[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:05

Pradadaan wat jammer toch maar misschien wel goeie beslissing. Mijn ervaring is toch als alle omstandigheden uitstekend zijn en ze dan niet willen, seizoen verloren.

Bedankt voor de uitleg vulina, ik leer dus nog alle dagen bij ook al heb ik al meer dan 12 jaar zelf paarden en zit ik al in de paarden sinds ik elf was.

Linda hilarisch gewoon je kansen oh om mijn vingers van af te likken. Ben nu al weer benieuwd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:35

Fotsy schreef:
Linda hilarisch gewoon je kansen oh om mijn vingers van af te likken. Ben nu al weer benieuwd.

zullen we wedden Evelyne? Het word een smoky black bonte bij Jupi, een smoky black effen bij Angel en een bruine bij Bucks :Y)
en ik gok 3 hengsten, ALS er een merrie tussen zit is die van Angel..... :+

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:01

Ik ook hoor Fotsy! Als je iets interessant vind leert het wel vlot :)

DL, nog nieuws?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:53

He gatver Rowan, heel veel sterkte, hopelijk komen ze er bovenop!!
Ik heb Roos er als jaarling ook bijna aan verloren. En al was zij destijds 50% van mijn ponystapel, lijkt me verschrikkelijk om zoveel zieke paardjes te hebben staan! :(:) :(:)

Verder nog wat drachtige merrie's; gefeliciteerd!!

Linda, ja erg jammer, maar keuring was ook alles voor geregeld, dus ook zonde als ze daar dan niet klaar voor is he.
Ik weet ondertussen 95% zeker dat ik geen pony + veulen mee heb naar die keuring, dus als het goed is handjes vrij om foto's te maken van Yazhi! ^_^

Nou is het niet voor 2018, maar mogelijk voor DBT2019; heb vandaag bij de opfok besloten dat Roos weer bij de paps van Raisa gaat, als hij t.z.t. nog beschikbaar is!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:03

Ik lees alles bij hoor meiden, maar man wat een drukt met smeren,temperaturen, metacam geven enzovoorts.

Dierenarts is geweest, maar kon helaas niks doen. Zodra ik een zacht plekje voel mag ik met een naald aanprikken om het te laten "klappen". Mijn drachtig gescande merrie heeft het nu ook :( Dus die moest gelijk aan de metacam om te proberen de koorts onder controle te houden zodat ze het vruchtje niet verwerpt..
Ik word momenteel echt geleefd.. Verschrikkelijk..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:41

Dustinlover schreef:
Ik lees alles bij hoor meiden, maar man wat een drukt met smeren,temperaturen, metacam geven enzovoorts.

Dierenarts is geweest, maar kon helaas niks doen. Zodra ik een zacht plekje voel mag ik met een naald aanprikken om het te laten "klappen". Mijn drachtig gescande merrie heeft het nu ook :( Dus die moest gelijk aan de metacam om te proberen de koorts onder controle te houden zodat ze het vruchtje niet verwerpt..
Ik word momenteel echt geleefd.. Verschrikkelijk..

Bah... Je kunt zo weinig, dat is zo rot hè. Over een week lijkt alles anders! Y;(

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:42

Hier goed en slecht nieuws.

Merrie drachtig maar helaas toch een tweeling.
Er was duidelijk verschil in groottes, dus de dierenarts heeft de kleinste afgeknepen (of hoe ze dat noemen) en ze heeft een spuit gehad zodat het andere eitje beschermd is tegen het afkomen.
Morgen wordt ze gescand of het kleine eitje is afgekomen en de andere er nog zit.

Ben wel erg blij dat ze netjes na 1 keer insemineren drachtig is en hopelijk komt er eentje af en blijft de ander zitten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 01:15

Kleurkansen zijn spectaculair, hier is dat te ingewikkeld wegens omstandigheden kan geen calculator er iets mee

Och Rowan wat een horror, ik duim dat de gevolgen minimaal blijven.

XPenny, even terug lezen en reageren op elkaar is wel zo gepast. Hopelijk blijft het ene vruchtje zitten.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 01:27

Caily schreef:
Kleurkansen zijn spectaculair, hier is dat te ingewikkeld wegens omstandigheden kan geen calculator er iets mee

Och Rowan wat een horror, ik duim dat de gevolgen minimaal blijven.

XPenny, even terug lezen en reageren op elkaar is wel zo gepast. Hopelijk blijft het ene vruchtje zitten.

Ik lees elke keer mee met iedereen en reageer hier en daar op sommigen.
Maar is het verplicht om als ik een update plaats, dat ik eerst de afgelopen 4 pagina's bijschrijf?

Ik leef met iedereen mee en heb voor iedereen hoop dit jaar. Maar via mijn telefoon gaat het heel moeilijk om alles bij te schrijven. Het is jammer dat er niet een fijne app bestaat van Bokt. :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 02:17

Misschien moet je even deze pagina doorlezen, ik gok dat je dan wel snapt wat ik bedoel. Er is helemaal niks verplicht hoor, we hopen en willen allemaal hetzelfde, maar omdat het een het ander niet uit sluit is de gunfactor enorm, dat vind ik nou net het leuke aan dit topic :) een app is handig, alhoewel nog meer uren telefoon niet bevordelijk zou zijn

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:46

Pennyx gefeliciteerd! ! Verwacht maar dat het goed gaat, mijn merrie is al vaker drachtig geweest van een tweeling.

Caily ik ben helaas ook niet in de mogelijkheid om op iedereen te reageren en als je doelt op DL, zij zit ook nog in een andet topic en daar wordt ook enorm met haar meegeduimd voor een goede afloop.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:00

Ik kan er wel tegen hoor :) Draai al even mee in het DBT en af en toe vergeet ik ook wel eens op andere te reageren omdat ik zo'n vergiet ben en pak ik de dingetjes mee die zijn blijven hangen.

Penny gefeliciteerd dan!

Vulina ja je kunt niks.. Ben alleen bang dat over een week nog niet alles is uitgebroken.. Schijnbaar kunnen ze nog echt wel even met die koorts enzo rondlopen pffff...

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:41

Gefeliciteerd met alle drachtige merries! *\o/*

AZ, had jouw verhaal wel gelezen over die TNT, maar nog niet gereageerd, wat ongelooflijk kak zeg, echt niet leuk!
Italië rij je ook niet ff op en neer naar toe..

Hier is de laatste van de 5 gisteren ook drachtig gescant *\o/*. Was nog even spannend, had t eigenlijk niet meer verwacht omdat er vieze uitvloei uit dr vulva kwam laatst, maar blijkt nu toch een vaginale infectie te zijn ipv een baarmoederontsteking.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:53

Gefeliciteerd mijnlieverd!

Bijlezen is inderdaad lastig op de mobiel. Ik probeer soms vaker te reageren en dan op de 'voorbeeld' knop klikken, dan heb je alle laatste berichten van volgens mij 2-3 paginas onderin staan. Erg makkelijk reageren.

Caily zo nu en dan een ego post moet kunnen vind ik. Ik heb er ook echt niet altijd tijd of zin voor om 6 paginas door te spitten :o

Gefeliciteerd penny! Hopelijk blijft je zitten :)

Leuk Aniek!

Jeetje wat een kleur kansen Linda.. Wel heeeele leuke kansen :j

Luna leuke hengst :D

Pradadaan balen zeg.. Hopelijk lukt het wel met Giv.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:04

super mijn lieverd, en nu een smokey grullo merrie _/-\o_

reageren is inderdaad niet altijd makkelijk maar ik probeer toch altijd over wat blijft hangen, vind ik ook netjes zo, we leven toch allemaal toe naar hetzelfde maar naar het topic vordert, worden deze mensen dan meer en meer genegeerd, merk ik.
en het is voor de nieuwelingen niet altijd makkelijk een plaatsje te veroveren tussen de mensen die elkaar al paar jaar kennen.

neon al nieuws van sarona, ik dacht dat ze gelijk met Flo was geïnsemineerd.

rowan gaat het nog met je? zal wel slopend zijn ook.

linda nee hoor, jij krijgt voor jup een smokey grullo merrie <3 <3 , voor bucks een bay tovero merrie en angel een hengst, een silver buckskin appie :')

aniekr raisa is dan ook echt supergoed gelukt, je mooiste veulen vind ik

caily zijn je paarden kleurgetest, waarom zou de calculator er dan geen weg mee kunnen? als ze getest zijn dan is het toch niet zo moeilijk behalve bijvoorbeeld sommige witpatronen of sooty kan je niet ingeven maar das ook van veel factoren afhankelijk, zijn modifiers dus wijzigen het uitzicht alleen maar veranderen niks aan de kleur.

xpenny hopelijk blijft deze zitten en op naar een gezond veulen volgend jaar, is je ook wel gegund na de miserie vorig jaar, en mag ik je een tip meegeven, van zodra je ziet dat je merrie uier maakt voor de 320 dagen DA bellen en aan de ab.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:21

Mijnlieverd; gelukkig alles drachtig nu! Het wachten kan weer beginnen 8-)

Fotsy, ja klopt, dat was inderdaad een verkeerd teken. Volgens mijn DA konden sommige merries vroeg uier krijgen. Voor 2018 weet ik wel beter...
Gelukkig, want ik ben door dit topic zoooveel wijzer geworden!
En daar wil ik jullie allemaal voor bedanken. Dat wanneer men ook vragen heeft er hier altijd geholpen en geadviseerd wordt met ervaringen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:54

Sorry voor de echo <3 *\o/*

Beide merrie's in de 1ste keer direct drachtig <3

Afbeelding

Afbeelding

Morgen Lillyfee voor haar 31 dagen scan, beide merrie's liggen 10 dagen van elkaar *\o/*

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:22

Wat gaaf Aniek! hopelijk weer zo'n veulen sjiek veulen als raisa.

xPenny; hopelijk blijft het ene eitje goed zitten.

Gefeliciteerd ML!

Gefeliciteerd nicole! mooie combi's weer voor volgend jaar!

Mijn combi maar eens samen op een foto gezet.
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:15

Gefeliciteerd voor de drachtigen. Wat een prachtige combi's hierboven <3

En droes.. bah! Hopelijk geraakt nu iedereen er veilig door. Sterkte !

Frosty is vrijdag geïnsemineerd maar heb er geen goed oog op. Had maar weinig rietsjes over. Als het nu niet pakt dan bestel ik nog 1 dosis. Derna stop ik er mee

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:11

Bij die van ons vandaag het hartje zien kloppen, nu nog even de exacte uitreken datum bedenken want volgens mij was ze 4 juni(?) geïnsemineerd

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:58

Hier helaas weer niet drachtig. Vandaag word ze weer geïnsimineerd. Nu poging 5, ze is nu hormonaal wel beter. We wachten weer af.

Dustinlover. Droes, dat is niet niks. Veel sterkte, hopen dat ze snel opknappen.

Mooie combinatie Luna2006

Nicole Gefeliciteerd met de drachtige merries!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:25

Oh Dustinlover, wat een vreselijke situatie! Heel veel sterkte ermee!

AM-horses, pff poging 5... om moedeloos van te worden zeg! Hopelijk wordt deze poging een plakker!

Verder lees ik veel goed nieuws! Gefeliciteerd aan alle drachtigen! Hier wachten we erg ongeduldig af tot 14 juli.
Ik lees nog steeds alles mee, maar reageer niet zo veel. Er is ook nog niet zoveel te vertellen, eerst maar een plakker zien te krijgen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:57

AM-Horses......Jeetje poging 5 alweer....hoop dat het nu gaat lukken!

DL.....Jeetje meid wat een werk zul je hebben om al je paardjes te controleren, behandelen etc. Hoop dat de rest zich er goed doorheen slaat.

Deni11.....Gefeliciteerd!

Luna2006.....Knappe combi hoor.

Nicole...Gefeliciteerd! Heerlijk allebei in 1x drachtig.

Mijnlieverd...Super, gefeliciteerd!

Pennyx....Gefeliciteerd, ik duim dat het vruchtje blijft zitten.

Linda.....Wat een kleurkansen, ben heel benieuwd!

Hier verder weinig nieuws, heb dit keer wel een beter gevoel bij de inseminatie dan afgelopen keer.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:59

DL, wat een nachtmerrie! Wat een zware tijd zal je hebben nu. Heel veel sterkte! Ik ga duimen dat de rest er goed doorheen komt.

AM-Horses, poging 5, jeetje, ik ga duimen dat het dit keer pakt.

Luna, mooie combi!

Nicole gefeliciteerd!

ML ook gefeliciteerd met de 5e drachtige!
Nee, Italië rijd je idd niet even heen en weer, maar zelfs de hengsten die iets dichterbij staan(België/Duitsland) was niet meer gelukt, zelfs als ik 's nachts was gaan rijden had ik dat waarschijnlijk niet meer gered.

Iedereen die ik vergeten ben ook gefeliciteerd met de drachtige merries, en iedereen die nog bezig is nogmaals succes!

Hier morgen Mausi weer insemineren, poging nummer 4.. Hopelijk dit keer wel raak.
Ze is er zelf helemaal klaar mee, scannen gaat nog wel, maar alles wat met naalden te maken heeft is een drama de laatste maand. Nu kwam ze de opvoelbox bijna uitzetten omdat ze even een prikje moest :roll:

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:56

Mijn New Forest merrie is vorige week donderdag drachtig gescand van Sulaatik's Vingino, ik heb haar afgelopen zondag weer naar huis gehaald *\o/* Ze heeft 75 dagen bij de hengstenhouder gestaan :oo

Mijn KWPN merrie is nog niet drachtig, maandag is ze gescand ... helaas leeg ;( Haar blessure is ook weer verergerd doordat ze een flinke misstap heeft gemaakt. Ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar. Morgen wordt ze weer gecontroleerd, hopelijk is ze eindelijk hengstig want een maandag gaf ze nog geen tekenen (19 dagen was ze toen) .... het zit niet mee met haar. Niet drachtig worden en haar blessure lijkt ook niet te verbeteren ;(

Er is al door mijn hoofd gegaan om mijn andere merrie maar te laten insemineren .... maar dat zal de hengstenhouder niet goed vinden :o