Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Neonlight schreef:Op 14 dagen kun je inderdaad al scannen, al is dat wel heel vroeg, en je hebt niet 100% zekerheid dat de vrucht zich al ingenesteld heeft.
ShamalArabs schreef:Baikala Arabians/ShamalArabs - S.A. Mawiyah x Bosalino K - 23 april 2010
ShamalArabs - Passia x ZK Kuray - 24 april 2010
Neonlight schreef:Nee, dat is niet waar Nicole. 16de dag kun je er vanuit gaan dat het echt ingenesteld is.
Mijn DA heeft ge-experimenteerd bij zijn eigen merries, en op dag 12 had hij al een ingenestelde vrucht. Dag 11 begonnen met scannen.
Neon is vorig jaar ook op 14 dagen gescanned, DA was toen toch bij de hengstenhouder, en daar was de vrucht ook al ingenesteld.
En er zijn altijd uitzonderingen, maar dit onderzoek is op heel veel merries gedaan en ze zijn uitgekomen op dag 15 voor pony's en dag 16 voor paarden als de dag waarop innesteling meestal plaatsvindt, heeft te maken met ontwikkeling van het vruchtje (als het heel groot is zal het idd eerder 'vastlopen') en wanneer de baarmoeder zover is afgenomen in diameter/embryo zo gegroeid is dat mobiliteit niet meer mogelijk is
hahaha! ik was blij dat ik op dag 16 al gescand had! toch weer 2 dagen minder 
hoop nu een merrieveulen te krijgen en dan ooit nog eens moeder en dochter gelijktijdig dragend te hebben
hahaha

we gaan hem maandag ophalen
dus Lapje is veilig