Luna2006 schreef:Je moet lang niet altijd inleveren op kwaliteit als je een kleurtje wilt fokken hoor.
Sampson is hengst die zich bewezen heeft op alle vlakken. 90% van zijn veulens zijn world champion en world champion producers + Hij heeft een leuk kleurtje. En hij kan bewegen.
Dat noem ik helemaal niet inleveren omdat hij een leuk kleurtje heeft.
Sorry maar ik vraag mij toch echt af hoe je hierbij komt.
Iedereen met een abbo op studbook online kan met 1 klik zien dat hij nog nooit een world champion of world champion producer heeft gegeven.
Al de zoveelste onzin, Luna...
Het is een leuke hengst, daar niet van maar waarom ook in dit topic weer zoveel verzinnen?
Met 2 tot 6 dagen een vruchtje in de baarmoeder zien met scannen? Kom op, leer eens wat over voortplanting bij paarden...
Zo, nu zal ik wel weer een OW krijgen maar echt ik kan heel slecht tegen zoveel fantasie.
Ik probeer al een hoop te negeren maar waarom zoveel onwaarheden op internet zetten?
Verder, wat een hoop merries die niet in 1x drachtig zijn!
Maar het is juni en hoeveel dagen mooi weer hebben we nu ook gehad? Op 1 hand te tellen geloof ik...
Gefeliciteerd voor de mensen die de merries al wel drachtig hebben!
Hier is Dynamic gisteren nog gedekt, hoop dat ze nu wel eens een keer afslaat. Sowieso graag voor vrijdag want dan word ik zelf weer geopereerd en dan moet m'n vader zich redden met de paarden 
Classy is niet hengstig geworden van het spuiten dus ik denk dat ze er met bijna 3,5 jaar gewoon nog niet aan toe is.
Volgend jaar maar verder proberen. Haar 1 jaar jongere zus is wel super hengstig steeds maar die mag nog een jaartje wachten 
Ah Daisy neemt het er nog even van? 
Hopelijk kan ze wel naar huis, ze is al aardig lang weg toch?
Pauk, vaak kunnen ze met scannen ook wel zien of er wat vocht in de baarmoeder zit. Dan zou ik idd even laten spoelen ofzo.
Had het dit jaar ook met een merrie, wel drachtig gescand maar met vocht in de baarmoeder en idd heel snel weer hengstig. Nadat ze uit gedekt was (nat. dekking) heb ik haar even laten scannen of er nog vocht te zien was, anders hadden we gespoeld. Maar toen zag de baarmoeder er goed uit en idd na 18 dagen weer drachtig maar nu zonder vocht.
En het kan idd ook bij een maiden of van de eerste inseminatie komen.
Kleurtjes fokken begin ik niet aan. Ben zelfs meerdere keren voor gek verklaard dat ik een zwarte hengst importeerde. Ben nu met de 3e generatie bezig en nog altijd blij met wat hij via zijn zoon en dochter na laat hier.