Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissHIS

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:00

Rilexta had weer een leuke verrassing vandaag. Toen ik vanavond kwam voeren zag ik dat ze een behoorlijke "winkelhaak" op haar hoofd (aan de voorkant, tussen oog en neusriem)had opgelopen. Geen idee hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar de dierenarts heeft er met behulp van 13 nietjes weer wat van gemaakt. Hij vond haar er verder heel goed uit zien, komt over anderhalve week even de nietjes verwijderen en nog één keer rhino spuiten.

Nog 37 dagen! Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:16

As We Speak is Sim haar kont aan het schuren!! Heeft ze toch zitten mailen met de andere dames???

Jeetje MissHis, dat is niet niks! 13 Nietjes!! Wat veel!! Geef je haar een knuffel van ons Ach gut ?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:03

zo hehe bijgelezen..
Nancy was afgelopen zaterdag precies 8 mnd, maar ik denk dat de DA gelijk krijgt dat ze verder is.
Gisteren wilde ze met wandelen niet op haar vaste "uitraas-stukje" galopperen, eigenlijk wilde ze helemaal niks.
Vandaag laatste dag antibiotica, zal maar even bellen of ze nog moet terugkomen...

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:12

Hier ook eens wat foto's van ruim 8,5 maanden drachtige merrie Lachen

Afbeelding

Ze wordt nu wat betreft aandacht juist knuffeliger, terwijl ze op haar buik wat chagrijniger wordt. Verder blijft ze nog wel zin hebben om te lopen, zolang het maar recht vooruit is Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 09:16

En we hebben weer internet, yay!

Goh wat ga bokt missen zeg als ik niet online kan Bloos Haha! Ben weer helemaal bijgelezen!

Odess krijgt vandaag haar laatste antibiotica dus even afwachten hoe het gaat! Maar het gaat momenteel zo goed dat ik geen problemen met haar verwacht. Als ze niet heel erg ineens veel uier gaat ontwikkelen, is er wat mij betreft niets aan de hand. Ze moet officieel nog 10 1/2 week, maar als het veulen wat eerder zou komen is de ontwikkeling van uier al niet eens zo gek!

@ Polly, Odess wil sinds een dikke week nu ook niets meer hoor, en zij is 8 1/2 maand heen. De grens zal bij elk paardje anders liggen.

@ Rilexta, fijn zzo'n winkelhaak he! Odess heeft het eens aan haar kaak gehad, zo ineens. Ze kunnen zich echt aan alles openhalen! Hopenlijk geneest het mooi!

@ poohbeer, leuk he, om zo verschil te zien Lachen Mooi buikje hoor! Wanneer moet ze precies?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:27

ZO...13 nietjes Ach gut

Hopelijk kan ik vandaag weer rijden en hoop dat de bak weer wat fijner is.
Lady wordt echt al dikker. Het wagggelt Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 09:47

Odess, wanneer begint de ontwikkeling van de uier normaal dan? Hoop dat het idd goed blijft gaan daar Lachen

Lis is op 14 april uitgerekend, ben benieuwd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:15

Vanochtend was het verschil in uier heel duidelijk bij Pepsi. Ik vond de tijd wel rijp voor een foto ... blijkt Colin de camera mee te hebben naar zijn werk Frusty .... hij moest memory boards fotograferen of zoiets Verward ... nou jaaaa Knipoog Haha! !!

@Marije: er wordt NIET gemailed met Pepsi en Lee Boos! ! Lee heeft ons vorige keer 5 weken uit staan/liggen lachen en het zou me niet verbazen als ze Pepsi al heeft ingelicht. Als Pepsi nu vroegtijdig gaat kegelen is het JOUW schuld Boos! Knipoog !

@MissHIS: 13 nietjes ... had-ie d'r geen 14 van kunnen maken Lips are sealed . Wat vreten die drachtige mutsen toch allemaal uit?

@Poohbeer: leuke serie! Wat grappig dat haar bovenlijn gewoon precies hetzelfde blijft, terwijl de onderlijn helemaal uitdijt ...

Ik heb trouwens de paarden weer van stal moeten wisselen. Mijn arme ruintje werd geterroriseerd tussen de twee hormonenhuishoudingen in. Ook deed Lee er alles aan om zich steeds weer in de middelste stal te wurmen. Ze MOET en ZAL naast Pepsi staan. Pepsi is van HAAR Rolleyes . Bezitterig typeje ...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:20

Ik heb de staart van Mascotte ingemasserd met olie en de binnenkant met zalf en dat schijnt te helpen. Nu maar kijken voor hoelang.
Moest weer met water gaan sjouwen, bah vorst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:23

[naam] schijnt zondag in de wei gelegen te hebben. De stalhoudster vertrouwde het niet en is haar gaan halen. Toen bleek dat ze ook een beetje bloed uit haar neus had... Ze zal wel weer zo'n kloiekaanvalletje hebben gehad door het veulen. In de stal wilde ze wel gelijk aan haar hooi...waarschijnlijk heeft ze het dus zlef opgelost door te rollen ofzo...
Dat die merries trouwens niet op hun rug blijven liggen door die dikke buiken Haha! Knipoog

Ik merk wel echt dat t [naam] steeds zwaarder gaat vallen, ze sjokt echt achter me aan, en loopt met haar achterbenen wijder dan normaal.
Verder moet je geen lucifers bij haar staart houden want die vat gelijk vlam door alle gassen... Haha! En de diepe zuchten die ze soms slaakt...soms zou ik best even een stukje buik willen tillen voor haar...

Omdat ze kreupel is, rij ik momenteel niet met haar en kan ze dus rustig in de wei lopen, dat is wel fijn voor haar!

Hebben jullie dat nou ook? Dat jullie merrie het ook zo zwaar heeft de laatste 1,5 maand?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:55

Haha! Dat van die gassen, dat herken ik!! Sim loopt de hele dag flink scheten te laten!

Vannacht was ze voor het allereerst iets onrustig, en heeft ze ook staan "drukken" het was geen schuren uiteindelijk, met haarkont tegen de muur.

Simply ligt wel heel veel meer, maar verder lijkt ze echt geen last te hebben, ze loopt nog normaal, ze speelt nog, rent en bokt nog, ze is nog echt "wakker'. Eigenlijk nog aktiever dan dat ze een aantal maanden geleden was Verward .

Ik denk dat het echt per merrie verschilt skippy1, de ene zal meer last hebben dan de andere en het verschilt ook van dag tot dag. Jij hebt ook echt niet lang meer te gaan!

@ Mac, hoe heeft hij nou de camera mee kunnen nemen???

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:06

Jeetje MissHis, ik zou maar tegen Rilexta zeggen dat ze wat voorzichtiger met zichzelf moet zijn...

Mac schreef:
@Marije: er wordt NIET gemailed met Pepsi en Lee Boos! ! Lee heeft ons vorige keer 5 weken uit staan/liggen lachen en het zou me niet verbazen als ze Pepsi al heeft ingelicht. Als Pepsi nu vroegtijdig gaat kegelen is het JOUW schuld Boos! Knipoog !

Ik doe m'n best om die laptop af te pakken maar volgens mij heeft ze een geheime binnenzak waar ze hem verstopt.
Zou daar die buik van zijn? Pling

Copper heeft pas echt op het eind (laatste week ofzo) dat ze last gaat krijgen van haar buik.
Bij Macy heb ik het idee dat hij haar nu al aardig in de weg zit.
Ze ligt ook steeds meer (ook overdag in de wei), plast steeds vaker en doet eigenlijk niet veel meer dan heen en terug naar de wei waggelen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:12

Sorry miss ik had in alle commotie van een nieuw bokt jouw post over een gehavende Ril niet gezien, hou het maar in de gaten, wat een domme doos... plaatst troostende smily

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:25

Pride had eergisteren ein-de-lijk een plekje gevonden waarvan ze dacht dat het goed genoeg was om te rollen met haar ronde buik, dus ze ging liggen en ze probeerde om te rollen, maar het lukte niet meer. Haha! Te veel tegengewicht en ze is te voorzichtig om om te kunnen.
Afijn, madam staat op, en ik zie een verdachte vlek op haar bil. Uitegesmeerd naar haar rug. Dus ik loop naar haar toe, en al enkele meters van haar vandaag rook ik het al; rottweiler-stront! Waaaaaaaaaaaah. Moordnijgingen! Dus ik heb een emmer lauwwarm water gehaald, haar met betadineshampoo af staan schrobben, droog staan wrijven, er nog een laag cowboy magic opgeschuimd, afgenomen, en toen rook ze weer lekker en was ze schoon. Ik heb één van de 3 rottweilers als dader aangewezen en flink toegesproken. Hij was niet onder de indruk. Tong uitsteken

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:25

Poohbeer schreef:
Odess, wanneer begint de ontwikkeling van de uier normaal dan? Hoop dat het idd goed blijft gaan daar Lachen

Lis is op 14 april uitgerekend, ben benieuwd.

Odess is op 10 april uitgerekend, gezelli!

Volgens de DA is het ontwikkelen van de uier 3 tot 6 weken vantevoren normaal, maar ook daarin zitten uitschieters. Ik blijf het gevoel houden dat Odess niet lang draagt, dus als ze volgende week begint met uier ontwikkelen is het nog 6 weken tot het nog 4 weken duurt dat ze is uitgerekend, en wat mij betreft wel ok. Snap je het nog? Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:59

Meiden ik heb mij gigantisch misrekend in hoever roxette was toen ik de foto's van haar plaatste. Ze was toen pas 7 maanden ipv 8 maanden. Frusty (ik mis trouwens de bloos smilie met de grote ogen).

Vinden jullie ook niet de zwaar staat voor een merrie die 7 maanden zwanger is?
Afbeelding

Wij vinden toch dat ze zwaarder staat bij de voorgaande 2 veulens. Als ze nog meer verzwaard denkt mijn vader erover om haar te laten controleren of ze geen tweeling draagt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:08

Ze is inderdaad wel erg zwaar. Heb je haar 3 à 4 na de dekking laten scannen op een vrucht? Als dat het geval is kun je je dierenarts vragen of die standaart scant op tweeling. Doet mijn dierenarts namelijk wel.

Aangezien ik ook bang was dat Kila een tweeling zou krijgen, heb ik het met de dierenarts erover gehad. Die zei dat de kans zeer klein was (aangezien ze dus standaart controleert op tweeling) en dat het heel lastig was om er nu nog achter te komen. Kila was toen 8 maanden drachtig, en ze zei dat met het scannen heel lastig was om vast te stellen dat ze een tweeling had. Ook zei ze dat mocht het wel het geval zijn, er nu toch weinig meer aan te doen was. 99% van de tweelingen komen wel gewoon goed ter wereld. Ik heb toen dus besloten het maar zo te laten.

Veel succes er in ieder geval mee!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 15:09

Nou dat valt best mee vind ik hoor, dit was Odess met 7 maanden (215 dagen)!

Afbeelding

Odess heeft daarna een beetje een stop gehad en begint nu meer naar de zijkant uit te dijen. Zo dik als dat ze nu is, is ze vorig jaar helemaal al niet geweest! Tegen mij wordt ook steeds gezegd wat een groot veulen/ zit er een tweeling in!

Ik zou me er niet te druk om maken. Wel knullig dat je je vergist hebt, moet je nog een maand langer wachten! Ach gut

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:23

Wendy_Kila schreef:
Ze is inderdaad wel erg zwaar. Heb je haar 3 à 4 na de dekking laten scannen op een vrucht? Als dat het geval is kun je je dierenarts vragen of die standaart scant op tweeling. Doet mijn dierenarts namelijk wel.

Aangezien ik ook bang was dat Kila een tweeling zou krijgen, heb ik het met de dierenarts erover gehad. Die zei dat de kans zeer klein was (aangezien ze dus standaart controleert op tweeling) en dat het heel lastig was om er nu nog achter te komen. Kila was toen 8 maanden drachtig, en ze zei dat met het scannen heel lastig was om vast te stellen dat ze een tweeling had. Ook zei ze dat mocht het wel het geval zijn, er nu toch weinig meer aan te doen was. 99% van de tweelingen komen wel gewoon goed ter wereld. Ik heb toen dus besloten het maar zo te laten.

Veel succes er in ieder geval mee!

Ze is op 3 weken en op 6 weken gescand. Heb er nog zitten mee grappen met de DA of hij er niet 2 in zaten voor de prijs van 1 Clown Moet wel toegeven dat ze wat aan de dikke kant staat nu. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. En ze wordt al bijna een jaar niet meer gereden (nee niet door blessure maar door tijdsgebrek door de bouw van de nieuwe stal en nog een paard dat gereden moest worden).

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:25

Dan denk ik inderdaad niet dat er twee inzitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:29

Odess schreef:
Nou dat valt best mee vind ik hoor, dit was Odess met 7 maanden (215 dagen)!

http://www.bfdevelde.nl/odess215-1.jpg[/img]

Odess heeft daarna een beetje een stop gehad en begint nu meer naar de zijkant uit te dijen. Zo dik als dat ze nu is, is ze vorig jaar helemaal al niet geweest! Tegen mij wordt ook steeds gezegd wat een groot veulen/ zit er een tweeling in!

Ik zou me er niet te druk om maken. Wel knullig dat je je vergist hebt, moet je nog een maand langer wachten! Ach gut

Ik hoop ook dat ze nu even weer wat stil valt. Hoewel 2 gezonde veulens voor de prijs van 1 dekking niet af te slaan is. Clown Ik weet dat er vaak gezonde tweeling veulens geboren worden maar als ik de risico's voor de merrie bedenk, bedank ik daar dan liever voor.

Ja het wachten op het veulen duurt nog zo lang. Bloos

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 15:45

Ik dacht het maar in 1% van de gevallen goed gaat, dus nee dank je, doe mij er maar 1!

Wachten duurt sowieso lang, die 74 dagen kan ik wel wegkijken... Haha! Maar het is ook wel weer leuk dat anderen eerder zijn uitgerekend, kan je eerst even meegenieten, voorpret heet dat!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:47

Dat beide veulens beide gezond zijn als ze eruit zijn komt niet vaak voor nee. Maar dat de bevalling bij de merrie goed gaat is wel `normaal´. Dat zei mijn dierenarts tenminste.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:32

@ Petraaken: ze is idd wel zwaar voor 7 maanden. Maar wat Odess zegt, zo heb ik het ook ondervonden. Ik dacht bij Pepsi op een maand of 8 ook "sjongejonge, wat moet dat worden", maar toen stagneerde de groei een beetje. Op 7 maanden vond ik haar belachelijk rond, maar nu op 10 maanden vind ik haar juist helemaal niet zo dik voor een hoogdrachtige merrie ...

Een tweelingdracht wil je niet. In het merendeel van de gevallen redt één of meerdere van de partijen het niet en als alles goed gaat zijn de veulens vaak prematuur en blijven ze hun hele leven wat kleiner dan ze hadden kunnen zijn.

Hier blijven de gaskranen nog goed dicht. Ook zijn de dames nog heel mobiel (Pepsi zit nu op bijna 10 maanden (!!!) en Lee op ruim 8 1/2). Pepsi heeft 1 dag gehad waarop ze zichtbaar last van haar veulen had . Ze stond toen 's ochtends al met haar staart heel raar opzij en overdag in de paddock ging ze er zelfs bij liggen; daarna heb ik haar eigenlijk niet meer zo gezien. Lee paradeert nog steeds als een jonge Godin naast me als ik een blokje omga, dus die voelt zich ook prima.

@Bubbels: GATVER! Het is niet te hopen dat ze zo'n plekje uitkiest voor de bevalling!

@Marije: handtassencontrole voordat ze 's avonds binnenkomt!!

jeddah schreef:
@ Mac, hoe heeft hij nou de camera mee kunnen nemen???
Snap JIJ het Knipoog ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:34

@Skippy: wel fijn dat je een stalhoudster hebt die haar zo goed in de gaten houdt OK dan! !