Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:26

Over 120 dagen hoop ik hier al 2 veulens te hebben lopen Afbeelding

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:30

Over 120 dagen staat Fayette als het goed is op ontploffen (314 dagen dan )

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:47

Fayette, nij ons gaat het dan ongeveer gelijk op denk ik Over 120 dagen zitten we samen in de stress

Over dat boek van Paul De Vries, lijkt me eigenlijk ook wel leuk om te hebben, maar een 2e handsversie dan.
Niemand die zijn exemplaar voor een prijsje kwijtwil?

Vandaag weer een heerlijk penny-moment gehad met mn 2 veulentjes van dit jaar... Als je die samen ziet spelen weet je weer waarom je al die drachtigheidsstress erbij neemt

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:55

over 120 dagen is die kleine van terra al bijna 3 weken oud
als alles loopt zo als het hoort
(maar daar gaan we stiekem wel vanuit)

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:21

Jessje, ik denk dat er nog geen 2e hands boeken zijn van het nieuwe boek van Paul de Vries. Dat is dit jaar pas uitgekomen.
Het 1e boek van hem is een stuk minder uitgebreid en zonder foto's maar toch ook wel het lezen waard.
Misschien dat mensen het eerste boek nu wel gaan verkopen als ze het 2e boek hebben. Nieuw is het eerste boek al een tijdje niet of nauwelijks te verkrijgen...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:52

marijeR, ben jij eigenlijk wel eens bezorgt? ik heb het boek van Nicole 288 doorgelezen, en toen ook over het moederloze veulen enzo, maar de kans is toch zeker wel groot, dat wanneer je goed voor de merrie zorgt, alles goed gaat? ben echt zo'n bange scheiterd, ik weet t. maar ik kan er niks aan doen. Ben overbezorgt. over 120 dagen is mijn merrie op dag 346.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:53

als we toch bezig zijn: over 120 dagen zijn ze hier 318 dagen (uk)
en 313 dagen (sterre)

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:32

Hollybolly schreef:
marijeR, ben jij eigenlijk wel eens bezorgt? ik heb het boek van Nicole 288 doorgelezen, en toen ook over het moederloze veulen enzo, maar de kans is toch zeker wel groot, dat wanneer je goed voor de merrie zorgt, alles goed gaat? ben echt zo'n bange scheiterd, ik weet t. maar ik kan er niks aan doen. Ben overbezorgt. over 120 dagen is mijn merrie op dag 346.

Bij de meeste dingen die mis kunnen gaan, kan je zelf weinig doen om dat te voorkomen.
Ook bij een gezonde en goed verzorgde merrie kan er vanalles mis gaan. Maar gelukkig gaat het de meeste keren goed
Enige wat je kan doen bij problemen is snel reageren en het probleem proberen op te lossen of de DA bellen.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:49

Fleur is vandaag 190 dagen! Wat gaat de tijd ineens hard zeg! Nu nog wel!

Over 120 dagen zit Fleur op 310 dagen! Dan staat ze in haar bevallingsbox en kijk ik dat veulen er ondertussen al uit denk ik!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:54

Oke MarijeR.... is bij jou alles tot nu toe al goed gegaan? worden de merrie's eigenlijk bereden? ze hebben echt een lekker buikie en ik zal je cam zeker volgen hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:00

jessje schreef:
Over dat boek van Paul De Vries, lijkt me eigenlijk ook wel leuk om te hebben, maar een 2e handsversie dan.

Je zou marktplaats eens kunnen proberen, daar zag ik er laatst een te koop staan.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:16

Sammie en MarijeR bedankt voor de raad! Moest ik op een 2e hands exemplaar vallen lijkt het me wel wat! Nieuw ga ik het niet kopen, heb het niet echt nodig want ik heb eigenlijk al een gelijkaardig boekje, maar da's al redelijk oud en zonder foto's.

Mijn drachtige dame heeft vandaag een kappersbehandeling gehad, het was nodig
Het resultaat:
Afbeelding
Niet perfect, maar heb het om 5 minutjes geknipt en ben best tevreden met het resultaat!
Als ik daar ben met een fototoestel wordt Def altijd een beetje fotomodel:
Afbeelding
Geen dikke buik foto's, want ze bleef heel de tijd dat ik er was bij mij aan de draad staan en de wei was iets te modderig om met de camera in te gaan

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:28

Over 120 dagen zitten mijn meiden op 311 en 305 dagen. En ik in flinke spanning Hard rond zoekend naar de nieuwe hengsten uiteraard en last but not least; is het voorjaar dus weer lang licht en lekker weer! *zucht, wie draait de kalender even 120 dagen verder? *

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:32

Over (nogeens) 120 dagen is ze 240 dagen, en dan nóg eens 120 dagen en dan... is het er al. Hopelijk al ong. 20 dagen.

*zucht* nog 2x 120 dagen

En ook gelijk een foto, het is tenslote alweer 15 dagen geleden
Ze is hier en daar een beetje nat omdat ze in de natte derrie ging rollen en ik geen tijd had om te wachten tot ze helemaal droog was voor een foto.

Afbeelding

Dus 1/3 hebben we al achter de rug.

edit: rekenfoutje gecorriceerd
Laatst bijgewerkt door Sammie op 29-11-05 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:36

ook nymph begint wel een beetje een buikje te krijgen nu
[gelukkig] heb haar op advies van de winkel waar ik mijn voer altijd haal nu al op de merrie brok staan omdat ze erg aan het afvallen was [ kon haar ribben een beetje zien] , ze is nu echt aan het bijkomen en haar buik wil nu ook wel een beetje groeien. zal volgende week wel eens foto's maken want krijg zaterdag als het goed is een nieuwe digitale camera voor mijn verjaardag, de andere is namelijk gesneuveld.
ik weet dat het eigenlijk erg vroeg is om al over te gaan op merrie brok want ze is pas rond de 175 dagen, maar dit kan toch geen kwaad? ben puur op hun voer advies afgegaan en op mijn merrie.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:41

zaterdag al jarig!!! alvast gefeliciteerd hoor Dries!! hoe oud wordt je dan even tussen haakjes? ben benieuwd naar jou foto's, ik wil ook meedoen met foto'smaken, hopen dat ik dit jaar ook van de partij kan zijn met die dikke buiken. Ze heeft er wel één hoor, en wat voor één, maar wil graag foto's laten zien natuurlijk.
@sammie, mooi paard en toch kan je het al aardig zien hoor!!

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:45

Hollybolly schreef:
zaterdag al jarig!!! alvast gefeliciteerd hoor Dries!! hoe oud wordt je dan even tussen haakjes? ben benieuwd naar jou foto's, ik wil ook meedoen met foto'smaken, hopen dat ik dit jaar ook van de partij kan zijn met die dikke buiken. Ze heeft er wel één hoor, en wat voor één, maar wil graag foto's laten zien natuurlijk.
@sammie, mooi paard en toch kan je het al aardig zien hoor!!

ik wordt zaterdag 24 jaar

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:45

oh en bedankt voor je felicitatie holly

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:47

graag gedaan hoor zal ik alvast verklappen dat ik in december 'pas' 17 word

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:50

ja ik zag het in je profiel ja!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:54

wanneer gaan jullie merrie's eigenlijk de geboortebox in? de mijne is op 2 april uitgerekend en daarom wil ik haar begin maart al goed in de gaten gaan houden en haar box schoon houden enzo, heb besloten dat haar eigen box de geboortebox wordt en daar een camara opgehangen wordt. hoe gaan jullie het aanpakken?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:59

Dat ligt eraan. Ik hoop eigenlijk haar eigen box te kunnen gebruiken + de box ernaast (even wand eruit halen en klaar), of misschien de kraambox bij de staleigenaar zelf, maar dat is binnen en dat heb ik liever niet.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:00

die van mij loop dit jaar voor het eerst ook nu nog dag en nacht buiten met twee stallen waar ze lekker in kunnen liggen als ze dat willen [ inloopstallen] en zal tegen de tijd dat ze moet gaan bevallen [ ongeveer een maandje ervoor ofzo] s'nachts op stal gaan waar we ook een camera ophangen om haar in de gaten te houden en overdag lekker de wei op om genoeg eiwitjes binnen te krijgen en word daar dan overdag als ik werken ben in de gaten gehouden door anderen.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:06

MarijeR schreef:
Bij de meeste dingen die mis kunnen gaan, kan je zelf weinig doen om dat te voorkomen.
Ook bij een gezonde en goed verzorgde merrie kan er vanalles mis gaan. Maar gelukkig gaat het de meeste keren goed
Enige wat je kan doen bij problemen is snel reageren en het probleem proberen op te lossen of de DA bellen.

En er dus met je neus bovenop zitten, zodat je er (snel genoeg) bij bent Holly! (ook mooi boek he? )

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:17

Sammie, leuke merrie, van welke hengst is ze gedekt?

Holly, de geboortebox is bij ons 2 plaatsen naast haar normale stal en zijn 2 stallen waar de wand vantussen is gehaald.
Normaal ziet onze planning er zo uit: vanaf het weer het weer toelaat gaat ze 24/7 op de grote weide, die jammer genoeg niet vlak aan de stallen is. rond de 10e april komt ze naar huis en dan staat ze 's nachts in haar eigen stal en overdag buiten (hier hebben we een heel klein stuk, maar dan krijgt ze ook versgemaaid gras van op de weide)
Ze is uitgerekend 25 april en ik denk dat ik haar rond de 20e ofzo in de geboortestal ga zetten met de birth alarm aan.