Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desi_2409 schreef:@Marjoleine wat is hij prachtig geworden! inderdaad een schrielkipje... is hij te vroeg geboren? of was de placenta niet meer goed?
@libera wat is Tsunami groot! was zij bij de geboorte al zo flink?
Gelukkig hier het chippen enzo achter de rug. Tinta schrok van de chip, bloedde ook iets na, maar het haren trekken uit haar staart vond ze nog veel vervelender. Doen ze dat bij andere stamboeken ook?
ingridxxx schreef:Goedemorgen,
Ik heb een vraagje aan jullie. Ik weet niet of het hier mag…..
Mijn merrie is 5 maanden geleden bevallen. Ik ben na 6 weken begonnen met rustig opbouwen. Nu een paar maanden verder merk ik dat ze nog lang niet terug op niveau is als voor de dracht. Ze heeft soms moeite met de simpelste dingen. Bijvoorbeeld aanspringen naar de galop. Mijn merrie liep voorheen op Z1 niveau.
Het veulen loopt er nu nog bij. Kost natuurlijk ook veel energie. Ze is al behandeld door de osteopaat.
Heeft iemand meer ervaring met merries die na het veulen weer mogen sporten? Hoelang duurde het bij jullie dat je weer terug op niveau was en komt het goed?
Of zijn er nog dingen die je kunt doen voor je merrie, bijvoorbeeld aquatraining of iets dergelijks.
Alvast super bedankt!!