Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:16

haha, ik zie het al helemaal voor me

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:36

ja ik ook, de mijne is vorig jaar onderuit gegaan, ze was zo gek aan het doen, ze viel helemaal op dr buik, stond binnen notime weer op en danste weer rustig verder ik schrok wel even. Maar die muts merkte niet dat ze haar hoef had gekneusd. vandaar dat ze nu niet meer mag schaatsen wanneer er sneeuw ligt haha

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:37

ik vind het te riskant buiten in de sneeuw, maar dat komt omdat ze van stal af kwam, jou paarden (MarijeR) staan altijd buiten zeker? want dat scheelt wel, gelukkig is er waarschijnlijk niks met het veulen, dat zou erg zijn.

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:59

Hehe, eindelijk dan mijn beloofde foto's

Dikke buik op 191 dagen:
Afbeelding

En Fayette d'r speldenknopjes
Afbeelding

Ijzers? Fayette heeft geen ijzers om maar ik zou ze er wel vanaf halen. Alhoewel je in jouw geval (=suepergirl) misschien beter eerst advies aan een DA en/of de hoefsmid kan vragen.

TanteMiesje schreef:
Ja zeg! HOHO! Ben ik toevallig even op BOKT aan het snuffen, zie ik DIT staan!! >;)
Weeeehhhhhh.....het is ook mijn eerste (halve) veulen!!

Tante Miesje

Zorg jij er maar eerst voor dat je zelf dat kind van jouw er eerst uitperst. Daarna praten we wel weer verder! Afbeelding

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 00:21

Hollybolly schreef:
ik vind het te riskant buiten in de sneeuw, maar dat komt omdat ze van stal af kwam, jou paarden (MarijeR) staan altijd buiten zeker? want dat scheelt wel, gelukkig is er waarschijnlijk niks met het veulen, dat zou erg zijn.

Ja ze lopen hier altijd buiten. Er lag ook eigenlijk heel weinig sneeuw maar bij het hek is het gras kapot gelopen en met de regen en gesmolten sneeuw is het modder geworden waardoor het glad is.
Met sneeuw en ijs redden ze zich dan nog beter, zeker als de grond bevroren is. De wei is altijd wat ongelijk dus glijden ze ook niet snel uit.
Plus dat ze dan uit zichzelf al wat voorzichtiger zijn

Mooie buik Flettie
Uiertje heeft nog een lange weg te gaan

Zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken van de dames, vooral Macy groeit op het moment erg hard.
Echt aan alle kanten puilt die buik uit en ze moet nog ruim 3 maanden
De andere merries staan wat stil met de buikgroei heb ik het idee.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:31

He wat leuk zeg, al die buikenfoto's! Doet me denken aan vorig jaar, haha! Toen zat ik helemaal in spanning.

Heb nu mijn twee merrieveulens in de opfok staan, en mijn merrie verkocht dus voorlopig heb ik geen drachtige merrie...

Hoewel....

Ik heb begin juni een shetlander aangeschaft, een éénjarige merrie (volgens de eigenaar). Een paar maand geleden viel me al op dat ze zo ontzéttend dik was. Dus ik heb haar helemaal van het voer afgehaald, ze staat dag en nacht in een kale weide en krijgt een paar plukjes hooi. Maar ze blijft maar groeien en groeien, het is nu zelfs zo erg dat ik bijna zeker weet dat ze drachtig is! De omvang van haar buik is echt niet meer normaal (vooral van de bovenkant). Maar goed, hoe krijg je daar nou zekerheid over? Dat beestje is zo klein...daar komt geen hand/arm van een dierenarts in!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:40

Voel aan de buik?

En het voer weer opschroeven. Ligt er vanzelf op een morgen een veulen naast

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:38

1 jaar, dat is nog niet oud!! hopen dat alles goed gaat, als ze drachtig is

Judibo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:19

Vwbt ijzers, persoonlijk zou ik ze voor het veulenen eronder vandaan halen. Nu heb ik makkelijk praten, want Donja haar hoeven zijn erg goed.
Het is iig wel veiliger voor het veulen. Als je echter een merrie hebt die speciaal beslag nodig heeft, dan zou ik er heel goed over nadenken en iom dierenarts en hoefsmid de beslissing nemen over wel/niet op ijzers.
Ik weet wel dat onze hoefsmid adviseerd (als ze gezond zijn), zonder ijzers (ivm voelen dat ze op het veulen staan).

Ook weer mooie buikjes voorbij zien komen trouwens.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:28

@ MissHIS: heb je profiel door gelezen maar wat een overgang zeg! Van top KWPN-merries naar een 1 jarige Shetlandmerrie
Opvoelen gaat idd niet zo best bij Shetlandmerries of je moet een DA hebben met kleine handjes. In de "bijbel voor eigenaren van drachtige merries" (oftewel dat boek van Paul de Vries ) staat dat het ook mogelijk is om een echo te maken. Dit gebeurt voornamelijk bij Shetlandmerries die dus te klein zijn om op te voelen. Ik zou gewoon eens navragen bij je DA en anders afwachten maar of er op een mooie ochtend opeens wat naast je merrie ligt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:33

(vieze) Lisje op 192 dagen...

Afbeelding

Misschien dat een vrouwelijke DA er wel bij kan met je shetlander?

Lisje heeft geen ijzers, had ze die wel gehad zou ik ze er denk ik af laten halen. Bij een paard met corrigerend beslag zou ik idd overleggen met Hoefsmid/ DA.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:02

wat een BUIK wenK!!!!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:10

Lekkere buik WenK!

Hier wat foto's van mijn dames.
Helaas werd het al flink donker toen ik de foto's heb gemaakt en ik heb ze aardig moeten oplichten op de pc.
Helaas is het 's ochtends niet veel beter als ik ze ga voeren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Macy wordt echt heel rond...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:12

Veel buik he? Van achter is er nog niet zo heel veel te zien hoor, maar ik merk het tijdens het rijden toch echt wel. Mijn bollie...

Leuke foto's ook MarijeR!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:12

die buiken van die van jou MarijeR zijn ook niet mis hoor
echt tonnetje rond allemaal

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:54

Zo die Macy, wat een buik al. (Valt het jullie trouwens op dat Marije alleen foto's plaatst waarop de aftekeningen op het hoofd niet te zien zijn.. ze wil ons echt laten gokken wie wie is als ze straks op de cam staan )

Wenk: Dat wordt toch ook al een serieuze buik!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 19:10

Hahaha, de 3 zwarte merries hebben alle 3 een kol en een lange voorpluk

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:39

flettie schreef:
@ MissHIS: heb je profiel door gelezen maar wat een overgang zeg! Van top KWPN-merries naar een 1 jarige Shetlandmerrie
Opvoelen gaat idd niet zo best bij Shetlandmerries of je moet een DA hebben met kleine handjes. In de "bijbel voor eigenaren van drachtige merries" (oftewel dat boek van Paul de Vries ) staat dat het ook mogelijk is om een echo te maken. Dit gebeurt voornamelijk bij Shetlandmerries die dus te klein zijn om op te voelen. Ik zou gewoon eens navragen bij je DA en anders afwachten maar of er op een mooie ochtend opeens wat naast je merrie ligt

Haha ja mijn hart ligt ook echt bij de rijpaarden hoor! Maar ik heb sinds febr. 1993 een shetlandruintje en die wordt ál die jaren al geplaagd door mijn rijpaardmerries. En nu zag ik deze zomer een héél mooi moorkopschimmel-shetlandmerrietje zielig aan de ketting in een weiland staan. En zij bleek dus te koop, en nu heeft Koen (mijn oude shetlander) eigenlijk een vriendinnetje "van formaat". Hij is weer dolgelukkig!
Ik zal het eens met mijn dierenarts overleggen, kreeg net via PB te horen dat het ook mogelijk is om merries na de helft van de dracht (ik heb haar al een half jaar) van buitenaf te laten scannen. Misschien is dat een optie, dan heb ik in elk geval zekerheid. Want als ze niet drachtig blijkt moet ze wel héééél dringend op dieet!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:41

Oh ik zie dus net dat jij dat ook al zei...van de echo.

Het is een heel klein merrietje (mini-maat). Ik zal deze week eens proberen een foto van haar te maken! Ze heeft trouwens de naam Wulia, vernoemd naar drievoudig hengstenmoeder Wulia (v. Amor) .

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:42

oh dat is mooi!
hopenlijk is ze dan niet dragend, arme pony..
en als ze wel dragend is al ik voor je bidden ( ) dat het goed gaat!!

heb je trouwens een foto van haar??

[edit] ow haha je bent me net voor

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:49

wow
marijeR jou paardje haar buik gat echt hard
leuke fotos

en wenk jouw paardje ziet er ook lekker mollig uit

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:24

@ Misshis spannend hoop dat ze drachtig is. Maar dierenartsen kunnen shets ook scannen mits de pony een grote maat shet is.
@ Wen en MarijeR Leuke buikfoto's je ziet echt dat ze drachtig zijn

Fly groeit ook als kool, echt ongelovelijk en dan te bedenken dat we eerst de hele winter nog moeten overbruggen!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:35

ben ik ook weer eens! ofot's plaatsen wil hier nog steeds niet mijn pc werkt echt niet mee!

Libel is opper dik heeft al aardig wat uier en inmiddels overal moeite mee.Ik heb het veulen voelen schoppen heel gaaf

Hinke gaat goed mooie buik maar verder merk je weinig.Aan waldfee zie en merk je nog weinig maar die moet nog zo'n tijd en 't is ook haar eerste beeb he!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:54

120 dagen vandaag

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:10

Sammie schreef:
120 dagen vandaag

Die van mij al 180, gaat best snel zo (nog 160 te gaan, ongeveer )