. Dat betekent niet dat ik minder met een ander mee leef
Eigenlijk vind ik alle rassen wel leuk en interessant, maar ik zelf fok met een Welsh NWR pony en ik heb eerder te maken gehad met rijpaarden. Ik sluit niet uit dat er nog eens een keer een KWPN merrie bij komt. Vind dat ook mooi. Een mini lijkt me ook wel wat trouwens, maar daar heb ik totaal geen verstand van
Jammer Evelien en Baudyh. Op naar de volgende ronde met hopelijk meer geluk. Fleur pakte vorig jaar de eerste 2 rondes niet met een bepaalde hengst en ronde 3 (na waarschijnlijk een afgebroken eerste dracht) met een andere hengst wel. Was denk ik een mis-match, want de hengst heeft genoeg anderen wel drachtig gekregen.
Fleur is dinsdag geinsemineerd, nu wachten...
salatiga1995
Geplaatst: 22-06-19 22:39
Jemig wat balen zeg Evelien en baudyh!! Hopelijk pakt het volgende ronde wel!
Spannend jeannaa! Heel benieuwd naar die combinatie! Vond HRB op de show al zo aanspreken alleen leek hij mij geen goede combinatie met mijn merrie helaas..
Hier dus een papierloze, onbekende vuilnisbak pony! Vreet als een koe, gedraagt zich als een lama en zo slim als een ezel, vanalles wat zit er dus in Haar veulens gaan wel bij het NRPS, wat ik overigens echt een mega leuk stamboek vind! Had echt verwacht dat een stamboekloze merrie niet heel gewaardeerd zou worden maar heb alleen maar complimenten gekregen! (Met dus zelfs de veulenkampioenstitel) Hopelijk over 2 jaar kan ik ook bij het welsh NWR komen met m’n jaarling en een kleinere maat KWPN merrie staat ook nog wel op m’n verlanglijstje... (al wordt het dan waarschijnlijk wel zo’n pony in paardenformaat hahaha) Krijg wel wat grote namen in de kwpn mee maar kan niet zeggen dat ik alle hengsten ken, en dan is mijn kennis ook vooral beperkt tot dressuurhengsten.
Hier ben ik ook een beetje afgestapt van de bijleesposten, ik lees alles bij maar elke keer vanaf 5 pagina’s terug beginnen met reageren op iedereen heb ik gewoon ook geen tijd voor.. Maar dat betekent zeker niet inderdaad dat ik dan niet meeleef met iedereen hier!
Salatiga, jouw merrie heeft echt een prachtige bles
salatiga1995
Geplaatst: 22-06-19 22:47
Cynthia82 schreef:
Salatiga, jouw merrie heeft echt een prachtige bles
Ah dank je wel! Moet wel toegeven dat ik de kant waar de bles niet over haar oog gaat wel mooier vindt En dan heb ik nog m’n jaarling die 2 van die spookogen heeft.. (ik kies ze er onbewust op uit blijkbaar )
Nathiie
Geplaatst: 23-06-19 08:50
Hier enkel sportpaarden Merrie is KWPN. Als we volgend jaar een veulen hebben zal het ook in het KWPN worden ingeschreven.
Heb thuis nog een leuke kruising, Oldenburg x Fries Het is een super knappe hengt, een zwaarder sportpaard. Helemaal mijn ding!
voor alle drachtige merries! voor de niet drachtige merries...
Wij gaan binnen 8 dagen de eerste keer scannen. Hopelijk is er dan al iets te zien, ze is dan 15 dagen ver als alles goed gaat.
AndreaB
Geplaatst: 23-06-19 09:07
Jammer dat het bij sommigen nog steeds niet wil lukken. Lijkt me toch een teleurstelling om van hengst te moeten veranderen. Je kijkt er toch naar uit. Hopelijk heb je morgen alsnog goed nieuws Kabayo.
Wij hebben een KWPN merrie waar we mee fokken en het veulen zal daar ook ingeschreven worden.
Ik heb nog niet mee gemaakt dat een merrie twee keer kort op mekaar hengstig is. Theoretisch gezien klinkt het onmogelijk, maar belangrijkste is dat het in de praktijk gewoon werkt.
Fijn dat Fi nog drachtig is Cynthia! Mooi om het hartje zo te zien kloppen.
cp112
Geplaatst: 23-06-19 09:19
Hier alles tinker op de shire dame na. De hengst waar ze drachtig van is is goedgekeurd bij het Bonte paarden stamboek en ik denk dat ik het veulen daar in laat schrijven. Het is nog een open stamboek dus kan met een shire merrie gewoon als het goed is
Bij het NRPS kan ook veel. Mijn Draver maal Peruaanse Paso heeft keurig een NRPS-papier (B register). Er zit geen % arabier in denk ik, maar ze heeft meer dish dan mijn 43% ox NRPS-jes
Ik moet nog uitzoeken waar ik het veulen laat inschrijven. Gronings, in het sportboek denk ik uit mijn hoofd. Van moeder 50% Gronings van vader 50% ongewenst (pony) of misschien wat veredelend als er in de 4e generatie Arabisch bloed zit.
Of NRPS maar dan moet ik uitzoeken hoe ze mijn klassieke Groninger waarderen. Heeft mijn voorkeur omdat ik vind dat zo’n kruising de naam Groninger niet mag dragen.
Belgisch palomino stamboek zou ook nog kunnen.
Eerst maar eens drachtig, nog een week op het bankje, en dan goed uitzoeken wat het beste is.
Meya_
Geplaatst: 23-06-19 10:54
Hier ook niet altijd tijd om op alles te reageren.
Wij hebben hier een kwpn merrie, kwpn hengst erop. Dus veulen komt ook daar in het stamboek.
Jammer man, dat sommige merries nog niet drachtig willen raken. Balen!!
Ik zit hier nog te twijfelen, maar denk dat ik pas september ga scannen en juli oversla, tenzij er redenen zijn om eerder te doen.
Caily
Geplaatst: 23-06-19 11:17
Evelien, wat balen bij jou, hopelijk lukt het dit jaar inderdaad nog met Prisca
Duimen dat jouwe alsnog drachtig is Kabayo
WoW Chantal, gaaf, gefeliciteerd!
Duimen dat die ene vrucht vanzelf afsterft Fleuribelle
Jeej Marije, bij jou kan het lange wachten beginnen!
En bij jou gelukkig ook nog alles goed Cynthia!
Och wat balen baudyh, hopelijk krijg je Cassio toch nog mooi hengstig, en drachtig
Spannend Change!
Hier Tinkers, maar krijg ook wel eea mee van KWPN en Haflinger, dus dat is wel leuk. En heb 2 meiden die altijd voor mij klaar staan blij gemaakt door niet moeilijk te zijn dat Ashlan eens een ander ras dekt. Dus een kruising trekpaard en kruising barock pinto als alles goed gaat...
Hier zouden Tjaja en Noeka weer hengstig moeten worden. Gisteren geschouwd en Tjaja pishengstig. Ondanks dat ik van te voren wist dat haar drachtig krijgen een uitdaging zou zijn, baal ik stiekem toch. Ze had een goed ei, mooie hengstigheid, vocht ging makkelijk weg, prachtig geel lichaam. Goede dekkingen (en maar 2 nodig gehad), maar helaas. Omdat ze is dicht gezet gaat de voorkeur uit naar KI nu, bij een natuurlijke dekking moet ze weer open. Dus we maken een hengsten switch naar de hengst van goede vrienden. Nog even hopen dat we het rond krijgen met vers sperma, maar op dit moment lijkt het op tijd goed te komen. Als dit ook niet pakt dan stop ik met Tjaja ermee, hoe jammer ook, dan moet ik accepteren dat ze gewoon te oud is, en haar dochter en kleindochter het stokje overnemen. Dit is Finnegan, de hengst van vrienden. (Op de foto amper 3 jaar oud, inmiddels 4 jaar, we moeten zijn foto’s eens updaten)
Noeka toont (nog) niet hengstig, dus bij haar heb ik nog hoop dat het in een keer gepakt heeft...
Afgelopen week erg druk gehad omdat Noeka en Phoebe op keuring zijn geweest. Dochter Phoebe haalde een 1ste premie met ster. Echt zo gaaf
Moeder Noeka was qua rastype sterwaardig, maar helaas kwam ze in draf niet uit de verf, ze heeft een blijvende blessure en had 2 uur op de vrachtwagen gestaan, denk dat dat wat veel was. Omdat ze een paar maanden geleden verwaarloosd bij mij kwam had ze helaas niet nét genoeg punten op exterieur om te compenseren en werd het een hele hoge tweede premie (205 punten, met 210 punten was ze 1e premie met ster geweest). Als ze volgend jaar nog net iets mooier opgeknapt is en een leuk veulen heeft, zoeken we een keuring dichter bij huis op om het nogmaals te proberen. Normaal ga ik niet met veulens naar de keuring, maar Noeka is zo braaf, en merendeel van haar veulens scoort erg hoog, dus wie weet kom ik dan van mijn “anti-veulenkeuring” instelling af.
Zag hier trouwens iemand voorbij komen die met Deaglan had gedekt, leuk! Dat is de vader van mijn hengst Ashlan
baudyh
Geplaatst: 23-06-19 11:30
Vulina schreef:
Da's balen Baudyh.. Hoeveel heb je er nu drachtig?
1 echt drachtig 1 op 16 dgn drachtig aankomende week scannen op 30 dgn 2 op het bankje En Cassio net weer hengstig gespoten. Ze gaat wel goed zweten. Dat zie ik graag.
Ik probeer ook alles bij te lezen en hier en daar te reageren maar soms lukt het niet om alles bij te houden. Maar vindt het vooral leuk om ervaringen van andere mensen te lezen en om zo weer wat bij te leren.
Ik heb zelf een kwpn merrie. Ga het veulen daarom ook inschrijven bij het kwpn. Volgend jaar wil ik dan ook voor het eerst mee doen aan de veulenkeuring als alles gezond is geboren natuurlijk.
Mijn merrie is ook een paar keer hengstig gespoten maar heb haar ook nog nooit zien zweten.
Merries die 2 keer hengstig zijn heb ik ook geen ervaring mee maar ik denk dat het zeker wel zou kunnen.
Caily. Gefeliciteerd met de premies! Duimen dat ze drachtig zijn!
Wild Thing wordt alleen druk van hengstig spuiten en gaat rondjes draven in de wei. Esmeralda gaat ook enorm zweten. Ligt ook aan welk product het is, daar zit ook weer verschil in. Had de dierenarts mij laatst vertelt.
Tiwi. Ik heb vaker kruisingen gezien op de nrps keuring. Maken er niet zo'n probleem van. Gaat toch om het veulen.
Veulen van Wild Thing krijgt een KWPN papier. Veulen van Esmeralda gaan we voor NRPS , maar kan ook gewoon KWPN