[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eve1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:06

Piarens schreef:
Eve1974 schreef:
19 november,hebben wij een shetlandpony gekocht voor onze dochter van 7 jaar!!
Helemaal gelukkig *\o/*
Ze werd alleen maar dikker en dikker,en hebben op 5 dec. de DA laten komen,die schatte haar op ong. 8 mnd drachtig....ik ben me rot geschrokken,wat weet ik nu van veulens :(

We vinden het inmiddels wel heel leuk hoor,nadat we van de schrik bekomen zijn!!!

Inmiddels is ze nog niet bevallen....en we wachten in spanning af,maarik ben zo ontwetend....hoop hier meer info te kunnen krijgen!!! :)

Wat wil je zoal weten? Er is ook een dikke buiken topic 2020, dat is voor degene die dit jaar nog een veulentje verwachten !

Oeps sorry
Wat stom....ik ga daar eens kijken!!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:10

Gefeliciteerd voor alle drachtige merrie's! :D

Welkom Valuna!

RivQ, dat is écht balen zeg. Hopelijk heel snel weer een nieuwe kans!

Gefeliciteerd met de dracht LaDonna! *\o/*

Wat is Fi toch een prachtige merrie, Cynthia. Ik herken overigens hetzelfde bij mijn merrie. Stalgenoten vandaag zeiden dat je 'het al echt begint te zien'. Ze is momenteel gewoon dik. :')

Setteli, ik hoop dat je snel het wachtbankje op mag! Fijn als merrie's zo duidelijk hengstig tonen.

ynekes, ik laat de mijne sowieso nog eens scannen in september voor een evt. gustverklaring. Zodra ik verandering merk (hengstig ofzo), laat ik haar sowieso scannen. Misschien dat ik eind juli ook nog een keertje pak, gewoon voor mijn eigen zekerheid.

StalMelyn Gefeliciteerd! Mooi beeld zo zeg! <3

Dais_ ik hoop dat het heeft gepakt! Zelf geen ervaring met vocht in de baarmoeder, maar van mijn dierenarts begreep ik dat het niet per see een probleem hoeft te zijn.

Luna2006 Dat is goed nieuws! *\o/*

Renske_W, ik wist niet dat je gewoon wat kon bijspuiten? Nooit van gehoord. Hopelijk gauw hengstig. Ik duim voor een goede scan!

Welkom Eve1974, spannende tijd voor jou! Zoals Piarens al aangaf, is het voor jou misschien leuker om bij het andere topic aan te sluiten. Daar worden nog een hoop veulens verwacht dit jaar en kan je wat meer meepraten!

Vandaag was mij een dagje wel. Pien is nu bijna twee maanden drachtig en ik merk toch wel gedragsveranderingen. Ze is een stuk alerter en voornamelijk hongeriger. :+ De afgelopen week lijkt ze alles te eten wat ze kan vinden. Ze viel vandaag zodanig aan op het hooi, dat ze een te grote hap had genomen en een lichte slokdarmverstopping kreeg. Gelukkig loste dit uiteindelijk vanzelf op, maar ben er wel van geschrokken. Zijn die veranderingen normaal/herkenbaar of zie ik spoken? Voor zover ik weet, heb ik niks veranderd aan mijn routine bij haar. Behalve dan dat ze nu drachtig is. :')

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:40

ual_95 schreef:
Gefeliciteerd voor alle drachtige merrie's! :D

Welkom Valuna!

RivQ, dat is écht balen zeg. Hopelijk heel snel weer een nieuwe kans!

Gefeliciteerd met de dracht LaDonna! *\o/*

Wat is Fi toch een prachtige merrie, Cynthia. Ik herken overigens hetzelfde bij mijn merrie. Stalgenoten vandaag zeiden dat je 'het al echt begint te zien'. Ze is momenteel gewoon dik. :')

Setteli, ik hoop dat je snel het wachtbankje op mag! Fijn als merrie's zo duidelijk hengstig tonen.

ynekes, ik laat de mijne sowieso nog eens scannen in september voor een evt. gustverklaring. Zodra ik verandering merk (hengstig ofzo), laat ik haar sowieso scannen. Misschien dat ik eind juli ook nog een keertje pak, gewoon voor mijn eigen zekerheid.

StalMelyn Gefeliciteerd! Mooi beeld zo zeg! <3

Dais_ ik hoop dat het heeft gepakt! Zelf geen ervaring met vocht in de baarmoeder, maar van mijn dierenarts begreep ik dat het niet per see een probleem hoeft te zijn.

Luna2006 Dat is goed nieuws! *\o/*

Renske_W, ik wist niet dat je gewoon wat kon bijspuiten? Nooit van gehoord. Hopelijk gauw hengstig. Ik duim voor een goede scan!

Welkom Eve1974, spannende tijd voor jou! Zoals Piarens al aangaf, is het voor jou misschien leuker om bij het andere topic aan te sluiten. Daar worden nog een hoop veulens verwacht dit jaar en kan je wat meer meepraten!

Vandaag was mij een dagje wel. Pien is nu bijna twee maanden drachtig en ik merk toch wel gedragsveranderingen. Ze is een stuk alerter en voornamelijk hongeriger. :+ De afgelopen week lijkt ze alles te eten wat ze kan vinden. Ze viel vandaag zodanig aan op het hooi, dat ze een te grote hap had genomen en een lichte slokdarmverstopping kreeg. Gelukkig loste dit uiteindelijk vanzelf op, maar ben er wel van geschrokken. Zijn die veranderingen normaal/herkenbaar of zie ik spoken? Voor zover ik weet, heb ik niks veranderd aan mijn routine bij haar. Behalve dan dat ze nu drachtig is. :')

Heel herkenbaar hoor! Mijn merrie is nu ook 2 maanden drachtig, en ook enorm veranderd in gedrag, dit begon bij dag 40 ongeveer. Ze is echt een bitchy geworden naar andere paarden, ze jaagt mn paard op en probeert te trappen oren achter in dr nek :( ze is ook een stuk schichtiger als normaal, terwijl ze ookal sensibel is. Veel kan ik nu niet met der doen.

Geem idee hoelang ze hier nog last van gaat hebben? >;)

Maar ik weet zeker dat het bij beide door die hormoontjes komt..

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:15

Ynskes, heb je een scan pakket? Dan zit daar nog een scan bij in voor een eventuele gust verklaring, in oktober.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:40

Michelle5418 schreef:
Heel herkenbaar hoor! Mijn merrie is nu ook 2 maanden drachtig, en ook enorm veranderd in gedrag, dit begon bij dag 40 ongeveer. Ze is echt een bitchy geworden naar andere paarden, ze jaagt mn paard op en probeert te trappen oren achter in dr nek :( ze is ook een stuk schichtiger als normaal, terwijl ze ookal sensibel is. Veel kan ik nu niet met der doen.

Ben blij om te horen dat jij dat ook al merkt! Had niet gedacht dat die veranderingen zo vroeg komen. Die van mij is inderdaad ook een stuk schichtiger. Normaal gesproken durf ik een kind erop weg te sturen, zo braaf is ze buiten. Vandaag leek ze een stukje gras zelfs eng te vinden. >;)

Die van jou is niet hongerig verder? Dat valt me echt het meest op. Was écht dubieus vandaag. Ze kwam zelfs met haar voorbenen van de grond af, zo ongeduldig was ze toen ik met een kratje hooi aan kwam zetten. Ze leek wel beledigd!

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:48

ual_95 schreef:
Michelle5418 schreef:

Ben blij om te horen dat jij dat ook al merkt! Had niet gedacht dat die veranderingen zo vroeg komen. Die van mij is inderdaad ook een stuk schichtiger. Normaal gesproken durf ik een kind erop weg te sturen, zo braaf is ze buiten. Vandaag leek ze een stukje gras zelfs eng te vinden. >;)

Die van jou is niet hongerig verder? Dat valt me echt het meest op. Was écht dubieus vandaag. Ze kwam zelfs met haar voorbenen van de grond af, zo ongeduldig was ze toen ik met een kratje hooi aan kwam zetten. Ze leek wel beledigd!

Haha herkenbaar , alles is eng!

Ze is wel heel opdringerig als ik een stukje gras bij geef, en jaagt die ruin dan weg en duikt het gras in.. :j
Ze is gewoon erg chaggie ook vooral, alhoewel als ik dr knuffel/aai blijft ze staan en vraagt om die aandacht.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:48

StalMelyn schreef:
Oh leuk!
En naar wie mag suusje? (Mijn favorietje van je kudde O:) )

Als alles goed gaat, mag Suusje samen met Wiske naar Bailey <3

JM Idol's Whispr
Afbeelding
Spots N Dots Giddy-Up Suzette
Afbeelding

X

JS Deputy You've got a friend. Meervoudig kampioen en erekampioen.

Afbeelding

Hopelijk pakken ze in 1x. 15 juni mag ik de grens over.

En dan
Ilona Van 't Snepke (drachtig)
Afbeelding

Bambi 2 van de Meerheuvel
Afbeelding

Hella van de 7-ster
Cream dun, nog even geen foto, die volgt morgen.

X

Leandro van stal Hofeind (AKA Olaf)
Afbeelding

En

Jasmine Van de Berk
Afbeelding

X

Kolibri Du Mury Marais
Afbeelding

Maar dus nog maar 1 drachtig :') Voor de rest nog geen pogingen ondernomen.

En dan misschien nog 1 combi.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:54

Iig hele leuke plannen knolselder. Nu alles nog uitvoeren dan haha.
Heb je al een foto van olaf met minder haar? Wel benieuwd naar. Hij blijft leuk

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:56

Wanneer ik hulp heb zal ik er eens een mooie proberen maken :D

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:59

Vulina.. Ja! Ja ik weet dat die in oktober sowieso nog komt. Heb alleen het gevoel dat dat nog zoooo lang duurt :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:19

Even weer bijgelezen hoor!

Fleuribelle gefeliciteerd met de dracht!

StalMelyn ze monitoren de hele cyclus. Ik weet niet precies hoe of wat maar ik vertrouw erop dat ze weten wat ze doen daar.

Piarens succes met nog even wachten :)

BrigitteD ik heb die van mij weg gebracht omdat ze ook denken dat het aan de verdunning kan liggen en waar ze nu staat wordt ze rechtstreeks vers geïnsemineerd zonder verdunning. Ik weet wel dat haar moeder hetzelfde probleem had en dat het voor haar toen de oplossing was. Het is het proberen wel waard denk ik. Kun je met de merrie naar het station waar de hengst staat?

Setteli duimen dat het deze ronde pakt.

Fotsy ze hebben Wainonia nagekeken en ze sluit super mooi aan. Dichtzetten was absoluut niet nodig volgens Klijndijk. Ik weet niet hoe ze daar hier tegenaan kijken, maar als het zover is zal ik het zeker benoemen.

RuNi gefeliciteerd, dan kun jij nu echt beginnen met wachten.

Riv_Q ik zou pas 10 dagen na de eisprong opnieuw hengstig spuiten. Anders heb je kans dat het niks doet. En.. in jouw geval zou ik ook laten spoelen. Komt me bekend voor, viezigheid.. :(

salatiga fijn, weer op het bankje!

Kabayo top!

Cynthia mooi topic heb je gemaakt. Ik hoop dat deze dracht je brengt wat je hoopt :(:)

Moner gefeliciteerd!!

immii_clar mooi gefeliciteerd!!

Valuna welkom en veel succes

LaDonna gefeliciteerd!!

haha Cynthia, hoe zou ze eruit zien als ze wel 10 maanden drachtig is :+

AM succes vrijdag, hopelijk is het gelukt.

en Setteli, is het ei weg?

StalMelyn jippie, dat is super. Nu wat geruster verder wachten :)

knolselder dan kun je nu dus ook echt los met je merries. Veel succes, hopelijk worden ze allemaal mooi drachtig.

Renske succes met de beide de komende dagen.

Tinniie hopelijk is ze voldoende opgeschoond vandaag.

ual_95 haha oeh hormonen-bommetjes, leuk! }>

Zo, dat was weer een flinke kluif. Maar ik ben weer bij. De afgelopen dagen druk gehad, we hebben er een nieuwe aanwinst bij. Niet voor de fok, want het is een ruin, maar een mooi geroutineerd leerpaard voor mijn dochter en een klein beetje good-old-times voor mij om na meer dan 10 jaar weer een Z2-paard op stal te hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Als het goed is krijg ik vandaag weer een update over Wainonia. Ze is 3 dagen geleden hengstig gespoten, dus ik ben benieuwd of er al iets gebeurt daar en hoe het staat met dat vocht wat ze zagen de vorige keer.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:34

De echo was gematigd positief. De structuur die was gezien, is gelukkig een cyste en geen 2e vrucht. Maar de vrucht zelf zit niet op de goede plek, hij zit in de "poot"van de Y in plaats van in een van de takken. Maar schijnbaar kan het nog verplaatsen, dus over 2 weken weer een echo...we houden dus nog een slag om de arm.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:07

Hoeveel dagen zou ze nu drachtig moeten zijn LaDonna?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:16

Muronia, leuk paard! Ook fijn voor je dochter om zo'n leermeester te mogen rijden. Ben je van plan om hem ook uit te brengen op wedstrijd (als dat weer kan)?

LaDonna, soort van balen. Zit je nog 2 weken aan spanning vast. Ik hoop dat het verplaatst!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:45

Hmm LaDonna, gelukkig dat er maar 1 zit, maar toch nog even afwachten dus.

Ual_95 ik heb daar nog geen plannen voor maar zeg nooit nooit. Het belangrijkste is dat mn dochter er leuk mee kan rijden en dat ze er veel veilige km's mee kan maken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:23

Ladonna, kunnen ze het zelf nog verplaatsen als het over twee weken niet is verplaatst?
En wat doen ze als het niet verplaatst? Moet je dit een beetje zien als buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Is het gevaarlijk?
Sorry voor de vele vragen

Beetje ego post, dat weet ik; drie weken geleden kwamen twee fotografen foto's maken van mijn hengst maar ben zo trots op mijn merrie en hoe goed ze het doet dat zij ook mocht, staan nu ook dezelfde stal dus kon makkelijk. Uiteindelijk stal ze de show <3
[ITP] Welsh NWR Pleun showt in de avondzon

Ik kijk echt uit naar volgend jaar. Enige waar ik over twijfel is de rhino enting. Wat doet die voor mijn merrie als ik de enige ben die gaat enten? Haal ik daar echt voordeel uit of werken die entingen alleen als iedereen wordt geënt?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:09

suffie schreef:
Hoeveel dagen zou ze nu drachtig moeten zijn LaDonna?

Vandaag 18 dagen.
Ik heb het ook van de dierenarts, dus correct me if I’m wrong. Als het embryo op deze plek blijft zitten, kan het niet goed uitgroeien is het idee. Dan kán het misgaan, of een misvormd veulen geven. Als het niet naar een hoorn verplaatst, is er volgems mij niks aan te doen (dan afspuiten denk ik). Afwachten dus...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:59

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:04

Dank je suffie, dat is een heel interessante website, en het geeft ook hoop :j

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:16

Ual, Michelle Ben benieuwd of ik ook iets ga merken!

Knolselder, succes nog even!!

Muronia gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en spannend!!

Donna spannend nog even dus! Ik duim!!

Stalmeylin, daar twijfel ik ook over! De da is hier woensdag dus dan vraag ik het meteen. Op mijn vorige stal was het verplicht, deze helaas niet.

Suffie wat een leuke website!! Vond het leuk om te zien!!

Woensdag 32 daagjes. Hoop ik :') vind het maar spannend...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:45

Scannen jullie eigenlijk allemaal met 30 dagen nogmaals?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:49

Ik ga na 40 dagen nogmaals scannen ivm veulenverzekering zweden. Dan moet je dus als bewijs na de 40 dagen scannen. :=

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:08

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:20

Ja ik scan ook rond de 30 dagen, toch fijn om te weten dat er echt een hartje klopt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:36

In mijn pakket zit scan op 15-18 dagen, 30, 45 en 90 dagen (Gust scan). Sowieso de 15-18 dagen en 45 dagen in verband met de verzekering voor dracht, de andere nog maar even kijken. Beestjes vinden het niet bijzonder leuk haha en moet ruim een uur enkele reis rijden met de trailer om te laten scannen. :+

Misschien 30 dagen op kloppend hartje ook, dat als het niet goed zit er nog wat mogelijk is.