[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lina_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:11

corinadrenth schreef:
[ [url=m/PE4Kas.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k4DFal.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NcPjfV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nbfyzA.jpg]Afbeelding[/url] ]

ruben spammm

Meeeeer SPAM!!!

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:11

Ik dek ook niet terug. Zijn zoveel leuke hengsten , het liefst probeer ik er zo veel :+ Maar doe ik mijn merrie niet aan

Hier een appeloosa fries :+ Toch nog lekker 3 uren buiten kunnen spelen Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:16

Cynthia82 schreef:
Dan is Youfone wel goedkoper tamaramt. Is die van Lebara ook maandelijks opzegbaar?

Kyrkelover, ik hoop voor je dat ze opnemen, want dat doen ze heel slecht. Maar je bundel verhogen kan ook via de account :)

Ja lebara is maandelijks opzegbaar..er zat al een lebara simkaartje bij aankoop vd camera dus vandaar dat ik lebara dan ook heb

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:20

Het was voor mij helemaal geen lastige beslissing om terug te dekken en ik wil er gewoon heel graag een merrie uit. Ik was erg tevreden over mijn hengst van afgelopen jaar (maar dit jaar moet een hengst écht verkocht vind ik) dus hij is ook gebleven en hij heeft werkelijk een super goed karakter tot dusver. Iets wat ik ook erg belangrijk vind binnen de fokkerij.
Ik ben ook zeer benieuwd naar jouw veulen straks Neon! En trouwens ook naar die van jou stalmeylin, vond de hengst echt weer heerlijk gaan zaterdag. Goede keuze!

Kabayo ook eens dat het leuk is een andere hengst te nemen er zijn veel goede, mooie hengsten. Daarom dek ik er ook 3 komend jaar als het een beetje mee zit :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:31

Mdw, ben je al uit de keuze voor alle 3, welke hengst voor welke merrie? De bruine dan met HRB.

Ben ook heel blij met mijn hengstenkeuze. Zo een mooi rapport bij de verrichtingen en telkens presenteert hij zich zo goed. Zag vandaag weer filmpje voorbij komen van de cross. Wordt er wel enthousiast van!

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:44

Bij ons gaat het nog steeds super goed! Het is zo een leuk veulen, een grote knuffel maar ook lekker een eigen mening hebben.
Zijn naam is Rossini en het is een Lord Diamond x Vitens x Elegant.
Ik had alleen 100% op een vos gerekend dus ik was stom verbaast dat het geen vos was met mega veel wit maar ik ben er super blij mee. Ook wou ik graag een hengst omdat ik een paard voor sport voor mijzelf wil fokken dus dit is echt mijn ideale veulen.
Bij mij hebben ze 2x een half uurtje buiten gestaan beide met deken op het moment dat de zon scheen. Is wel even lekker een frisse neus en goed voor hem. Op stal wel weer lekker de dekens af maar hij heeft geen problemen met drinken als de merrie de deken op heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:48

Treasure is met een spurt bezig...
Binnen een paar uur zijn we van dit
Afbeelding

Naar dit

Afbeelding
Afbeelding

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:11

Gefeliciteerd met de paasveulens!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:01

Leuke appaloosa :') :') :')

En wat een geweldige foto's komen er weer voorbij, blijf vooral spammen allemaal _/-\o_

Ik zal hier voor Misha ook zeker nog eens de hengst van 2 jaar geleden nog eens gebruiken hoor.

Hier trouwens de eerste tieten foto's alvast gemaakt :') de dames zitten pas op de 247 dagen, maar aangezien ik van het weekend de Ph-strips al binnen had gehad dacht ik ook maar gelijk de eerste tiet foto's te maken

Liedewij (Maiden)
Afbeelding

Femme
Afbeelding

En de Ph-strips, het zijn dezelfde als vorig jaar waar ik zeer tevreden over was
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:15

Kyrkelover, zij loopt ongeveer gelijk met lotus toch qua dagen toch? (312 dagen). Is ze altijd vroeg met veulenen of weet je dat niet? Spannend! :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:19

Riv_Q schreef:
Kyrkelover, zij loopt ongeveer gelijk met lotus toch qua dagen toch? (312 dagen). Is ze altijd vroeg met veulenen of weet je dat niet? Spannend! :)

Geen idee is haar eerste veulen en inderdaad 312 dagen. Vind het vroeg maar zeker niet ongewoon bij Ponys.
Ik houd haar dus nauwlettend in de gaten. Zelf is ze op dag 318/319 geboren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:23

Ongedurige dame op stal. Geen rust in de kont. Al 2 keer gaan liggen.

Uier staat op knappen maar geen hars.
Ik zit in de hooibak :')
Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:25

Spannennnnd!

baudyh

Zo soms gaat het heel snel.
Ready for take off is al verkocht. Ons experiment van dressuur x tuigpaard is zeker geslaagd.
Super blij mee.
Afbeelding
Hij gaat naar Duitsland

Cynthia82

Zit je lekker? :+

Succes!! Het wordt wel eens tijd hè..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:27

Spannend cp112, moet lachen om je foto haha.
Vindt ze het niet vervelend dat je er al bij bent? Zelf opgevoed met dat je ze niet teveel mag storen en er pas heen gaat als ze beginnen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:27

Hahaha cp moest wel lachen om je foto, als het maar lekker zit! _O- succes vannacht....

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 05-04-21 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:28

Baudyh gefeliciteerd! Altijd fijn als de een goed plekje krijgen.
Hoe doet Rembrandt het nu? Laatste update was goed.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:28

Ik heb meerdere keren aan Dais en vorig jaar ook aan Fi gemerkt, dat ze wachtten tot ik er bij was. Die merries zijn er ook :)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:30

Succes cp. Goed plekje :')

Gefeliciteerd met de verkoop baudyh. Heb je een filmpje toevallig? Ben best benieuwd hoe hij beweegt :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:30

StalMelyn schreef:
Spannend cp112, moet lachen om je foto haha.
Vindt ze het niet vervelend dat je er al bij bent? Zelf opgevoed met dat je ze niet teveel mag storen en er pas heen gaat als ze beginnen.

Ik laat ze normaal ook met rust hoor. Maar we waren ff lekker aan t kroelen nadat ik gemest had en t zat wel lekker ook haha, het is een dame die heel erg gericht is op mij dus ze vind het niet erg dat ik er ben gelukkig :). Ik ga zo weer naar binnen, krijg t koud :brr: .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:32

Cynthia82 schreef:
Ik heb meerdere keren aan Dais en vorig jaar ook aan Fi gemerkt, dat ze wachtten tot ik er bij was. Die merries zijn er ook :)

Die heb ik idd ook wel gehad. Zie je ze onrustig op de cam, liep ik naar stal en dan echt zo'n hoofd van "ooh je bent er" en plof :')

Heb al regelmatig gehad dat ze gewoon voor me neerploffen en beginnen :+ maar ook die je echt met rust moet laten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:33

Sannitris geen idee van de grootte. Ik zal hem morgen eens meten maar mams is 1.50 en paps 1.55 denk ik dus weet niet of het wat zegt over jou veulen dan. Hoe groot zijn de ouders?

Dddara wel daar zou ik niet naar kijken en al zeker niet omdat je sprak dat je bloedwormen had gevonden bij een van je merries toch?
Zou ik veulen op 10 dagen toch ontwormen. Allee ik zou hem nu dan toch eens ontwormen. Anders even je da bellen.

Hahah kabayo je hebt een appie

Hier stonden ze ganse dag buiten maar ik zag op de camera dat ze meer binnen dan buiten zijn geweest. Mams gaat ook alleen buiten als de zon schijnt.

Ze drupt wel nog steeds wat vuil. Is nu 6 dagen na geboorte. Ze eet en is superfit want was na vele bokkensprongen. Iemand die dit nog al gehad heeft? Ik ga eens in men archief moeten kijken of een van men andere merries dit ook hadden.

Ennasil de eerste uierfoto is een feit

Ik stop met fokken echt de veulens worden met de jaren beter en leuker en ik ben zo zwak van hart :') _O- straks kunnen we een manege beginnen hahaha

Kiss die is ook zo leuk amai. Je klinkt ook verliefd. Tof is dat hè

Succes Cp

Ik moet zeggen dat de mijne het ook helemaal niet erg vond dat ik erbij was. In tegendeel geeft heb ergens wel geruster gevoel denk ik. Nou ja die van mij is ook in men armen geboren zes jaar geleden dus ik ken die merrie door en door.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 05-04-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:34

Verschilt echt per merrie dus. Ik ben dus zo benauwd dat ik nachtenlang in de caravan lig te waken en ze dan in de ochtend bevalt als ik naar huis ben gegaan om te eten, douchen, hond uitlaten etc.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:34

Cp spannend! Hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten.

Mijn merries wachten ook echt op mij. Meerdere keren gehad dat iemand via de camera mee waakte, ik even mijn ogen dicht ging doen en diegene later belde met de mededeling, volgens mij wacht ze op je. Ik liep richting stal, merrie kijkt me aan, ploft neer en begint.

Baudyh gefeliciteerd met de verkoop!

Hier ook al meerdere geïnteresseerden voor Jahwhar terwijl hij eigenlijk niet te koop staat haha.

Hier hebben ze vandaag ook de hele dag in de stal met uitloop naar de wei gestaan, maar meer binnen geweest dan buiten.

En nog wat foto's van de laatste dagen van Jahwhar, klein boefje :')

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was het gisterochtend zo zwaar bewolkt dat mijn camera het niet zo leuk vond op automatische stand. Maar wel een paar plaatjes mama pesten :D

Afbeelding

En hij heeft eindelijk bedacht hoe hij bij dat groene spul kan komen :x

Afbeelding

Vandaag maar even met jas aan naar buiten, zo koud met die wind en sneeuw/hagel.

Afbeelding

Nadjarah vandaag 325 dagen. Ik ben blij dat ze het rustig aan doet, al maakt ze nu wel een begin. Maar met dit weer wil ik geen pasgeboren veulentje. :brr: En ik wil graag aankomende zondag een dagje weg, ben benieuwd of ze me dat gunt haha, ik ga er wel vanuit.

Afbeelding