[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:38

Geen veulens deze nacht? Oh jammer ;)

Aniekr knappe drachtige dames

Whis heeft het erg lastig, moet ze nog lang?

Pandakaas jij zit met merrie die skippy bal hebben ingeslikt :=

Het begint echt te spannen voor velen. *\o/*

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:53

Gisteren wel alweer een 3ling bij de schapen...niet grappig.
Inmiddels zijn er 5 aan de fles en 1 van de 3ling die dinsdag geboren zijn is dood.
Zo is een hobby niet leuk meer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:54

Chexy is heel erg knap!!

Angel wat een pech zeg, hopelijk knapt ze na het veulen snel op!

Jolanda, eventjes opletten inderdaad!

KBK, nu zie ik tenminste echt schot in de zaak!

Carla, altijd spannend zo'n veulen waarvan je niet weet waaraan en waaraf..

Pandakaas, zo ze zijn echt hollie bollies :P

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:01

aniek , knappe dames hoor en mooi in vorm :j

pandakaas haha , jij hoeft niet te twijfelen over dracht , wat een bolle buikjes :D

voorlopig zetten we camille met saphira in de paddock, met de grote stal waar ze zelf in en uit kunnen, glowy en breeze dan op de weide erachter, die kunnen dan niet meer naar binnen, maar voorlopig is het mooi weer en moet het maar zo, als de voorste weide klaar is , kan camille met veulen daar naartoe , totdat Yuma terug is op 2 april en dan kan Yuma weer samen met breeze en kan camille weer terug naar de grote stal, het is even niet anders

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:03

Oh Jolandje, ze is echt leuk. Maar dat had ik al gezegd. Drie keer :o
Arme Whis, wat is dat toch sneu. Sterkte Patrick
Oh Pandakaas, wat een heeeeerlijke buiken! Ga even je topic volgen, leuk.
Bah Inowa, dat klinkt niet leuk. Hoeveel lammetjes hebben jullie nu in totaal gekregen? Hopelijk vanaf nu geen ellende meer :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:03

R12312 schreef:
Wat zijn die van jullie allemaal mooi slank voor dragende merries. Die van mij heeft gewoon een waterbuik zo zwaar is ze .

Mijn Flemmingh had vorig jaar ook zoveel zucht. Nu is ze heel mooi drachtig, wel zwaar maar helemaal geen zucht. Zou er nu dan eens een hengst uit komen :*

318 dagen;
Afbeelding

Vorige jaren kreeg ze het veulen rond de 325 dagen. Maar harste ze ook minimaal een week. Nu nog geen hars, dus ben benieuwd!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:13

Misschien een beetje domme vraag maar dit is voor mij allemaal de eerste keer... Wat is zucht? :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:24

En ophoping van vocht, vaak zit het als een soort plaat onder op de buik. Geen domme vraag hoor, gewoon stellen!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:27

Pandakaas, wat een mooie dames heb je een foto van jenka in zomerkleur. ze is nu zo grappig wit hoofd en de rest vos.

Zucht is vochtvasthouden. Vaak aan de onderkant van de buik. (vocht zakt naar beneden)

Jolanda, even puzzelen maar dan heb je weer een nieuwe indeling van de weide.

Hier begin ik te merken dat ze het zwaarder krijgt. Normaal staat mevrouw bij het hek te springen rond voertijd (tussen 6 en 7 in de ochtend) en nu lag ze nog heerlijk in de wei te slapen <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:36

@Carla; welkom in dit topic en succes met het volgen ervan :) Leuke pony!! Hier kun je heel veel informatie krijgen en vragen, dus als je twijfelt, gewoon doen!

@Jolandje; een jaarlinghengst kan inderdaad al dekken en bevruchten. Apart dus :)

@Patrick: hoop dat Wish inmiddels weer een beetje is opgeknapt?

@Inowa: houden ze het nog steeds binnen de dames? Of begint het te vorderen? Balen van de lammetjes, zo wil je ze inderdaad niet hebben. 2 mooie gelijke lammetjes blijft het mooist.

@Bellarose: knappe pony is het toch! Dat wordt een visite bezoekje inplannen!

@AniekR: Mooie fotos van je dames! Fijn dat het goede weer eraan komt. Leuk ook als je 2 merries hebt die samen moeten veulenen!

@R12312: Jouw merrie is ook al een merrie met meerdere veulens zeker? Die van mij is ook echt een buffel, terwijl mijn andere merrie op hoogdracht gelijk was aan haar 4/5 maanden dracht.

@Luna; is Marley wel drachtig gescand?

@Pandakaas: ook jij al weer met die geweldig bolletjes fotos! Te schattig!!

@Vulina; bij jou begint het nu ook te vorderen, spannend!

@KBK; jippie, ook vorderingen aan jouw kant!! Leuk gevoel als je dan op de kop hangt voor een foto en dat dan terug ziet he :)

Zo, volgens mij heb ik nu iedereen zo'n beetje bijgelezen van de laatste pagina's. Excuses voor degene die ik vergeten ben, niet bewust!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:44

Vulina schreef:
En ophoping van vocht, vaak zit het als een soort plaat onder op de buik. Geen domme vraag hoor, gewoon stellen!

Aah thanks! Haha weer wat geleerd. Ik heb bij Klasien nog niets gezien wat hier op lijkt. Het valt me wel erg op dat haar achterbenen een stuk grover geworden zijn sinds ze drachtig is. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon komen doordat ze al zo lang niet meer bereden wordt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:56

Arianne schreef:
Bah Inowa, dat klinkt niet leuk. Hoeveel lammetjes hebben jullie nu in totaal gekregen? Hopelijk vanaf nu geen ellende meer :(:)

4 schapen hebben nu lammetjes,totaal aantal lammeren geboren is 11.
Beetje teveel van het goede dus,1 lammetje van dinsdag is dood en 2 van de 3ling van gisteren doen het ook nog niet super.

Ceasar: nee ze maken geen haast,pepper staat nu helemaal stil in ontwikkeling.
Volgende week donderdag ben ik daar weer dus vanaf dan mag ze wel.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:24

Whis staat er beter bij.
Het is echt sneu voor der...
Hoop dat de kleine snel eruit wil voor haar scheeld voor haar weer.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:32

Wat jammer van het gestorven lammetje Inowa. En ik kan me voorstellen dat met zoveel lammetjes aan de papfles, je zelf niet veel meer slaapt. :(:)

En Wat een buiken hebben jouw merries Pandakaas :wow: Mooie kleurtjesverzameling heb je ook wel :o

Aniek: ooh daar zijn ze weer, de 'zusjes' :D Fijn dat je er al terug wat meer vlees hebt aangekregen.
Ze zien er in ieder geval goed uit +:)+

iEmma: ik heb die vraag ook moeten stellen hoor, ik had er ook nog nooit van gehoord voor ik in dit topic kwam ;) Er zijn hier geen domme vragen dus. De meesten hier hebben al wel wat veulens gehad. Voor de newbies is het vaak moeilijk te volgen in het begin. Ondanks het feit dat ik 2 merries hoogdrachtig heb, is het ook mijn allereerste keer dus super spannend :) Vorige week waren mijn spring- en dressuurlesgever druk in gesprek over hun merries die moesten bevallen (doorwinterde fokker + af-en-toe-fokekr) en de ene maakte zich zorgen omdat zijn merrie al uier aanmaakte en ze nog een kleine maand moest. Toen ik mijn haak in hun gesprek sloeg om te zeggen dat dat geen kwaad kon, dat het misschien wel nog zou wegtrekken en dat hij alleen moest opletten dat het niet te snel te extreem werd, omdat er dan sprake kan zijn van uierontsteking keken ze me allebei aan van: uuuum :? 8)7 :D Dit topic leert je heel wat :Y)

luna: als haar moeder ook zo'n kei was in het veulen verstoppen, zou ik me nog niet direct zorgen maken.
Bij imperiosa heb ik rond nieuwjaar even gedacht dat ik beweging zag, maar daar twijfel ik intussen al weer aan. Nu dacht ik dat, gelet op de reuzebuik van Sierra, ik wel iets zou moeten kunnen zien bij haar, maar nope ook nog niets. Hopelijk wil het veulen zich morgen even laten zien, dan heb ik wat meer tijd om naar haar buik te staren :o

Jolandje: lijkt me inderdaad wel de puzzel waard, want hengsten kunnen toch al heel snel vruchtbaar zijn (volgens het boek 'Paardenfokkerij' :o )

Ah arme Whis. Ik help hopen, Patrick :)

R....: ooh die haar uier is toch ook al wel mooi aan het vullen. Ik ben benieuwd. Is je Flemmingh merrie drachtig van een dressuurhengst? Want ik meende me te herinneren dat er nogal onverwachte combi's waren bij jou.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:34

Ik slaap gelukkig redelijk goed,mijn vriend is degene die nu alles moet doen want ik zit weer in limburg.
Volgende week donderdag ben ik er weer en dan kan ik ook wat werk uit zijn handen nemen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:41

Crines schreef:
R....: ooh die haar uier is toch ook al wel mooi aan het vullen. Ik ben benieuwd. Is je Flemmingh merrie drachtig van een dressuurhengst? Want ik meende me te herinneren dat er nogal onverwachte combi's waren bij jou.

Bedoel je vast mij mee. Deze krijgt inderdaad een veulen van een kwpn dressuur hengst. Onverwachte veulens hebben we niet hoor :') Wellicht doel je op de combinatie kwpn x appaloosa? Of fries x appaloosa?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:42

AniekR schreef:
Moratoetje, die buik groeit nog bescheiden, maar wat een uier al inderdaad! Maar is niet haar eerste veulen toch?

Ik vind dat ze een behoorlijke buik heeft, ze draagt het wel meer naar beneden. Het is haar 2e veulen nog maar als je haar 'miskraam' van 2 jaar geleden niet meetelt. In 2008 heeft ze haar 1e gehad.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:44

Iedereen bedankt voor de lieve berichtje. Heb wel braaf alles bij gelezen maar geen put om alles te onthouden want het hakt er flink in van fien. Er was iemand die vroeg wat ik normaal met dr deed. Fien heeft altijd onder het zadel en voor de kar gelopen. Tot 3 jaar terug nooit niks gemankeerd en toen kreupel geworden bij een endurance wedstrijd en vanaf daar valt ze van de ene blessure in de andere. Tussen Door helemaal Goed geweest. Van de een op de andere dag ineens stok kreupel toen was ze al dragend en vanaf dat moment staat ze stil en krijgt ze gecontroleerd beweging Door stappen aan de hand of molen. Toen dat gebeurde was er op de echo niks te zien van blessure en nu dus ineens 2 peesblessure. Schiet mij maak lek ik weet niet waar het vandaan komt.

Verder zie ik wel een paar mooie dikke buiken voorbij komen. *\o/*

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:48

Vulina schreef:
Crines schreef:

Bedoel je vast mij mee. Deze krijgt inderdaad een veulen van een kwpn dressuur hengst. Onverwachte veulens hebben we niet hoor :') Wellicht doel je op de combinatie kwpn x appaloosa? Of fries x appaloosa?

Oeps ja sorry :o
Ik bedoelde niet onverwacht in de zin dat je de veulens niet gepland zou hebben, maar onverwacht in de zin van een niet-alledaagse combi idd :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:54

Angelpam sterkte met je merrie. Wat apart zeg ineens en dan nog beide achterbenen. :(:)

Crines bij te snelle uierontwikkeling moet je denken aan Placentitis. Om de volgende keer je haak erin te slaan. :P Dat je de theorie kent is al heel handig voor bij de praktijk,dus komt wel goed!

Patrick fijn dat Whiz wat beter is. Wellicht is het veulen te beweeglijk of drukt op iets?
Hoe is haar uier nu? Ze was flink aan het vorderen toch?

Inowa niet handig al die drielingen. Vorig jaar was het hier ook zo een jaar.

Carla welkom in het topic!

Bellarose ze is echt een leukerd!

Pandakaas die hebben buiken te vergelijken met mijn Vera haha. Je kunt ze rollen! Geweldige bolletjes wol inderdaad.

Vulina ha ook bij jou vorderingen,dat maakt het weer al iets echter allemaal.

Butengeweun die doet dus rustiger aan van nu af aan.

Arianne dank je,ze houdt zich gelukkig kranig en ik hoop dat we vanaf nu werken aan herstel en op naar beter dan vroeger! Dat ze thuis kan blijven wonen is haar lang leven dus... moet lukken.
Ook al zo fan van Jolandje haar veulen? :') Hier ook dus. <3

AniekR jouw merries poseren altijd zo mooi voor de foto! Ze zijn beiden toch mooi gevuld in de breedte,inderdaad niet zo erg een hangbuik,ik ben zo benieuwd!

Kiki Bo op 300 dagen! *\o/*

Cynthia nou gaat het ineens toch snel voor jou en Kees hoor! *\o/*

Hier ook al meer dan een week gebroken nachten en de merries werken niet mee. -O-
Nikita slaapt dan ook nog eens heerlijk plat,vanaf 3u30 ging het alarm onophoudelijk plat..
Wat ben je dan wel blij met een camera erbij!
Maar toch. :z dus...
Ze lopen weer heerlijk in de wei in het zonnetje maar ik verwacht niks...
Bij Karin is het wel echt al een ontzettende plakzooi uit haar uier,de ene kant testte 6.5 en de andere neigde wat naar 6.0.. Mocht ze nu ook eens willen voortdoen voor de rest.. 8)7

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:56

Appaloosa x KWPN zie je nog wel eens vaker. Helaas voor het ras vind ik dat er vaak behoorlijk middelmatige merries worden gebruikt, voor de grote maat. Er zijn maar weinig goede merries.. Fries x appaloosa is wat minder vaak voorkomend, dat is de combinatie van mijn zus. We hebben nu een jaarling staan uit dezelfde combinatie, erg gaaf dier!

Persoonlijk ben ik meer van het KWPN, maar de stipjes zijn soms toch ook wel erg gaaf.

Ik denk dat ik uit mijn keuze voor volgend jaar ben :j
Waarschijnlijk dan maar 2 veulens;
Apache bij de Gribaldi merrie, Charmeur bij de Flemmingh merrie :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:58

wauw Pretty wat een post weer _/-\o_
gebroken nachten met Nikita als platslaper... :(:) arme jij! Maar hopelijk word het allemaal beloond :D

inowa, :(:) bah wat een pech!
Sowieso komt er een hele hoop ellende voorbij dit jaar! Ik geloof dat we allemaal extra hard moeten hopen op gezonde baby's! Het drukt ons wel weer met de neus op de feiten.... gezondheid boven alle geslacht-/kleur wensen.

Ik ben ook een newbie hoor :o vorig jaar was mijn eerste veulentje.
Maar je leert echt heeeeeel veel in dit topic vind ik :j :)
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 11-03-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:59

Inowa, nooit leuk als er diertjes overlijden |(
Voor je vriend wel een hoop korte nachtjes dan met zoveel aan de fles

jolandje, Even schuiven is idd wel verstandig al is het soms wel even behelpen.

Vulina, gaat ook opschieten, uier vult al redelijk.

butengeweun, dametje heeft het zwaar zo te horen. Niet vooraan tijdens voertijd,

iEmmaaa, domme vragen bestaan niet hoor! Voor mij is ook alles nieuw, is ook het eerste veulentje wat we zelf fokken.
Wel bij andere van dichtbij meegemaakt, maar dit is toch heel anders.

Patrick, fijn dat het nu weer ff beter gaat met Whis. Duim voor je mee.

angelpam, Soms is het echt een raadsel hoe ze eraan komen. Blijven duimen voor jullie hoor.

Nog een foto van m´n dochter met Bo <3
Afbeelding
Heerlijk momentje tussen die 2, gewoon ff tussen het stappen door.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:01

Kiki: ze staan nog bij moeders dus in principe hoeft hij er snachts niet uit om te flessen.
Flesje is alleen als extra erbij zodat ze geen achterstand oplopen.

Maar mijn vriend is melkveehouder dus heeft het al druk genoeg,lammetjes fles geven kost tijd die hij gewoon niet heeft.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:02

pretty schreef:
Crines bij te snelle uierontwikkeling moet je denken aan Placentitis. Om de volgende keer je haak erin te slaan. :P Dat je de theorie kent is al heel handig voor bij de praktijk,dus komt wel goed!

Nouja, ik ben dan ook nog altijd een newbie _O- Ik dacht toen ik het zei al dat zo op het einde van de dracht uierontsteking wrs niet zo vaak meer voorkomt.