[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:45

monique4 @ Mijn merrie is delaaste dag 31 mei nog gedekt.
ik zal wel verkeert getelt hebben hahaha
Volgens mij is het 77 dagen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:48

ijsklontje schreef:
@Noetanchamon dat van die hengst weet je zeker??? of is dat je bestelling

Was ik me ook af aan het vragen, heb ergens gelezen dat de DA het geslacht na een bepaalde tijd kan zien, dat wil ik oooook Haha!

@kitzbi, Nagelbijten / Gniffelen weer een dag langer.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:50

monique4 schreef:
Was ik me ook af aan het vragen, heb ergens gelezen dat de DA het geslacht na een bepaalde tijd kan zien, dat wil ik oooook Haha!

Ja maar alleen rond een bepaalde tijd. Weet het niet precies hoelang maar onze merrie is laatst nog voor de zekerheid gescand maar die was al te ver heen om het te kunnen zien.
Jammer, had het wel graag al willen weten. Knipoog

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:50

het gaat inderdaad echt snel he, dames... Lachen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:56

ja het gaat echt snel vick zit ook al op 125 dagen.
Ja ik had stiekem ook het geslacht wel willen weten, maar aan de andere kant dan is die verrassing eraf. Dus laten we de spanning er maar gewoon inhouden.
NU maar hopen dat die neuroloog volgende week goed nieuws heeft dan kan tenminste weer wat gaan doen. Ik word namelijk helemaal stapel gek hier in huis. Iedereen speelt voor waakhond. Ze zorgen wel dat ik de kans niet krijg om iets te gaan doen. Mijn vriend neemt de auto mee en op stal weet iedereen wat er aan de hand is. Dus dikke kans dat ze me daar ook allemaal in de gaten lopen te houden. Ik word diverse keren gebeld of ik nog wel braaf thuis zit grom. Het is net Big brother.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:59

hahaha, moet stiekem wel lachen, ijsklontje... Knipoog
Was er wat mis dan?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:11

ShamalArabs schreef:
Nee, mijn oudste, die is 2 maanden naar belgie geweest naar zijn vorige eigenaar om daar merrie's te dekken. Maar hij is heel vruchtbaar, altijd in 1 keer raak.

Mag ik vragen waarom ze maar met hem blijft dekken ?
Als ik haar was zou ik een keer van hengst wisselen. Er zjin nog zoveel andere hengsten in Belgie.
Ik moet er niet aan denken AL mijn merries ieder jaar vol te stoppen met het zaad van onze eigen hengst.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:11

ze verdenken me van een hernia. Ik heb wel vaker laast van mijn rug en 4 weken geleden had ik een overbelaste rugspier. Afgelopen zaterdag kan diezelfde pijn weer terug alleen veel erger. Ik kon niet eens mee in bed liggen. Dus huisartsenpost gebeld . Kreeg ik mijn oude medicijnen terug. Ik dat spul samen met 3 ibruprofen genomen en het deed niks. Om 5 uur 's nachts kon ik vervolgens niet meer staan. Dus is er een huisarts langs gekomen. Na wat testje vond hij dat ik voor verder onderzoek verwijsbrieven moest halen bij mijn eigen huisarts. nadat hij me nog meer pijnstillers en valium voorgeschreven had en me valium gespoten had is hij vertrokken. Oh en ik kreeg bedrust van de weledele heer. Nou is dat naar een shot valium geen probleem. Dan slaap je als een roosje. Ik werd om 2 uur 's middags weer eens wakker.

En eigenlijk is de ergste pijn sinds dien ook wel weg. Ik slik niet meer alle 3 uur pijnstillers en kan best aardig uit de voeten, als die waakhonden er niet waren. Maar goed ff uitzingen tot volgende week woensdag. Dan krijg ik meer te horen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:20

@ijsklontje, valt niet mee om huisarest te hebben Nagelbijten / Gniffelen en waakhondjes Duivel in ieder geval beterschap en hopelijk hrijg je vlgd week woensdag groen licht om meer te kunnen doen Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:20

Het geslacht van de veulens weten zou wel makkelijk zijn maar bederft toch ook wel een hoop voorpret.. De namen zoeken voor hengst en merrie.. De geboorte.. De 1e keer het staartje optillen.. De keuze of je het houdt of niet.. En vooral het gissen naar.. Het wordt dit of het wordt dat.. Tot nu toe heb ik het 1 keer fout gehad, alleen dit jaar.. Bij onze nieuwe merrie.. Bij m'n andere merrie heb ik het altijd goed gehad..

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:26

monique4 schreef:
@noetanchamon, hoever is Twister? en mooi dat ze nog drachtig is. Haha!

Hahahaha, dan moet ik altijd in Nicole haar onderschrift kijken. Geloof nu 106 dagen ofzo Knipoog

CynthiaVJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:46

Wat zijn jullie merries allemaal al ver, Djody wordt maandag waarschijnlijk gescand en dan weten we of we 1 of 2 veulens krijgen.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:14

Suzanne F. schreef:
Zijn er nog veel mensen bezig nu om hun merrie drachtig te krijgen? Het is behoorlijk laat in het seizoen nu natuurlijk.

Wij hebben nog 1 merrie gedekt (Chess) wordt zometeen gescand (18 dgn) dus ik hoop jullie straks nog wat blij nieuws mede te kunnen delen!!
Mocht ze niet dragend zijn dan stoppen we ook voor dit jaar en beginnen we komend jaar lekker op tijd.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:14

hmm een hernia klinkt niet fijn.... hopelijk valt het mee... maar die waakhonden zitten er niet voor niets. Knipoog Lachen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:34

na het woord hernia ben ik ook wel in gaan zien dat ik beter niet op mijn paard kan klimmen en dat box mesten misschien ook niet bij de meeste goede bezigheden behoort. Haha!
Dus ik zit braaf thuis doe wat opdrachten voor school en probeer het uit te zingen tot volgende week woensdag. Slapen
Zul je zien dat heer docter eerst weer afspraak moet maken voor scan enfin weer 2 weken verder voor ik iets weet. Ik het zie het alweer gebeuren. Dan nog 2 weken voor de uitslag daar gaat mijn vakantie *zucht* Maar goed we blijven positief en genieten van de rust Gestoord

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:45

Hoi, amber is nu 2 maand drachtig volgnesmmij.
en ze is nu al harstikke dik.. denk dat het van het gras komt maar nu heb ik een goed excuus Nagelbijten / Gniffelen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:53

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:07

Ijsklontje: ja braaf zijn en luisteren naar iedereen hoor! Ze hebben vast het beste met je voor Schijnheilig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:21

Spirit haar "hengstigheid" is alweer bijna over geloof ik, hij is niet goed genoeg geweest om te dekken.

Ging er toch al van uit dat ze niet drachtig zou worden, dus de teleurstelling is niet al te groot. Knipoog

Maar ach, 3 merrie's drachtig lijkt me toch netjes! OK dan!
(Al dachten we dit jaar dat we er ook 3 zouden krijgen, en toen werd het er maar 1)

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:30

En heel voorzichtig kan ik melden dat ook Chess drachtig is !!!
..... Maar.... de DA komt zaterdag nog even terug want hij zag 3 dingen te zitten waarvan hij van 1 zeker weet dat het een vruchtje is, 1 heel zeker een kiste en de laatste was niet helemaal duidelijk te zien dus eigenlijk nog even afwachten.

Hementa is ook nog een keer gescand en is idd dragend!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:42

spannend Ni_Mi hopen dat alles goed is.

Hoe is het eigenlijk met Sizzle die moet toch ook bijna gescand worden????????????

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:20

Sizzle lijkt hengstig te gaan worden. Komend weekend weet ik dat met meer zekerheid. Als ze hengstig is laat ik pas scannen voor de gustverklaring als ze weer eens op de foto moet. Wordt ze niet duidelijk hengstig dan scan ik volgende week. Maar eigenlijk zag ik gisteren al aan haar rug dat ze hengstig gaat worden, die is namelijk altijd een aantal dagen daarvoor meer gespannen. Ook haar omgan met ruintjes neigt naar hengstigheid. Helaas dus.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:22

Jammer Sizzle. Ga je het volgend jaar weer proberen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:22

nee, misschien over 2 jaar.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:36

jammer sizzle gaat het wel goed met haar been?