[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:06

Niet erg toch? Ik weet dit zelf pas 3 jaar...helaas door slechte ervaring ook.
We leren allemaal nog bij. :j

Het hoort er helaas ook bij Inowa als je schapen wilt laten dekken,dan kun je verwachten dat je tegen die problemen aanloopt. Het kost idd veel tijd.

Wat een leuke foto van Bo en je dochter!

Viel nog mee Linda met die post. In het weekend waag ik er mij niet aan op de foon. :')
En de gebroken nachten horen er ook altijd bij. Elke ochtend weer die spanning van wat voor uier ga ik aantreffen?? :):) Om dan 5 minuten later.... -O- _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:11

pretty schreef:
Elke ochtend weer die spanning van wat voor uier ga ik aantreffen?? :):) Om dan 5 minuten later.... -O-

_O- hahahaha herkenbaar!!
Ik had dat vorig jaar ook echt heeeeel erg!

Maar dit jaar heb ik het echt relaxt. Star is natuurlijk uit logeren dus ik kan niet zo veel checken :') maar daarnaast heeft Star bij de afgelopen drachten wel 1 of 2 weken met een bomvol uier gelopen. Dus zo lang haar uier nog niet bomvol is, zal er nog geen baby in aantocht zijn :(

Straks ga ik natuurlijk wel extra allert zijn op mijn telefoon, ik word natuurlijk wel gelijk gebeld als de baby komt :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:19

Jij gaat je telefoon wel aan je lijf plakken eens het bijna zover is. ;)
2 weken een bomvol uier,gelukkig doen mijn dames daar normaal nooit aan. Maar euh ik zou beter zwijgen zeker? :')
Echt,die teleurstelling elke morgen! En avond. :')
Maar ik weet dat dan die dag komt dat ik ineens een ontplofte uier aantref (bij Karin toch) en dat het dan écht bijna zover is. :):)

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:22

Oh dat scheelt gelukkig een heleboel Inowa.

Hhaah Pretty, betrap me er nu zelf ook op dat ik toch iedere dag nu ff gluur. Bo zit vandaag op 300 dgn dus nog maar weinig uier, al zie je nu wel de kleinste verandering haha.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:25

pretty: nee tuurlijk niet, ik vond het gewoon heel grappig.
Was ik dan zo trots over m'n kennis, blijkt het dan nog fout te zijn ook :D _O- Nuja in dit geval inderdaad liever fouten maken in de boekenkennis dan het maar al te goed weten wegens praktijkervaring :(

linda: gelukkig is ze in goede handen. Laat iemand anders maar het checken doen :P

Ik begin toch wat nerveus te worden merk ik, omdat ik mijn merries niet goed in het oog kan houden. Bij Imperiosa valt er nog weinig in het oog te houden nu, maar Sierra kan in principe eigenlijk ieder moment bevallen... En ik zie ze maar 1x per dag als het goed gaat.
Misschien toch vanaf volgend weekend (ze moet dan maar een dikke week meer tot de uitgerekende datum) bij de paarden slapen. Hopelijk vriest het dan niet meer 's nachts, anders ga ik echt afzien. Ik ben zo iemand die al koud heeft in een sauna :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:57

haha zo is het crines ;) iemand anders mag de slapenloze nachten hebben. En ik word gewoon lekker gebeld als ze écht gaat beginnen :o :D luxe toch?!

haha nee hoor ik zou de slapenloze nachten er ook graag voor over hebben, maar had dit jaar gewoon niet de mogelijkheid om haar goed in de gaten te houden.

Pretty en Crines, hihi ja die teleurstelling en zenuwen zijn herkenbaar, en wat gaan die dagen TRAAAAG nu hea?! :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:03

pff, ik heb ook wel eens weken zitten waken, toen nog zonder camera en halsteralarm, dan kunnen ze je wel opdweilen hoor, gelukkig heb ik nu wel alarme en camera's , dat maakt het wel een stukmakkelijker, en als je dan een merrie hebt als camille, die zo vroeg bevalt is het helemaal lekker, ik heb maar 1 slapeloze nacht gehad :) ,maar goed nu gaan we verder met glowy, die zit vandaag op 215 dagen, uitgeteld op 5 juli :)

kleine uk kan al bokken, zó leuk , hier kun je zien hoe inimini ze is :D

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:12

Amai echt klein is ze :wow: Lijkt wel een hondje op die foto _O-

Ik heb eens zelf uitgerekend wanneer Sierra zou bevallen. Als ik 342 dagen reken, zoals ik bij Imperiosa ook heb gedaan, dan zou ze pas 3 april uitgerekend zijn (ipv 28 maart). Ze is wel 2x vlak na elkaar geïnsimineerd (25 en 27 april) dus kan ook van de 25ste al zijn, dan is het 1 april :')
Maar vanaf de 27ste gerekend is ze nu dus 320 dagen ver :):)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:20

haha, crines, dan zeg je op 1 april, ja we hebben een veulen en dan gelooft niemand je :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:24

Ze is zooooo leuk jolanda! Echt iniminie

:oo als blikken konden doden...ik denk dat ze mij de schuld geeft.
Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:29

agos , ze is ook wel huge :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:33

Ja best wel idd...dag 325 vandaag en ylona is 320 dagen dus allebei nu veilig!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:34

ok ik ga proberen bij te lezen hé. Gewoon 3 pagina's bij op 4 uur :o

@Linda: Marley zit 320 dagen nu. Qua vorm is het inderdaad fijn, marley heeft echt een leuke hals momenteel, niet te zwaar vanonder (wat ze met trainen wel heeft) maar wel vol vanboven. hoop maar dat ze dan niet teveel aan haar veulen geeft, anders kan ze nog eens lekker mee naar de keuring.
Wat ze ook doet is als ik denk iets te zien bewegen, dat ze gaat wandelen, misschien schrikt ze van dat bewegend veulen?

wat zijn jou dames rond pandakaas :oo ze zien er wel allemaal super uit! zo vrolijk

@jolanda, is de hengstenkeuring dan al 2 april? dat is sneller als ik dacht

@vulina; die begint mooi te vullen

@Caesar: ja ze is zelfs nog eens gescand geweest op 150 dagen omdat ik twijfelde of ze wel echt drachtig was. Mijn DA noemt het sportconditie

@Crines: hopelijk stopt het inderdaad met vriezen :oo hier valt het snachts goed mee qua temperatuur. maar toch te koud om in de stal te slapen denk ik.

@pretty: ze heeft toch haast misschien? Zijn al redelijk lage waardes zeg.

Ik ga volgende week ook een birthalarm aanschaffen, is nu een mega korting op heb ik gezien. Zou super uit komen, en kan ik toch iets geruster richting juni gaan. Zou leuk zijn moest ze niet teveel vals alarm geven, bij luna hebben we maar 1 nacht echt gewaakt en dat was tijdens de 10 dagen draai omdat ze toen echt af zag.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:45

inowa schreef:
:oo als blikken konden doden...ik denk dat ze mij de schuld geeft.

:+ Ik denk het ook!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:50

Wow inowa dat is echt een dodende blik idd := ze heeft ook wel een flinke buik zeg haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:57

Whahhha Inowa, die eerste foto _O- Geweldig!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:07

Arme brede Pepper. :')
Gooi het er uit!

Luna dat zou super zijn een halsteralarm! Met een maiden is het helaas moeilijker inschatten. Je weet niet waar ze moeten komen hé qua uier etc. Scheelt zeker met een alarm.
Bwaaa als Karin doet zoals de vorige keer moet haar uier eerst nog veel voller,al kan dat in 1 dag zomaar gebeuren.

Crines zo heb je zomaar een dame in de veilige zone! *\o/*
Wel lastig met waken inderdaad,zo moeilijk,je hebt niks om je aan vast te houden,dan ga je weken waken,blijken ze toch mooi het hele scala aan voortekenen te tonen eerst. :')
Maar das het moeilijke,je weet het niet.

Jolandje ze is te mooi om waar te zijn. <3 Ik wil ook!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:11

Ja ga eerst kijken voor eentje 2de hands, scheelt misschien nog 50 euro ofzo. en anders neem ik de actie bij mhs. Nu dat ik een soort powerhit mat heb gekregen van een boer heb ik de kans een alarm te kopen, zou gewoon geweldig zijn voor marley. Ze slaapt liggen, maar niet plat dus hoop geen tot weinig valse alarmen :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:12

arrogante dame is het stiekem hoor! ze mag de kleine eruit gooien maar wil nog niet denk ik

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:16

ja helemaal mee eens, zo wil ik ook eentje, jolandje :D

Karin maakt het je niet makkelijker op

ja vorig jaar ook zo een merrie die dan uiteindelijk mooi het hele scala afdeed, maar dat weet je niet van tevoren natuurlijk

inowa jep duidelijk jouw schuld :+ ocharme de schaapjes ook

crines lastig en zo voelde ik me vorig jaar ook :o

wat een zalig weertje {:} {:} {:} dus kom op veulentjes

oh en gisteren Da geweest op controle voor mijn andere merrie, zegt die tegen manlief dat ik Elsa wat minder eten moet geven, tja daar zit ik voor niks tussen, is Marcel, mijn hengst zijn schuld. }>

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:37

Geen veulies ?

jolandje schreef:
wow, geaa, wat een flinke bijleespost :D

ik heb even mijn site aangepast, Saphira moest er wel bij staan natuurlijk :D iemand zin om te kijken?

http://jostaminipaardjes.webs.com/

Best wel he :=.
Mooie site heb je!

Woogy: dat scheelt wel dat je weet wat je aan je merries hebt. Misschien moet je de 'natuur' zijn werk inderdaad laten doen. Denk dat mama paard ook wel meer beschermend zou zijn.

Pandakaas: wat een heerlijke ronde tonnetjes!

Crines: zo fijn dat ze in de veilige grens zitten!

Iwona: Die foto spreekt boekdelen. :))

Jolandje: Wat inieminie. Zo lief :+:!

Fotsy: waren de controles goed?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:40

Moet die dat nog net tegen manlief vertellen. :+
Die van mij zou al weer van ver staan wijzen naar mij haha. Dat ik dan vertel dat ze hoogdrachtig zijn,wilt hij dan niet horen. O:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:48

Weer wat vooruitgang hier:
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:50

al een tjoepke aan één kant! *\o/*

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:08

Pff ik dacht nu ik twee merries drachtig heb, misschien is een alarm geen overbodige luxe.
Dus ik kijk eens op MHS zoals luna zei, maar pff ik vind die dingen zelfs met de korting echt nog te duur.
Zeker nu ik Sierra gekocht heb zijn de centjes weer serieus geslonken :o En eigenlijk mocht ik sowieso al niets meer kopen dat niet voor de verbouwingen is :=

Ah pepper toch :(:) Wat een buik :wow: Je zou voor minder chagrijnig zijn als er een mens staat vrolijk te doen over het feit dat jij je een olifant voelt :')

Haha Fotsy wat grappig dat je VA dacht dat ze te dik was :+ En mooi weertje idd ja {:}