[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:20

Mijn man zei ook al "R-Explosion" of gewoon "Rexplosion" maar dat gaat onvermijdelijk Rex worden... _O-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:23

Vorige veulen van mijn merrie had ik een prachtige naam voor verzonnen.
Maar op het moment van geboorte was het gewoon te bizar voor woorden dus heb ik hem Bizar genoemd
Hele naam is niet meer ter sprake gekomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:28

:D Ik hoop eigenlijk dat dit paardenkind ook gewoon lekker zijn of haar eigen naam gaat bepalen. :) Maar ik zou het wel een mooi "gebaar" voor mezelf vinden om Explo er in te vernoemen.
Kan wel eens in andere talen gaan zoeken, in het fins zou Explosion "räjähdys" zijn, da's met een R.. De uitspraak is nog eens mooi ook eigenlijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:38

Random Explosion :') Rocket Explosion, Russian Explosion, je kan er alles voorzetten haha.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:41

Neee nog geen namen vind dat echt een ramp namen verzinnen vaak hebben we er een hele reeks voor de geboorte maar als het dan weer geboren is word het toch weer anders ;) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:43

Russian Explosion... _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:48

;') Ik tikte in op google, explosion r... en keek wat er bovenaan kwam _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:01

Hier voor een hengst al wel 2 namen klaar. Die had ik ook al klaar liggen voor als Selenya een hengstje was. Voor een merrie vind ik het lastig. Heb wel wat mooie namen gezien, maar of die hebben een (voor mij) negatieve bijklank of ik vind ze niet bij mijn stalnaam passen (Esperanza's)...

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:07

ik ben daar ook best wel over aan het nadenken. Moet met een j beginnen en ik heb bedacht dat ik een deel van de stalnaam van de fokster van mijn paard waar ik een erg leuk contact mee heb erin verwerk. Hun stal naam is amazing stables dus ik dacht just amazing joy voor een dame en voor een hengstje just amazing .... weet ik nog niet.

En dan mijn stalnaam initialen erachter. Wat vinden jullie daarvan?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:44

eerlijk gezegd zou ik niet vernoemen, roep je nooit vee positiefs over je beestje af. Misschien beter om een verwijzende naam te geven

Raging Dynamite
Rocket Launcher
Rocking Atoms

Qua namen ben ik misschien wel veel te vlug, het moment dat ik bedenk welke hengst ik eventueel ooit zou willen gebruiken heb ik de namen al klaar. Sterker nog dan zeg ik tegen m'n vriend 'We gaan een keer met Plumbum(Ploemboem uitspraak) fokken dan kan ik het veulen Baka'bum noemen' :D

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:46

Oow, het onderwerp namen is aan bod.. Zo lastig! Qua roepnaam ben ik er al wel uit en hou ik het lekker simpel :P

Maar dan nog een mooie stamboeknaam met een J. Ik kan er wel veel voor een hengst bedenken, maar een merrie vind ik echt lastig!

Ayasha, wil je echt dezelfde letters? Of twee namen? Of iets wat ernaar verwijst? Dan ga ik even met je mee denken :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:50

Namen hoor ik meestal in liedjes ofzo en dan schrijf ik ze op, maar vaak verzin ik ze ook gewoon te pletter. Light it up like dynamite komt bijvoorbeeld uit het nummer Dynamite van taio cruz :P

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:36

Hier ook namen met een J. Nogal moeilijk. Ik houd voor hengsten van Engelse voornamen bvd simpel Jack. Maar dat stemt niet altijd overeen met dochters smaken. Ik houd geen thema aan, voor merries liefst iets in de lijn van de moeder. Dus laat maar komen als jullie ideeen hebben.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 00:01

Leuk die namen! Ik kan ook verder gaan met verzinnen, want Jazzy is vandaag weer drachtig gescand. Heb heel snel even een neusje mogen bewonderen! Heel grappig. Verder was er weinig te zien.

Dit veulen moet als het een hengst is met een D beginnen, merrie maakt niet uit, maar vind het wel leuk om die ook met een D te laten beginnen. Bij haar eerste veulen moest ik met een P (Power and Paint), had voor een hengst Phoenix en voor een merrie Phoebe (spreek uit Fiebie). En het is Phoebe geworden.

Kan wel hele leuke namen verzinnen met een D, maar wil ook geen naam kiezen waarvan er al heel veel zijn. Moeilijk hoor...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:18

Fijn Setteli! Altijd een geruststelling :)

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:43

Hey fijn idd Setteli. Nu nog even duimen voor de laatsten die het nog niet zeker weten.

Hoeveel veulens krijgen we totaal van iedereen in dit topic? Of is dat lastig te tellen :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:07

Super Setteli, blijft toch iedere keer weer spannend.

Thea, de eerste pagina van dit topic staat een lijstje met veulens die verwacht worden van mensen uit dit topic. Ik denk alleen niet dat ze dat allemaal zijn. Maar dan heb je misschien wel een idee.

Ik mag ook namen met een J gaan verzinnen, voor een hengstveulen heb ik wel wat. Merrie vind ik ook moeilijker :P Ik wil ook de merrielijn aanhouden.
Morgen mogen wij weer op pad voor de scan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:29

Casca schreef:
Oow, het onderwerp namen is aan bod.. Zo lastig! Qua roepnaam ben ik er al wel uit en hou ik het lekker simpel :P

Maar dan nog een mooie stamboeknaam met een J. Ik kan er wel veel voor een hengst bedenken, maar een merrie vind ik echt lastig!

Ayasha, wil je echt dezelfde letters? Of twee namen? Of iets wat ernaar verwijst? Dan ga ik even met je mee denken :P

Iets wat er naar verwijst mag ook, vandaar al "räjähdys" is Explosion in het fins maar toch een heel andere naam.

Woogy: ik kan me niet voorstellen dat Explosion iets negatiefs zal afroepen... die pony was de droom van elke wedstrijdruiter kwa karakter... Zo snel die de ring in kwam groeide die 15cm en hoe moeilijk hij de hele week en zelfs bij het losrijden ook was geweest, tussen de witte hekjes reed je hem op 2 pinken... Ik kan alleen maar hopen dat Pret haar veulen zelfs maar een fractie van dat karakter heeft...

Oei met een J... Jumping Jack als je een springpaard hebt?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:35

Setteli schreef:
Leuk die namen! Ik kan ook verder gaan met verzinnen, want Jazzy is vandaag weer drachtig gescand. Heb heel snel even een neusje mogen bewonderen! Heel grappig. Verder was er weinig te zien.

Dit veulen moet als het een hengst is met een D beginnen, merrie maakt niet uit, maar vind het wel leuk om die ook met een D te laten beginnen. Bij haar eerste veulen moest ik met een P (Power and Paint), had voor een hengst Phoenix en voor een merrie Phoebe (spreek uit Fiebie). En het is Phoebe geworden.

Kan wel hele leuke namen verzinnen met een D, maar wil ook geen naam kiezen waarvan er al heel veel zijn. Moeilijk hoor...

Dancing in creamtrees :D Link naar Jazzy en Papa

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:05

Hier zojuist de laatste scan gehad voor alle drie de merries. Alles nog mooi drachtig, zag er goed uit! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:12

goed bezig paard! lekker drie drachtige merries :j

hier mijn wilde Arabier vandaag :+ die hopelijk maandag drachtig wordt gescand.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:21

Mooie Seti, lekker genieten in de zon!

Goede berichten de laatste tijd met alle drachtige dames, nou de laatste paar nog en alles zit op zijn en haar plaats

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:21

Die lijkt wel heel wild haha! :+

Spannend Set Elkol!! Hopelijk drachtig! Ik duim voor je!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:29

Afbeelding

Arie met een half jaar oud heeft voor zijn pre-birthday een halstertje gehad...hij denkt er het zijne van ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:35

Knappe Arie, ook al zo'n wilde :D