[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:26

@ Sjoert, gefeliciteerd!

@ Dyonne, hee leuk dat je hier ook post Haha!
Fijn dat het toch nog gelukt is met Maybel.
Is Caru ook drachtig?

Hier worden de merries als het even lukt ieder jaar gedekt.
Is ook het enige wat ze hier hoeven te doen, veulentjes krijgen en de wei kort houden Haha!
Macy laat ik volgend jaar wel leeg denk ik, dan heeft ze 6 veulens op rij gehad en 8 in totaal en ik wil me toch meer toeleggen op de mini's.
Al moet ik zeggen dat ze er absoluut niet onder lijdt en ze altijd erg gelukkig is met een veulen aan de voet en tijdens de dracht.
Dus misschien beslis ik volgend jaar toch anders Nagelbijten / Gniffelen
Zal straks eens een topic maken met foto's van haar veulen van dit jaar. Gisteren eindelijk weer eens wat foto's gemaakt, hij gaat al weer bijna weg Scheve mond

Ik scan de merries op 18 dagen, rond de 6 weken nog een keer en afhankelijk van een vruchtverzekering nog een keer na 90 dagen. Doe ik ze niet in de verzekering dan laat ik het erbij want als het er dan af is, dek ik ze toch niet meer...
Voor Macy heb ik een goede gustregeling en de mini's zijn door m'n eigen hengstje gedekt.

Binnenkort van de mini merries ook maar eens dikke buiken foto's maken. Bij Isis begin je al wat te zien, ze zit nu op 17 weken en bij zo'n kleintje valt het toch een stuk sneller op.
Dynamic is vooral rondom drachtig, oftewel vreselijk vet Nagelbijten / Gniffelen
Macy kan je ook rollen...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:33

oeh, ik sta er ook nog niet bij Haha!

uh ff denken hoor
Dana01 ..... Summer x Tibbs Midnight Mardi Gras - 20 april 2009

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:34

Zijn er hier veel mensen die een vruchtverzekering afsluiten? Ik heb er wel naar gekeken, maar vind dat je behoorlijk wat premie moet betalen....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:56

Twinklebel: mijn buurman heeft altijd meerdere merries drachtig, dat scheelt, met 1 merrie en niet al te hoog dekgeld is het idd minder aantrekkelijk

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:33

ik zou het best leuk vinden om daar wat meer over te lezen, is er een speciale site waar je daar wat informatie over kan vinden. (weet wel wat het in houdt, maar zou het leuk vinden om het eens helemaal door te lezen)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:19

sjoert gefeliciteerd!
enne welkom maar weer het topic wordt groter en groter Lachen
ik zou het ook wel leuk vinden als monique4 en pj gewoon blijven posten af en toe, maar begrijp zeker dat het een teleurstelling is dat je paard niet dragend is..

ik ben denk ik donderdag helemaal uitgeput Tong uitsteken leef aleen maar met nachtmerries, af en toe over nobel maar gewoon opeens over alles.. lekker dus haha.. donderdag is het gewoon dragend dan wordt ik positief gek, niet dragend is klaar.. anders vind ik het helemaal te laat!

ze is nu wel echt liever en niet 1 of 2 dagen maar echt liever! iedereen mag der aaien, mag der pakken (voorheen moes je uitkijken want mevrouw was rap met der achterbenen zeg maar) dus als ze dragend is wil der wel 11 maanden zo hebben Tong uitsteken vandaag trouwens 14 dagen geleden na inseminatie!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:14

Onze merrie is dan 22 mei uitgerekend, vind dat een mooie tijd. Ze lopen bij mij 24/7 buiten met schuilstal dus wil het veulen ook neit te vroeg hebben ivm het eventuele koude weer.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:16

ladpr idd mooie tijd, mijne (zou) komen moeten in juni

nouw ik ga jullie een week niet spreken Doei, doei
ik ga op kamp > Hippago Lachen
dusse *LOL* Doeiii Doei, doei

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:18

Veel plezier jurst kiki.

Ja dus dan pak ik volgend jaar als alles voorspoedig gaat neit de veulenhengstigheid maar de voglende

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:30

hoi, meld me terug

heb er nu 3 drachtig. 1 hadden we niet meer verwacht, maar met wat truckjes toch drachtig!! Eigenaar was door het dolle heen haha. Wel even een leuk moment.
1 merrie staat nu op ploffen, 1 sla ik dit jaar over. Is geen goede moeder, dus ga maar eens goed nadenken over wat ik zal doen.
dus nog 2 te insemineren, en weet niet wat de eigenaar wil met de merrie die nu nog moet veulenen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:28

kiki, veel plezier op kamp

hey pvd Lachen
mooi dat de derde toch nog drachtig is geworden. (magie gebruikt zeker)

pff is het bij jullie ook allemaal zo warm, best lekker hoor, in de schaduw, maar ik wou zo graag met mijn zusje naar het bos, misschien vanavond nog maar eens proberen. ik wil van de ene kant van het bos naar de andere kant zien te komen. (sinds we 2 jaar geleden verhuisd zijn ben ik nog niet aan de andere kant gekomen zo groot is het, alleen met de trailer er een keer heen gereden)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:33

heee pvd is ook weer terug! Go jij! Go jij! Toch al weer 3 drachtig! Beetje bij elkaar in de buurt uitgerekend?

lisanne: ja nog een paar daagjes, mijn eigen positiviteit is toch stiekum weer gezakt Bloos Maar je weet niet, en idd ook hier was het de laatste ronde voor dit jaar. Met het verschil dan dat ik er tenminste één drachtig heb, die zit vandaag op precies 6 weken! Wordt ook deze week voor het laatst gescand (gelijk met sjanty, ik denk donderdag of vrijdag moet de afspraak nog maken)

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:04

* Haai Dyonne, gefeliciteerd met Maybel, en leuk dat je Hunter als hengst hebt uitgezocht. Ja

* Verder iedereen gefeliciteerd met de drachtige merrie's. Ja

* Dynamic zit vandaag op 95 dagen dracht. Go jij! Go jij!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:30

Stond ik wel al bij het lijstje?

Pauk - Alonna (v. Amadeus) x Nassau - 18 mei

Keuring is super gegaan!
Hengstveulen had een 2e premie (2D volgens mij zo uit het hoofd?)
Alle andere (Merrieveulen,Jaarling, 5-Jarige en 11-Jarige) hadden allemaal een 1B premie en waren dus reservekampioen van hun jaargang!!!!

Bij fokgroepen, stalgroepen en merries met afstammelingen hadden we ook 1B

We hebben ons ook geselecteerd voor de nationale eind augustus met beide aanspanningen..
Alonna stond 1e met onze trainster.. Kyra en ik stonden 2e

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:59

mijn positiviteit begint juist te stijgen jenny.. hopelijk geen slecht teken..
komt denk ik omdat nobel heel lief is en tegelijkertijd heeel veel grapjes heeft Tong uitsteken
mja ik was de eerste 1,5 week echt NIET positief hoor, zeg maar gerust strontchagrijnig hahaha

gefeliciteerd pauk!

pvd you're back Lachen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:02

pauk, klinkt heel super netjes, leuk hoor! zijn er wel veel, je zal wel moe zijn.

miszlisanne hopen dat de positiviteit zn ding doet Lachen

owh die buitenrit vandaag was heerlijk ben dik 1,5 uur met mijn zusje weg geweest, niet de andere kant van het bos bereikt maar wel heerlijk gereden, veel gedraafd, dan is er geen daas te zien Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:32

Miss is hengstig!! Go jij! Go jij! Ik had niet verwacht dat die nog gedekt kon worden dit jaar. Haha! (Ze is 1 week geleden voor de 2e keer hengstig gespoten) Morgen gaan we dekken. Ja

Pauk; gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:15

Fijn Marlijn!

Pauk, gefeliciteerd!!! Jullie ring was te ver weg, en ik had geen puf om helemaal die kant op te lopen vanaf onze vrachhtwagen. Volgens mij waren jullie ook met jullie aanspanningen aan het rijden toen wij in de ring waren met het damesnummer geloof ik. Zag in ieder geval 2 hafjes.

Hier ook nog leuk nieuws, gisteren kampioen regio zuid (er is een regio zuid en een regio noord, dus zeg maar de helft van nederland) geworden met het tweespan. Eentje is eigen fokproduct, de andere is een ruin van nu 20 jaar oud. Oudjes doen het goed. Haha! Bij een eerder kampioenschap (damesnummer enkelspan) stonden we al 3de, echt gouwe ouwe bij hem dus.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:42

Dan zijn wij dat inderdaad geweest.. Ik heb verder amper ergens tijd voor gehad.. Flink heen en weer gelopen kwa paarden,achter elkaar de ring in..

Jij ook gefeliciteerd!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:12

marlijn: miss hengstig Go jij! Go jij! , nu nog "even" drachtig worden!

pauk en neon: van harte met de resultaten, keurig!

lisanne: ik heb hele constante merrie's. nooit chaggie en altijd knuffelig, merk je dus helemaal geen verschil aan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:37

Jullie zullen ook wel afgezien hebben met dat weer en dan zo druk. Onze pony's waren echt keer op keer drijfnat. Bij de merrie liep het er al in straaltjes van af toen die nog de ring in moest. Had ze 2 keer op en neer gereden en stond ze al een tijdje stil. Nagelbijten / Gniffelen Maar die maakt zich met stilstaan al ontzettend druk. Pittige rubrieken ook nog moeten rijden. Beestjes waren blij dat ze weer thuis op stal stonden. Toen kwam de verrassing toen ze gegeten hadden, weer van stal af en weer wassen voor de volgende dag. Clown Geen ook met veel gesteun en gekreun gepaard. Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:17

Vooral Alonna was het op gegeven moment echt zat.. Gelukkig toen zevoor de wagen stond kwam ze weer een beetje tot leven..
Gisteren hadden we dan nog een fotoshoot maar de paarden waren ook nog steeds moe, net als wij..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:14

Gisteren hadden wij dus weer wedstrijd, en mochten ze gezellig weer aan de bak. 2 rubrieken voor iedere pony, net als zaterdag, volle bak dus. En de laatste rubriek gisteren was dus ook nog eens een kampioenschap. Ik vermoed dat ze nu ook wel echt moe zijn.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:37

Jij ook gefeliciteerd met de resultaten Neon!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:07

Nou ik meld me weer eens, Da vandaag geweest en Utoop is drachtig van Rocco, 24 mei zit ze op de 340 dagen.