Ja Lizze, die luxe heb ik ook! En met een drukke en verantwoordelijke baan kan ik het ook niet máken om wekenlang brak op het werk te komen omdat een paar merries moeten veulenen... En die paar honderd euro is het mij een goede nachtrust wel waard!!!
Iedereen succes met waken vanavond. Ik ben aan het nachtwerk wat leren heet begonnen. Dus zal jullie zo nu en dan ook gezelschap komen houden. Kan ik direct alvast oefenen voor volgende maand
sjee, dat is inderdaad een beetje lubberig geworden cp112.
Wainonia lag zonet hoorde ik van mijn man, maar ze staat nu weer. Ik vind het maar niks, ik wil naar huis, maar nog een uur dan kan ik de auto in gelukkig!
Rivendell
Geplaatst: 09-04-15 21:40
Ik kom me ook melden. Ik fok welsh a ponies. Drie merries gedekt vorig jaar. Één leeg gebleven, één drachtig maar verworpen op vier maanden en één die drachtig lijkt, maar waar ik geen veulen voel met opvoelen. En dan vandaag, blijkt er nog één drachtig. Vorig jaar hengst veulens even bij de.groep gehad vanwege mest rijden. Vorige week viel me op dat één van de jonge merries een buik kreeg. Maar aangezien ze bij allemaal dik zijn door onbeperkt ruwvoer, dacht ik er verder niet over na. Tot ik vandaag merkte dat haar kont ineens puntig werd. Even uier check en jawel, een uier. Merrie opgevoeld en voelde gelijk het veulen. Gok dat ze nog maximaal vier weken loopt. Vader is dus mijn verkochte hengstje, die toen een maand of tien was. Wist dat hij mans was, maar gezien er niets hengstig was, heeft hij er twee weken bij gelopen. Oeps van het baasje Veulen krijgt gewoon papier, hoef alleen de deklicentie aan te vragen voor het hengstje. Foto's volgen.
Leuk Murosch! Ben je al thuis??? Omdat je net schreef dat je pas over een uur de auto in kon?
Uier van merrie 1 is hier voor het eerst 's avonds ook goed vol gebleven. Maar nog geen hars / melkdruppels. Maar ja, Birth alarm is om en camera staat aan, dus ik ben benieuwd.