[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:48

Ja nu baal ik weer dat ik er vorige cyclus niet op aangedrongen heb. Maargoed nu direct op vroege hengstigheid swabben en dan direct deze cyclus behandelen en hopelijk ook nog insemineren als dat het is.
Anders over op andere hengst.
Als adviseert hij For Forerro en die staat mij eigenlijk minder aan.

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:33

Mijn merrie is wat dagen later dan 18 dagen gescand. Maar wel drachtig whoeoe!!

Voor ons allebei de eerste keer,kneiter spannend!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:38

Gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 17:58

Balko ah nee balen. Jammer dat het niet gelukt is. Hoe vaak heb je nu geprobeerd?

Us2001 gefeliciteerd!! *\o/*

Quir ah nee wat vervelend dat ze niks doen. Zeker omdat het seizoen bij jullie korter is (toch?). Duim voor je dat ze snel beginnen...

SimonDesteny gefeliciteerd! *\o/* Van welke hengst?

AMhorses wat is White Dream toch gaaf <3 Hij pakt alles zo mooi en makkelijk op

Astrea ik duim voor je!!

Goldenarrow gefeliciteerd! *\o/*

Kiki1976 spannend weer scannen! Waarom in het weekend eigenlijk? Das toch veel duurder?

Nowylover dan had ik toch echt voor Yme gekozen :)

Baudyh ook op het bankje! Ik duim!

Bamorka zou wat zijn als ze het kwijt is geraakt... Maar ik denk het niet hoor
Hopelijk beide gewoon drachtig zo

Hier weinig nieuws. Volgende week scannen op hartje.
Perry heeft er toch nu 3 drachtig gekregen in 1 poging. Wel beetje zuur. Ik wou her zo graag. Aan de andere kant heel blij dat het gelukt is. Dan bevrucht ie tenminste en mogen hun hem even uittesten hoe die fokt. En ik heb toch liever een gekeurde hengst hengst via KI. Wat waarschijnlijk volgend jaar kan met Perry. Nu al zin in volgend jaar :D

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:29

Balko wat balen zeg! Ik snap wel dat je je rot voelt.

SimonDesteny welkom en gefeliciteerd *\o/*

--
Wij Dautzen net alvast gescand, maar weer niet drachtig helaas -O-
Nu woensdag weer scannen en dan gaan we de 3e ronde in...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:33

us2001: gefeliciteerd!

Quir: hopelijk een goede reactie op hengstig spuiten.

kabayo: zo dan heeft Perry het nog druk gehad! Watvoor merrie's zijn er drachtig? Balen voor jou idd dat het niet gelukt is, maar idd volgend jaar dan maar weer proberen.

Morgen komt de dierenarts Sjanty scannen, hopelijk drachtig ......

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:53

Gefeliciteerd met de drachten!

Balko en Tiniiee wat balen zeg…
Succes nog met deze poging. Hopelijk nu geluk!

Cp, jij ook een boel merries voor volgend jaar!

Ik denk dat ik Wiske mag afvinken. Dag 22 en niet hengstig. Duimen…
Nu Winnie en Desi nog. Winnie heeft net afgeslagen en Desi nog steeds niet hengstig helaas.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:32

Hoi allemaal,

Ik kom graag weer meekletsen in dit topic. 3 jaar geleden heb ik mijn eerste veulen gefokt en zat ik ook in het dikke buiken topic.
Verder lees ik alle jaren trouw mee en geniet ik van de veulens.
Het merrieveulen van 3 jaar geleden ga ik verkopen en het begon toch weer te kriebelen om het nog eens te proberen. Hopelijk fokt ze deze keer een slagje groter.
Merrie is mijn shetland stermerrie met de roepnaam "Chacha", ze is gedekt door de 1ste premiehengst Marcelo van de Klaverweide. Gelukkig was het de 1ste cyclus gelijk raak en is ze gisteren 18 dagen drachtig gescand. Uitgerekende datum is 14 mei, vorige keer beviel ze 8 dagen later.

Gefeliciteerd voor alle eigenaren die hun merrie drachtig hebben en veel succes voor degene die nog bezig zijn. Vanaf nu ga ik proberen regelmatig bij te kletsen.
Afbeelding

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 02:43

Veronique. Welkom. Gefeliciteerd met de dracht

Knolselder. Wiske klinkt positief *\o/*
Duimen dat Winnie drachtig is. Wat balen dat Desi nog niet meewerkt

Jennyk. Spannend. Hopelijk is ze drachtig

Bamorka. Wat balen. Op naar de volgende ronde

Kabayo. Ik snap wel dat dit zuur is. Wel fijn dat er toch al merries drachtig zijn van hem. Op naar een mooie hartslag scan.
Dankjewel,ben zo blij met hem. Hij doet het zo goed

Us. Gefeliciteerd

Balko. Dat is wel zonde dst ze niet gespoeld is vorige ronde. Hier standaard bij de 3e ronde spoelen. Als er iets uit de swab komt hoef je wellicht niet te switchen van hengst.

Quir. Wat balen dat ze niks doen. Zeker omdat het seizoen zo kort is bij jullie

Ik heb bij maiden merries ook wel vaker gezien dat ze vuil waren. Nu laatst een klant die ik aan de telefoon had. Een jonge merrie, was al keer drachtig geworden van diepvries. Maar vorig jaar met vers bewerkt sperma, baarmoeder ontsteking. Lijkt mij niet te kunnen van enkel verdunner. Ik denk eerder, niet schoon gewerkt? Of luctzuigen?

Merrie die voor voor White Dream vandaag gescand is komt nog niet op gang. Zitten nu op dag 23. Vrijdag wordt de merrie weer gescand anders gaan ze hengstig spuiten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 06:36

Kiki toch weer even spannend he? Succes zaterdag!

Astrea oef dat is helemaal spannend, dat wordt 18 dagen heel hard duimpjes draaien.

Yvk begrijpelijk, hoop dat ze wordt goedgekeurd en dat je er geluk mee hebt.

Ah Balko wat zuur! Ik zou mijn eigen gevoel volgen. Swab is verstandig en spoelen kan geen kwaad dus voor de zekerheid? En als jij denkt dat het een andere hengst moet zijn, dan wel daarop aansturen.

SimonDesteny welkom en gefeliciteerd!

AM ja zeg het maar, soms loopt het ook raadselachtig. Nou ja White Dream ziet er in ieder geval weer goed uit. Ik ben benieuwd op hoeveel merries de teller aan het einde van het seizoen staat, volgens mij een heel aantal voor zn eerste jaargang!

Quir dat schiet nog niet echt op zo zeg! Hopen dat het hengstig spuiten ze net dat zetje in de goede richting gaat geven.

US2001 gefeliciteerd!

Elina ik snap dat je wel een beetje baalt. Hij kan het dus wel en je hebt er aardig wat moeite in gestoken. Nou dan hopelijk volgend jaar geluk. Nu op naar een kloppend hartje!

Bamorka he nee, had je het toch goed. Nu moet het gaan lukken hoor!

Jennyk heel veel succes vandaag!!

Knolselder zou mooi zijn, hopelijk blijft de hengstigheid de komende dagen ook weg. Spannend!

Veronique welkom en gefeliciteerd!

Wainonia inmiddels 55 dagen niet meer hengstig geweest. Je zou toch verwachten dat die regumate wel een keer is uitgewerkt inmiddels. Het is mooi rustig in de kudde met maar 1 merrie die af en toe hengstig staat, maar mn oude Noontje terug zou ook wel weer fijn zijn. Veronia is alweer bijna 80 dagen drachtig.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 06:40

Astrea: Spannen joh! Succes op het wachtbankje! :))

Balko: Ah nee! Wat een pech joh! Hopelijk pakt het de volgende keer wel gewoon, aangezien de hengstenhouder zegt dat de sperma gewoon goed kwaliteit is.. 8)7

SimonDesteny: Welkom! En gefeliciteerd!! *\o/*

Us2001: Gefeliciteerd!! *\o/*

Bamorka: Ach jeetje!! Hopelijk lukt het nog optijd! Wat een drama zeg. Pff. Ik duim voor jullie. +:)+

Veronique: Welkom en gefeliciteerd met de dracht!! Spannen wat eruit komt dus weer! :D

Hier nog iets meer dan 2weekjes wachten tot de 65 dagen scan.. vind het echt heel spannend haha maar ze is nog steeds heeeeel lief en ze doet alles voor me... onder het zadel is ze al wel iets anders, kan nog niet echt benoemen wat...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:14

Ik moet stiekem nog uit tellen wanneer ik de laatste hart scan moet laten doen. :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:22

Het blijven spannende dagen voor iedereen.

Denk dat wij ergens eind volgende week voor de laatste drachtigheidsscan gaan.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:25

veronique56 schreef:
Hoi allemaal,

Ik kom graag weer meekletsen in dit topic. 3 jaar geleden heb ik mijn eerste veulen gefokt en zat ik ook in het dikke buiken topic.
Verder lees ik alle jaren trouw mee en geniet ik van de veulens.
Het merrieveulen van 3 jaar geleden ga ik verkopen en het begon toch weer te kriebelen om het nog eens te proberen. Hopelijk fokt ze deze keer een slagje groter.
Merrie is mijn shetland stermerrie met de roepnaam "Chacha", ze is gedekt door de 1ste premiehengst Marcelo van de Klaverweide. Gelukkig was het de 1ste cyclus gelijk raak en is ze gisteren 18 dagen drachtig gescand. Uitgerekende datum is 14 mei, vorige keer beviel ze 8 dagen later.

Gefeliciteerd voor alle eigenaren die hun merrie drachtig hebben en veel succes voor degene die nog bezig zijn. Vanaf nu ga ik proberen regelmatig bij te kletsen.
[ [url=m/UueFJX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RKLpnS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Nog een shetter veulen. Marcelo is ook gewoon zwart toch dus geen bonte deze keer?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:33

astrea spannend, duim voor je

Balko balen -O- Tja soms is het echt lastig idd, wegbrengen of thuis houden

SimonDesteny gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Quir balen, hopelijk worden ze snel hengstig

Us2001 gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Kabayo maakt hier in de kliniek niet uit als je tijdens het merriespreek uur heen gaat. En op deze manier hoeft mijn dochter er geen vrij uren voor op te nemen.
Ah leuk dat Perry er toch nog een paar drachtig heeft gekregen. Hopelijk laat ze hem toch hengst en naar de keuring ermee (en dan natuurlijk hopen dat hij wordt goed gekeurd). Maar wel zuur dat het bij de andere merries wel lukte

Bamorka balen -O- Hopelijk de volgende ronde meer succes

jennyk succes vandaag met scannen, duim voor je dat ze drachtig is

Knolselder hopelijk lukt het nu en zijn ze voorspoedig drachtig

veronique56 welkom, en gefeliciteerd met je drachtige merrie

Muronia geen ervaring mee maar lijkt me wel lang idd.

Shirley__ dan liet de geslachtsbepaling doen toch? Stiekem wel benieuwd of het ook echt klopt. Maar daarop moeten we nog lang wachten haha

Cioccolato haha geweldig.

Hier loopt Bo al een week niet helemaal 100. Die merrie die eerder boos deed tegen dr (waarvan ik dacht, he dat deed ze ook tegen die andere drachtige merrie zou Bo dan idd ook drachtig zijn) blijft op oorlogspad. Met name als ze met de nacht op het zand staan, haar pijn medicatie weer werkt gaat ze op oorlogspad. Ik vermoed dat die haar weer te grazen heeft gehad.
Rechtsvoor niets warm of dik maar loopt niet 100% rad. Rechts achter begon met wat vocht achterop de kogel, nu sprong ook iets dik. Maar met stappen of koelen is het weer dun.
En madam denkt er zelf niet om en galoppeerd gewoon als een blij ei door de wei ( en als ze echt last heeft ervan doet ze dat niet). Nu maar weer op rust en enkel stappen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:34

@balko ik zou absoluut naspoelen.
Hier met de welsh nu het 2e jaar dat ze in eerste instantie niet drachtig werd. Goede hengstigheid, mooi ei, swab was schoon.

Beide keren pakte het direct met het naspoelen. Blijkbaar moet dat bij haar gewoon.

Vorig jaar met de shire idem. 3 rondes leeg, swab schoon. 4e ronde nagespoeld en drachtig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:39

US2001 en Veronique gefeliciteerd.

@Yvk, het is wel de bedoeling om Flash nog te scannen. Zij zit sowieso al verder want was praktisch de eerste die hengstig was. Ik vind het prettig om te weten hoelang ze drachtig zijn ivm uitrekenen wanneer ze aan de tijd zijn.

Ik loop nu iedere dag de wei in met wat lekkers en ga proberen iig weer een halster om te krijgen. Als ze die maar om heeft dan lukt het wel.

Ellende was dat ik haar te pakken had laatst. Ik had dr aan dr baard en deed net mijn hand om haar neus om het halster om te doen en toen kreeg ze een trap van 1 van de andere merries (en vloog toen naar voren over mij heen natuurlijk |o ) ja dan krijg je ze daarna niet meer en toen wist ze dat we wat van haar moesten :') dan is t "tabeee" }:0 :Y)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:11

Hier behoorlijk pissig _-:( nu bij mijn tweede merrie hebben ze ook de eisprong gemist in de veulenhengstigheid. Willen ze volgende week hengstig spuiten. Twijfel om dat te doen of haar leeg te laten. Ik heb een hengst gereserveerd maar nog geen sperma afgenomen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:18

Wat een gedoe cp. Je kunt altijd nog een lasso proberen.. =:)

Lekker dennenboom. Op hoeveel dagen na veulenen hebben ze gescand dan?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:25

Cioccolato schreef:
Wat een gedoe cp. Je kunt altijd nog een lasso proberen.. =:)

Lekker dennenboom. Op hoeveel dagen na veulenen hebben ze gescand dan?

7, 10 en 12. Bij 7 was er nog niks. Bij 10 waren er 2 eitjes en vandaag bij 12 niks meer te bekennen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:30

sjanty niet drachtig, wel super hengstig, mooi ei, vandaag insemineren dus afgesproken dat ik zo sperma ga halen. Dan wordt ze vanmiddag geinsemineerd en het ei afgespoten.

dennenboom: eisprong gemist, dat is balen zeg!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:30

Je merrie heeft wel haast dan ineens zeg. Balen dat het zo moet..

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:35

Ja vooral omdat het al wat laat in het seizoen wordt nu..

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:47

Dennenboom ah dat is wel echt balen zeg!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:56

Ik had dit topic ontstipt :o

Er zijn elk jaar wel merries die lastig in de cyclus zitten of waar het niet bij lukt. Waardeloos is dat. Gelukkig zie ik ook genoeg goede berichten.

Ik kan wel zeggen dat ik vanmorgen ongeveer met knikkende knietjes ging scannen, gelukkig zijn beide dames drachtig! *\o/* mijn valk heb ik bewust leeg gelaten, maar daar begin ik al lichtjes spijt van te krijgen. Ze doet het heel goed als moedertje (net als de rest overigens) en ze heeft echt zo'n leuk veulen aan de voet.