[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:38

Hier SWB paspoorr binnen. En ASRP paspoort voor de 2e keer bij de post, 1e keer typfout in naam. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:22

Nee geen kaartje gehad, toch nog maar ff contact opnemen dan.

Kleine veulentjes worden groot
Afbeelding

Knuffel dier
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:48

Ik heb van het NRPS wel het kaartje gehad met de gegevens van de chipper. Ivy is bijna 3 maanden.
Maar ik heb nooit de dekpapieren gekregen van de hengstenhouder. Heb toen met NRPS gebeld en zij hebben haar inschreven. Dus ik hoop dat de chipper papieren heeft, ze staat in ieder geval wel goed vermeld in de data van het NRPS.

Iemand nog naar de late veulenkeuring van het NRPS op 16 september? Ik ga wel met Ivy

AM_HorsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 01:47

Kiki. Dan idd echt even bellen. Envelop had ik al snel binnen. Zit ook een coupon bij voor een zak voer. Ik zag hem al wel in de database erbij staan.
Heb het vermoeden dat het dit jaar niet geheel vlekkeloos gaat.

Setteli. Ooh wat leuk. Ik ga waarschijnlijk ook 16 september. Veulen is al ouder, mag daarom niet voor kampioenskeuring mee doen. Maar gaat mij om een 1e premie voor de merrie. Met een eerste premie veulen, word de merrie definitief keur.

Mirjamalvaro. Oeps. Ik heb één keer gehad dat geslacht verkeerd in paspoort stond :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:42

AM_Horses schreef:
Setteli. Ooh wat leuk. Ik ga waarschijnlijk ook 16 september. Veulen is al ouder, mag daarom niet voor kampioenskeuring mee doen. Maar gaat mij om een 1e premie voor de merrie. Met een eerste premie veulen, word de merrie definitief keur.

Ja Ivy is ook wat ouder, ze is van 24 mei, maar ik kon ook niet eerder inschrijven doordat ik de papieren van de hengstenhouder niet kreeg. Ze was net 2 dagen voor de Regionale in Lunteren ingeschreven. En die dag kwam me eigenlijk ook heel slecht uit.

Maar ik ben gewoon benieuwd wat ze van haar vinden en om de 1e premie. Veulen van vorig jaar had ook een 1e premie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:46

hier met 2 mnd gechipt en paspoorten liggen al in de kast en Doc certificaat en Wffs uitslag ook al binnen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:43

Hier doen ze het ook goed <3
2 moeten nog gechipt wworden hierAfbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:08

Ik ben zó gelukkig!

Ik heb Finesse op kleur laten testen, omdat de kans er natuurlijk in zit bij valken (bruinbasis paarden) dat ze alleen bruinbasis veulens kunnen krijgen. Of zwart en bruin, of vos en bruin, of vos en zwart.

Maar Finesse is niet alleen qua uiterlijk (en karakter >;) ) haar moeder, maar ze heeft ook precies dezelfde kleurgenen! *\o/*

Heterozygoot voor zwart én agouti, dus ze kan alle kleurtjes maken. En!! Ze heeft ook het W20 gen (wat zorgt voor veel wit) van Fiore meegekregen!! *\o/*

Over een paar jaar zie ik het verschil niet meer :+
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:17

Gelukkig hebben ze allebei het andere achterbeen hoger wit :D . Maar ik snap dat je er heel blij mee bent hoor!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:27

Hahaha! Dat is precies wat ik altijd zeg. Zowel voor als achter zijn de beentjes omgedraaid. Maar ja, dan moet ik wel onthouden wie links en wie rechts het hoge witte beentje heeft _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:44

Cynthia waar heb jij kleurtest gedaan?

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:52

Hoihoi, ons veulen is nu een week afgespeend. Karina staat op een andere stal dus ze zien / horen elkaar niet. Ze krijgt geen krachtvoer en beperkt ruwvoer (vrij kale wei en arm hooi). Ze kan wel gewoon water drinken. Toch loopt het uier slecht terug, iemand nog tips? Ik doe haar naast dat ze de hele dag op de wei staat nog even longeren / rijden elke dag. Dan loopt het iets terug maar op stal weer wat voller. Ze heeft geen koorts en oogt fit.

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 00:08

Ik rij mijn merrie alweer een tijdje en ga er ook mee naar het bos. De merrie vindt het een beetje raar. Ze hinnikt veel en rustig stappen zit er niet aan. Omdat ik haar niet wil overvragen ga ik niet zo vaak. Dressuren in de bak gaat gelukkig goed.

Ons veulen groeit hard. Nou is mijn merriebrok niet mega groot, 1,67.
Ik begin steeds meer gehecht te raken aan ons veulen. Ze is zo leuk. Helaas gaat ze eind september naar de opfok.
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:20

xsurfdiary schreef:
Hoihoi, ons veulen is nu een week afgespeend. Karina staat op een andere stal dus ze zien / horen elkaar niet. Ze krijgt geen krachtvoer en beperkt ruwvoer (vrij kale wei en arm hooi). Ze kan wel gewoon water drinken. Toch loopt het uier slecht terug, iemand nog tips? Ik doe haar naast dat ze de hele dag op de wei staat nog even longeren / rijden elke dag. Dan loopt het iets terug maar op stal weer wat voller. Ze heeft geen koorts en oogt fit.

Alvast bedankt!

Dan denk ik dat alles wel hebt gedaan om het terug te laten lopen. Soms duurt het gewoon wat langer. Zolang ze geen ongemak vertoont of koorts heeft zal het wel goed gaan.

Hier net gebeld door de chipper, morgen komt ie langs

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:45

Zo blij voor je Cynthia. :):)

Dus nu wordt het volgende veulen toch een paloweenie. Of kloon nr 3!

Die van mij zijn nog niet gechipt, maar dat komt het stamboek doen en ik wil dat de jongste minimaal 8 weken is. Die is nu pas 4 weken, dus nog even wachten. :))

Hier ook de uitslag terug van het Casje en hij is toch echt een dunskin en geen nd1. :):)

Afbeelding
Ook al wordt hij nu eerst even zwart. :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:38

Natuurlijk krijg ik nu alleen nog maar merries in de vorm van klonen en paloweenies. Zo gaat dat in mijn leven _O-

En ik ben net zo blij voor jou! *\o/*
Kijk ons eens met onze perfecte veulentjes. Ik ben benieuwd over 4 jaar. Een dunalino merrie, homozygoot W20 *\o/*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:48

Volgende week wordt ons hengstveulen gechipt door de DA.
Ik heb weer dubbele kosten want moet ook nog eens administratiekosten betalen bij het BCP. Ze moeten nochtans geen paspoort leveren dat doet het NRPS en de aanvraag kan je hier enkel digitaal doen dus ze hebben er ook geen werk aan maar nee typisch Vlaanderen jaag de paardenhouder maar op kosten + de voorrijkosten van de DA. :roll: Dat van de DA is logisch want ja diene mens zijn auto loopt niet op water (nog niet) en hij moet er ook tijd aan spenderen maar de rest is echt niet logisch maar bon een mens betaald braafjes de kosten want anders ben je niet in regel.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:28

Ook mijn inieminie doet het prima, hij is echt enorm bijgetrokken. Van de week ook gechipt.

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:54

Wauw wat een verschil Marjoleine! Wat een schrielkipje was het eerst en kijk nu *\o/* Fijn hoor!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:08

Wow die is inderdaad goed bijgetrokken! :oo

Tsunami groeit ook goed. Ze is nu bijna 10 weken oud en afgelopen week heb ik ze bij de groep gezet. Ging best goed :) volgens mij vind ze het erg leuk om meerdere speelmaatjes te hebben!

Met 2jarige volle zus Raven <3
Afbeelding
Met moeders Idaza

Afbeelding
En de hele groep
Afbeelding

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:21

Hier staat ook alles bijelkaar. Ik twijfel of ik het paard van mijn dochter verkoop of toch haar veulen... wilde een all rounder fokken, wat goed gelukt is, al zeg ik het zelf... maar veulen thuis laten opgroeien is toch wel een dingetje.. Hier staat alles in een gemengde kudde en mijn jonge ruin plaagt haar enorm... als moeders dan weg is weet ik niet of dat goed gaat.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:22

@Marjoleine wat is hij prachtig geworden! inderdaad een schrielkipje... is hij te vroeg geboren? of was de placenta niet meer goed?

@libera wat is Tsunami groot! was zij bij de geboorte al zo flink?

Gelukkig hier het chippen enzo achter de rug. Tinta schrok van de chip, bloedde ook iets na, maar het haren trekken uit haar staart vond ze nog veel vervelender. Doen ze dat bij andere stamboeken ook?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:18

Ja dat is overal

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:29

Vroeger deden ze staart, nu manen, heb het idee dat dat minder pijnlijk is

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:57

NRPS deed hier staart