Ik zie mooie buiken voorbij komen!
Zo plaats ik 2 dagen terug nog een berichtje dat ze een mijlpaal had van 300 dagen en dat ze niet graag meer wilt wandelen enz. en of het bij jullie ook bekend voorkwam, nou dit was me het weekend hoor!
Ze is erg onrustig als zij binnen staat en de rest buiten (bij ons gaan alle paarden van 9 tot 3 in de paddock), heeft ze al maanden niet meer.... voor ze drachtig werd kon dat namelijk ook niet, het neuroootje
maar laatste 2 maanden wilde ze juist naar binnen ookal bleef de rest buiten, dus ik niets vermoedend weer het zelfde doen gaat ze toch te keer in haar box. rondjes lopen, hinniken enz. nou ik denk dan maar even los in de bak misschien wilt ze haar ei even kwijt..... en ja wel hoor scheuren door die bak plat door de bochten ik hielt me hart vast!! en struikelen door haar dikke buik nou het maakte der even niet uit ze nam het er even van! dus later maar even goed uitstappen en weer op stal. en wel hoor weer zo druk dus toen heb ik besloten om haar in de paddock terug te zetten blijkbaar wilde ze toch buiten bij haar vrienden zijn
en de dag er op precies het zelfde gedrag onrustig in stal enz. toen heb ik haar niet weer in de bak gedaan maar ben ik lekker met haar gaan wandelen, waar ze toen wel zin in had.
Vandaag oogde ze al weer een stuk rustig dat ik aan kwam, maar toen stond de alles al weer binnen. Ik heb even aan iemand met ervaring gevraagd of ze Lin goed wilde bekijken, en alles zag er super uit volgens haar, nog geen slappe banden, geen uier, en staart gaf nog mooi tegen druk, mooi kloppend voor de 302 dagen drachtig.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar vele van jullie zullen begrijpen dat je je best wat zorgen kan maken.... zeker na het lezen van sommige merrie´s de hun veulen er te vroeg uit gooien. (laatst las ik namelijk hier op bokt nog 1 die op 305 dagen verworpen heeft) dat zet je toch extra aan het denken.
nou we wachten maar weer geduldig af op een knap veulen het aftellen kan nu beginnen