[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:59

baudyh pff dat zit je echt niet mee nee.. Hoop dat ze toch nog pakt dit jaar.

Ik denk dat ik het ook niet zou willen weten qua geslacht, we zien het vanzelf.

Change3x welkom!

LauraEH veel succes vandaag!

Nou tiwi.. ik durf het niet te zeggen, maar dat is wel "de Look" hoor!

Normale Wainonia:
Afbeelding
Afbeelding

Drachtige Wainonia:
Afbeelding
Afbeelding

Evelien__

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:25

Poedersuiker Kabayo! Hopelijk snel nieuwe kans!

Gefeliciteerd CP!

Balen Baudyh! Knuffel!

Gefeliciteerd Cyn! Heerlijk zo’n mooi kloppend hartje! Geeft altijd een geruststelling!

Gefeliciteerd Marije!

Welkom Change3x! Zelfde papa als mijn 2020-veulentje. Als dit keer gelukt is tenminste :)

Succes Laura!

Schattig Tiwi!

Murosch, heel andere blik in d’r ogen vind ik <3

Ik weet om 15u meer over Domino. Ze doet nu wel heel plakkerig ook, maar ik ga er maar van uit dat ik het me inbeeld :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:38

Murosch mooi om te zien die blik <3 qua geslacht.. ik heb het dus laten scannen. Was dus verkeerd :+

Spannend evelien!

Amhorses ik duim!!

Tiwi das inderdaad wel "the look" :j

Laura spannend!

Welkom change!

Oh nee he baudyh!! Wat sh*t...

Gefeliciteerd marije en cynthia

Hier vroeg gescand omdat ze vorige keer met 16 dagen al weer een groot ei had en erg hengstig. Ik hoop echt nog op een dracht. Ze doet weer bitchy tegen iedereen en als ze niet drachtig is vind ze echt iedereen lief. Duimen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:39

In het DBT 2019 al voorzichtig aan gemeld dat zoals het er nu naar uit ziet we uit kunnen kijken van een 2020 veulen van Maria *\o/* . Dit word een vol broertje of zusje van Isaac. Hier het bericht wat ik ook in het 2019 topic heb gezet:

Hier kan ik al heel voorzichtig mededelen dat Maria's 2020 veulen bijna bevestigd is *\o/* . Sinds 31 mei is ze niet meer gedekt. Hengstigheid tot nu toe niet meer terug gekomen, maar het is nog even afwachten. Roep nog niet te hard want dan zul je zien dat onze hengst er vandaag of morgen weer bovenop zit en het tegendeel bewijst _O- .

Wij scannen de merries niet, maar daar hebben wij de hengst voor. Als hij geen interesse meer toont in de merrie om haar te dekken of de merrie slaat hem af dan is de kans groot dat ze drachtig is.
Noem het altijd onze natuurlijk scan :D .

Van Brenda weet ik ook dat ze gedekt is, maar wacht nog op officiële bevestiging van haar eigenaar of ze ook daadwerkelijk dragend is :) .

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:48

Hopen dat hengstig spuiten toch nog lukt Baudyh. Het kan best nog op 30 dagen hoor.

Spannend Kabayo, hoop dat je gevoel goed zit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:56

Ik hoop het ook Kabayo!

xYaartje, hoe doe je dat met tweelingdracht / dubbele eisprong dan als je niet scant?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:14

Mooi is dat hè, die hele andere blik die ze krijgen :)

Spannend, Eef! Ik ga enorm voor je duimen!

xYaartje, en wat nou als ze drachtig zijn van een tweeling?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:16

Evelien overheen gelezen, heel veel succes straks!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:32

Renske_W schreef:
tiwi1969 schreef:
Welkom! Bijlezen en alle verhalen bijhouden... ben benieuwd of je dat gaat lukken :+

Volgens mij is dat onmogelijk. :')
Ik hou het hier ook echt niet bij. :=

Wat ontzettend balen baudyh!
Hopelijk lukt het toch deze ronde.

Ik kan het ook echt al een hele poos niet meer overzien dus ben maar gestopt met reageren.
Aangezien hier al meerdere keren aangegeven is dat bijleesposten soort van eis zijn.
Ik lees nog wel mee maar die bijleesposten lukt mij gewoon niet dus voor mij is de lol er al vanaf.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:06

Niemand heeft gezegd dat bijleesposten een vereiste zijn. Dat doet ook bijna niemand. Er is alleen gezegd dat het wel leuk is als je ook op anderen reageert en niet alleen over je eigen paard iets schrijft. ‘Op anderen reageren’ betekent niet ‘op iedereen reageren’.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:10

Ik probeer op zoveel mogelijk mensen te reageren, maar het lukt me ook niet allemaal. Door een andere post kwam i kterug op die van baudy.. Wat balen zeg dat ze niet meer dradchtig is.. Hopelijk pakt t nu gelijk nog!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:26

Gefeliciteerd voor de drachtige merries

Murosch , ze kijkt zo lief en rustig uit haar ogen nu
Baudyh balen zeg!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:32

Ik vind het nu heel plezierig lopen, soms een ego post maar iedereen leeft wel mee als het even niet meezit.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:58

Dankjewel voor het duimen lieverds! <3 Heeft helaas geen zin gehad.
Niet drachtig. Weer niet, dus nu "moeten" we wisselen van hengst. Vind het erg poedersuiker. Keek erg naar de combinatie uit.

Tiwi, ja ik vind het ook erg plezierig lopen zo. Morele steun doet veel voor diegene waarbij het niet meteen lukt en voor anderen die het wel van de eerste keer lukt, is weer een opsteker voor anderen! :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:00

Wat balen zeg..
Weet je nu al welke je gaat kiezen?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:03

Cioccolato schreef:
Wat balen zeg..
Weet je nu al welke je gaat kiezen?

Het wordt Columbus Z (Cornet Obolensky x Baloubet du Rouet)
Kazan Z was Baloubet du Rouet x Heartbreaker.

An sich zit ik er niet mee in, vind Columbus ook echt een fijne hengst maar had liever Kazan gehad dit jaar. Ach, volgend jaar meer geluk?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:05

Evelien__ schreef:
Dankjewel voor het duimen lieverds! <3 Heeft helaas geen zin gehad.
Niet drachtig. Weer niet, dus nu "moeten" we wisselen van hengst. Vind het erg poedersuiker. Keek erg naar de combinatie uit.

Tiwi, ja ik vind het ook erg plezierig lopen zo. Morele steun doet veel voor diegene waarbij het niet meteen lukt en voor anderen die het wel van de eerste keer lukt, is weer een opsteker voor anderen! :)

Wat ontzettend balen zeg!! Hopen dat het met de volgende hengst wel gewoon gelijk pakt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:06

op iedereen reageren lukt echt niet en dan ook vooral omdat het vaak over grote paarden gaat, die namen zeggen me allemaal niks, ik vind de foto's dan wel weer leuk, ik vind het dan niet zo leuk als ik met een vraag kom, die op iedereen van toepassing zou kunnen zijn en niemand reageert erop, een kleine drachtige merrie is ook een toekomstige mama ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:32

Evelien :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:43

Evelien, dat is echt balen! Ik snap dat je liever de hengst van je eerste keuze had gehad :(:)
Hopelijk lukt het wel met de andere hengst en lukt het volgend jaar met Kazan.

Jolandje, de namen van de KWPN’ers zeggen mij ook niet zoveel hoor. De Haflingerhengsten ben ik inmiddels ook uit. Dus alleen de Welsh Cob hengsten zeggen me wat. Maar volgens mij ben ik de enige in dit topic die daarmee fokt :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:45

Paard is paard jolandje, klein of groot, dat maakt voor mij geen verschil. Het verlies van ons mini veulen vorig jaar bracht evenzo enorm verdriet. En ik heb zoveel respect voor hoe dat kleine ponyvrouwtje haar verdriet en die ellendige bevalling heeft overleefd en gehandeld.

Evelien verdorie toch, wat rottig dat het zo loopt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:47

Ik probeer gewoon te reageren op alles. Maar meer algemeen dan echt met namen. :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:47

Evelien wat ontzettend balen, hopelijk heb je met je nieuwe keuze meer geluk!

@ jolandje kleine veulentjes zijn zo cute! Ik weet alleen niets van die fokkerij al is de biologie natuurlijk hetzelfde. Soms is het gewoon lastig om tips te geven als je het zelf niet precies weet.
Gewoon blijven vragen er is vast iemand die het antwoord weet, sneeuw je onder dan quote je jezelf en schop je je vraag even omhoog.
Edit: heb jouw vraag even teruggelezen. Een heel verhaal met allemaal komma’s. Er was moeilijk door te komen. Probeer kortere zinnen te schrijven, die zijn makkelijker te begrijpen.

Je vraag was, als ik het goed begrijp, of iemand herkent dat een merrie kort achter elkaar twee keer hengstig toont? Merries zijn rare wezens, iedere merrie is uniek. Meestal duurt de cyclus 3 weken, maar er zijn uitzonderingen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:23

Weer een hele hoop niet drachtig zeg...

Hier dit jaar ook maar 1 combi. Wou misschien ons maylinn nog dekken dit jaar maar heeft niet gepakt. Laat haar dan leeg dit jaar. Ze heeft me al 2 hele leuke veulens gegeven dus mag ze wel een jaartje rust.
Zijn allesinds al aan het kijken voor combis om volgend jaar te maken. Binnenkort een paar hengsten bezoeken

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:34

Hier ook geen kwpners maar een quarter. Ik ken alleen nog de oude kwpn hengsten zoals Concorde, Nimmerdor, Heartbreaker, Ferro, Flemmimgh enz. De namen van tegenwoordig zijn voor mij abracadabra....Behalve Totilas dan :+
De meeste dingen doe hier besproken worden zijn algemeen en van toepassing op alle merries, denk ik? Dus voel je vooral niet bezwaard om vragen te stellen Jolandje, of om gewoon slap mee te ouwehoeren :')

Wat een mooi duidelijk filmpje Cynthia!

Kabayo, Baudyh, wat balen zeg -O-

Cp112, Yess *\o/* Toch ook nog goed nieuws hier :)